2021-11-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Efter kontakt med Svea Hovrätt kan jag bekräfta att de har fått ärendet i sitt knä nu, lycka till att reda ut det här!

Målnumret är T 13497-21 bifogar deras dagboksblad också, ärendet är alltså påbörjat men hur det ska lösas vete fan, det är ju sina egna advokater som E*björn är missnöjd med.

https://anonfiles.com/R3u0y1V5u3/Svea_HR_T_13497-21_Dagboksblad_2021-11-16_pdf
Tack? Detta är lika spännande som en ny säsong av favoritserien, nu får vi följa denna realitysåpa ett tag till!
2021-11-16, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Exakt det jag gör, hen jämför och likställer om Ebba låtit fastigheten återgå till Esbjörn med att Media Mark skulle återta alla varor de har sålt.
En så in i helvete ointelligent jämförelse att man omöjligen kan missa Armstrongs egentliga agenda här.
Är det bara säljare av fastigheter som ska få ångra sig menar du? Hur länge då?
2021-11-16, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Exakt det jag gör, hen jämför och likställer om Ebba låtit fastigheten återgå till Esbjörn med att Media Mark skulle återta alla varor de har sålt.
En så in i helvete ointelligent jämförelse att man omöjligen kan missa Armstrongs egentliga agenda här.

Verkar inte som du läser hens inlägg alls.
Du drar dåliga jämförelser och kallar hen ointelligent.
Din enda agenda verkar vara dumma ner tråden till din nivå med falska anklagelser.

Hur anser du Busch skulle dra sig tillbaka från kontraktet när motparten inte prata med en?
2021-11-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Men isåfall kan vi ju lägga att Esbjörn försökt sticka med pengarna till handlingarna.

Ebba lovade att inte tvinga igenom ett köp, men vägrade ta tillbaka handpenningen och stämde honom för kontraktsbrott.

Ett kontrakt som hennes kompis upprättat och som Fullblitz påpekar, innehåller paragrafer som motsäger varandra.
Är väl 100 gången jag skriver det här - men uppenbarligen går det inte in hos vissa.
Det är inte hockeybilder som bytt ägare på en skolgård. Det är en fastighet…
Reglerna du tillämpar med dina kompisar när ni byter hockeybilder GÄLLER INTE fastighetsaffärer, där tillämpas istället jordabalken…
2021-11-16, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Efter kontakt med Svea Hovrätt kan jag bekräfta att de har fått ärendet i sitt knä nu, lycka till att reda ut det här!

Målnumret är T 13497-21 bifogar deras dagboksblad också, ärendet är alltså påbörjat men hur det ska lösas vete fan, det är ju sina egna advokater som E*björn är missnöjd med.

https://anonfiles.com/R3u0y1V5u3/Svea_HR_T_13497-21_Dagboksblad_2021-11-16_pdf

Hihi. Binninge och de två han i sin tur befullmäktigade hade tydligen bara rätt att biträda Esbj i tingsrätten.
2021-11-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Esbjörn hade försökt betala tillbaka handpenningen till kontot, men dom studsade eftersom Theo Dietz upprättat ett slusskonto.

Då bad han Ebba om kontonumret han kunde sätta över dom till, men fick inget svar. Då vände han sig till hennes advokat, som inte ville lämna ut det.

Skulle han ställt pengarna i en påse utanför KDs partilokal?

Inser du verkligen inte konsekvenserna det skulle medföra? Om Vattenfall plötsligt förde tillbaka pengarna från din senaste elräkning - och sedan ombad dig att återlämna all el de levererat för den månaden…
2021-11-16, 14:04
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Hihi. Binninge och de två han i sin tur befullmäktigade hade tydligen bara rätt att biträda Esbj i tingsrätten.

Märkligt att Esbjörn ser Ebba som motpart i ett mål där hans egna advokater har "tvingat" honom att skriva på en förlikning. Borde inte hans advokater vara motpart?
2021-11-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Märkligt att Esbjörn ser Ebba som motpart i ett mål där hans egna advokater har "tvingat" honom att skriva på en förlikning. Borde inte hans advokater vara motpart?
Syftet med överklagan är väl att försöka skapa mer negativ press för Ebba (för vinna kan han omöjligen göra), så då känns det väll naturligt att sätta henne som motpart…
2021-11-16, 14:17
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Men nu motsäger du köpekontraktet som mäklaren så korrekt upprättat.

På §18 står det klart och tydligt. "Särskilt uppdragsavtal om deposition av handpenningen på fastighetsmäklaren klientmedelskonto ska träffas med anledning av i detta avtal intaget villkor."

