Citat:
Ursprungligen postat av
univers123
Jo, det er ting her som kunne vært et motiv. Samtidig er det uttalelsene fra bekjente som sier AEH virket glad, smilende og pratsom, gledet seg over barnebarna, den nye valpen osv. Jeg er selvfølgelig klar over at personer kan fremstå slik utad, selv om de har det vondt og vanskelig hjemme, eller inni seg. Men så er det igjen inntrykket av at hjemmet deres har vært et "åpent hus", det var stadig noen innom, både voksne, barn og hunder

. Og i følge boka om saken, er det
ingen av de som kjente AEH som tror hun ble utsatt for vold i heimen. De har feriert sammen med vennepar, vært sosiale sammen med andre (restaurant og teaterbesøk...)Så at TH har vært den psykoen du vil ha han til, får jeg ikke til å stemme. At han har en forvirrende måte å ordlegge seg på, kan jeg være enig i, men at alt du nevner, er løgn, tror jeg ikke. Hvor har du lest at politiet har omtalt han som en kalkulerende, beregnende og iskald psykopat? Så er det logikken i det hele, hvorfor i all verden etter 49 års ekteskap, selv med "humper i veien", når de har kanskje 10-20 år igjen å leve, skulle han kvitte seg med kona nå? