Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Tatt i betraktning at drapet var planlagt i minst 6 måneder..
Hvorfor måtte TH "pynte på åstedet", hvis han hadde leid inn folk for å drepe AEH i S4?
Hvorfor var planen å drepe AEH i S4, hvis det skulle se ut som en kidnapping?
Burde hun ikke blitt drept et annet sted, slik at politiet ikke fant spor etter drapet?
Kroppen skulle jo likevel fraktes bort fra S4. Ville det ikke vært mindre risiko å frakte AEH til bestemmelsesstedet levende, og drepe henne der?
Det gir ingen mening, at en så oppegående mann, etter langvarig planlegging, leier inn folk til å drepe sin kone hjemme i boligen, og samtidig fingerer åstedet som en kidnapping.
Det høres mer ut som et drap, fingert som partnerdrap.
Tror det er planlagt i mye lengre tid enn bare 6 mnd. I Mange år.
Jeg tror TH har sittet å studert tidligere drapssaker tilbake til Dung-saken og Vålnes-saken, for å få ideer om hvordan gå frem. Liket måtte bort, og det måtte ikke se ut som et drap, det var viktig.
Uansett hvor lang tid det planlegges, så kan man ikke forutse hvilke senarier som kan oppstå.
Man kan ikke vite hvor hen i huset AE er, eller hva som kommer til å skje når hun angripes.
Hvorfor han måtte pynte? Jeg skreiv det jo: Det kan ha vært viktig å få det til å se ut som at hun har blitt angrepet en annen plass enn badet.
Burde blitt drept et annet sted, spør du? Men jeg tror at AE visste at hun skulle drepes. Det var noe med blikkene til TH forut. Hun har bodd sammen med han i 50 år, og har lært seg hans blikk.
Derfor tror jeg kanskje hytteturen ble avlyst. Hun visste at hun skulle tas.
Så det kan hende at planen var å ta henne med en plass, men så har hun slått seg vrang.
At det hele skulle se ut som en kidnapping er nok fordi at alt vil peke mot TH siden de hadde en stor ekteskapskonflikt, og at han har motiv.
Samtidig kunne det ikke skje sporløst. Det måtte være noen spor der som fortalte at hun hadde forsvunnet, og med makt.
Ved at dette skjer i S4, så peker det på en måte bort i fra TH, i og med at han har alibi.
Vanskelig å si hva han har tenkt egentlig. Vi vet heller ikke hvem som hadde avlyst turen, eller om det i det hele tatt var AE som sendte den meldingen. Spørsmålene dine blir for filiosofiske til å kunne svare riktig på det. Må nesten sette deg inn i hans verden, og tenke som han, det er det rådet jeg kan gi for at du skal komme fram til noe

En ting jeg merker meg gang på gang, er at dere ikke finner noen fornuftige svar på løgnene til TH.
Jeg har nettopp listet opp løgnene hans, men dette hopper dere elegant over.
Dere sier bare at han ikke har løyet, når han beviselig har gjort det. Og hvorfor har han gjemt unna notatbøker? Politiet lette etter forsvunnede notatbøker.