2021-11-15, 22:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Beror lite på vad som händer. Jag kommer nog att vänta och se om Plan B's profetia håller streck eller inte. Visar det sig att Plan B får rätt så säljer jag nog ingenting utan då kommer vi att fortsätta upp också under 2022. Visar det sig att Plan B inte får rätt så säljer jag nog av en del när vi närmar oss 80K.
Problemet är bara vad priset är när man kan konstatera att Plan B inte får rätt...
Citera
2021-11-15, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Hmm, nu vet jag ju inte till vilket pris du köpte dina bittar men är det inte alls ett alternativ att bara köra hodl..?

Det gör jag konstant med 70-80% av mitt innehav, men att sälja högt och köpa lågt har tjänat mig väl över åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Problemet är bara vad priset är när man kan konstatera att Plan B inte får rätt...

Ett exempel: Når BTC inte över 80K innan december så vet man ju att att han misslyckats (eftersom hans prognos är 98K för november). Då kan man också ifrågasätta hans diagnos för december, och då räknar jag med att det kommer att komma ordentliga korrektioner som jag kan köpa in mig i.

Tänk även på att det kan komma en björnmarknad, då vill jag inte ha alla mina pengar bundna i krypto. Jag vill ju ha så jag kan gå in med en stor del av min vinst på botten av marknaden. Men visst kan det bli så att BTC helt plötsligt rusar från t ex 90K till 140K, det vet man aldrig.
Citera
2021-11-15, 23:41
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Plan B:s månadspredictions för Augusti-Oktober har varit spot on hittills, men det är precis som du säger, det känns mindre och mindre sannolikt att vi når 98k i November för varje dag som går, men vem vet? Känner mig personligen rätt färdig med 60k-regionen. Hade varit fett med ett grönt candlestick på 10k nu.
"Worst case scenario october 63k"

Sista oktober låg det runt 61k som högst. Det är inte "spot on" 98k i November känns så sjukt långt borta. Som andra skrivit: över 80k får man vara nöjd med. Jag personligen TROR på runt 100k men i slutet av januari.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-11-15 kl. 23:44.
Citera
2021-11-16, 02:15
Avslutad
Var nyss nere på 61K, vad sjutton händer?
Citera
2021-11-16, 06:16
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:

"Kursen varierar dagligen och påverkas av alla användare i ekosystemet men aldrig av räntor eller centrala institut, då bitcoin är decentraliserad valuta. Historiskt sett har bitcoin haft en hög volatilitet, vilket har lett till stora upp- och nedgångar i kursen. Men medan antalet bitcoin-användare ökar för varje dag så stabiliseras ekosystemet allt eftersom – och på sikt sjunker volatilitet"
Citera
2021-11-16, 07:09
Medlem
Citat:

"Skulle det mot förmodan gå ner mer är jag beredd med mer pengar på måndag, via mitt stora konto på Avanza (Alts som inte finns på Avanza köper jag via Coinbase.)"
Köp på dig mer nu när det är utförsäljning =)
Citera
2021-11-16, 10:53
Medlem
nitinitis avatar
Citat:

Ja vad sjutton händer? Priset är lika högt som det var för 10 dagar sen

Citera
2021-11-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti

Bitcoin är volatilt.
Senaste tiden har det varit väldigt icke volatilt. Så nu är det som gamla dagar.
Kan gå upp och ner 20% på någon dag. Sit tight

https://streamable.com/01xku9
Citera
2021-11-16, 12:06
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Bitcoin är volatilt.
Senaste tiden har det varit väldigt icke volatilt. Så nu är det som gamla dagar.

Dags att skaka av sig lite pappershänder som började bli alltför bekväma.
Citera
2021-11-16, 12:09
Medlem
Gavins-Friends avatar
"China's state planner said Tuesday that it will continue to clean up virtual currency mining in the country."

Kina FUD. Återigen.
Citera
2021-11-16, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
"Kursen varierar dagligen och påverkas av alla användare i ekosystemet men aldrig av räntor eller centrala institut, då bitcoin är decentraliserad valuta. Historiskt sett har bitcoin haft en hög volatilitet, vilket har lett till stora upp- och nedgångar i kursen. Men medan antalet bitcoin-användare ökar för varje dag så stabiliseras ekosystemet allt eftersom – och på sikt sjunker volatilitet"

Citat:
Ursprungligen postat av EnMassaEttor
"Skulle det mot förmodan gå ner mer är jag beredd med mer pengar på måndag, via mitt stora konto på Avanza (Alts som inte finns på Avanza köper jag via Coinbase.)"
Köp på dig mer nu när det är utförsäljning =)

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Bitcoin är volatilt.

Citat:
Dags att skaka av sig lite pappershänder som började bli alltför bekväma.

Känns betryggande att vi har så många Flashbackanvändare i tråden som kan BTC bättre än Plan B. I fortsättningen ska jag lyssna på er och inte på "amatören" Plan B.

(Texten ovan kan innehålla spår av ironi.)
Citera
2021-11-16, 12:40
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Känns betryggande att vi har så många Flashbackanvändare i tråden som kan BTC bättre än Plan B. I fortsättningen ska jag lyssna på er och inte på "amatören" Plan B.

(Texten ovan kan innehålla spår av ironi.)
Fast h*n analyserar ju utifrån en modell. Hade covid-19 inte funnits men det kom covid-21 imorgon så hade det påverkat priset. Plan B har ingen spåkula. H*n spekulerar precis som vi. Står det med i h*ns modell att det skulle bli Kina FUD 16 November 2021? Bitcon måste snart dubbla i pris (om det fortsätter falla) på två(!) veckor om 98k ska gälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in