Men det står också att handpenningen ska inbetalas på säljarens konto. När ett kontrakt är utformat på det här viset, finns det då någon praxis hur man ska fördela handpenningen mellan de två olika direktiven i avtalet?

Jag menar, antagligen så gäller ju avtalet eller så gäller det inte men här har du två punkter som står i direkt konflikt med varandra.

Jag är inte skitimponerad av mäklarens arbete vilket gör det här ännu mer fischy. Skulle vara intressant om han har all erforderlig dokumentation kring det här skrivuppdraget. Som sagt, skulle Esbjörn vara en rättshaverist så har han garanterat ett enkelt case att minst pricka mäklaren och kanske till och med få ersättning för det dåligt utförda skitjobbet.

Det som står är att a) handpenningen skall betalas in på säljarens konto, och b) vill man göra på annat sätt (till exempel via ett klientmedelskonto) får detta avtalas särskilt. Notera gärna att mäklaren som (bara) haft skrivuppdrag INTE har Esbjörn som klient. Eftersom mäklaren har enbart ett skrivuppdrag har detta betalats i förskott, och någon mäklarprovision har aldrig varit aktuellt. Att lägga handpenningen på ett klientmedelskonto ger mäklaren möjlighet att säkra sitt arvode om köparen backar, men det var ju aldrig aktuellt här, beroende på uppdraget (skriva avtalet).

Mest troligt har Esbjörn inte varit intresserad av detta. Han ville nog hellre ha pengarna till sitt eget konto.
2021-11-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jädrigt bra sammanfattning!
Det är ju uppenbart varför Ebba hade med sig en framgångsrik pr-konsult, Mari Linn Stenlund, vid kontraktskrivningen. Det framgår rätt tydligt att Esbjörn blev helt överkörd och bortkollrad av denna trio. En skör äldreäldre med kognitiva svårigheter blir övertalad av dessa tre. Har de ingen skam i kroppen!
Det här är inte bra!Man blir så jäkla upprörd, känner hur blodtrycket stiger!

Kan inte begripa dem som försvarar Ebba i denna tråd.
Säg mig, Ebbafanatiker, varför behövde hon ha mes sig dessa "väninnor"? Reflekterar ni inte över det alls? Tycker ni att det är helt naturligt att Ebba behövde detta sällskap medan Esbjörn skör äldreäldre satt där mol allena? Ni förstår väl syftet? Har ni ingen moral alls
Nästan så det triggar mig att rösta på S i kommande val, och då är det illa!

Exakt!

Fattar inte hur det kan få gå till såhär.
Uppenbart att Ebba inte "gjort allt rätt" som hon själv säger.

Som nån skrev, när hon brister I moralen så hänvisar hon till juridiken, när hon bryter mot lagen hänvisar hon till moralen.
Levnadsregler kan vändas och vridas hursomhelst tills det försvarar hennes agerande.

Undrar om KD är beredda att ha detta sänke till människa med sig in i valrörelsen och ut ur riksdagen.
2021-11-16, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Inser du verkligen inte konsekvenserna det skulle medföra? Om Vattenfall plötsligt förde tillbaka pengarna från din senaste elräkning - och sedan ombad dig att återlämna all el de levererat för den månaden…

Liknelsen hade väl funkat bättre om jag knackar på hemma hos vattenfalls VD tillsammans med tre kompisar och frågar om jag får köpa batterier och inte går därifrån trots att han säger "nej, det får du köpa på affären".
2021-11-16, 14:26
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Verkar inte som du läser hens inlägg alls.
Du drar dåliga jämförelser och kallar hen ointelligent.
Din enda agenda verkar vara dumma ner tråden till din nivå med falska anklagelser.

Hur anser du Busch skulle dra sig tillbaka från kontraktet när motparten inte prata med en?

Ebba har aldrig stått vid sitt ord att låta köpet återgå om så Esbjörn ville det.
Hade Ebba velat så hade Esbjörn fått den tillbaka, men det var bara tomma ord.
Ebba har ett ansvar mot sina väljare och mot hela borgerligheten men det struntar hon fullständigt i bara hon får denna fastighet. Sanningen är att för Ebba är denna fastighet viktigare än att vi får ett regeringsskifte vid nästa val, vilket gör henne extremt olämplig som partiledare för KD!
Iofs ett normalt beteende av en fullblodsnarcissist som Ebba så egentligen borde man inte bry sej eller vara förvånad.

Nu vill jag inte ha ett enda svar om att Esbjörn inte gick att nå, om att avtal inte gick att bryta bla bla bla, för det är helt jävla oväsentligt, om Ebba hade velat så hade hon löst det problemet och detta hade varit över förra hösten. Allt anat är bara bullshit!
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2021-11-16 kl. 14:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in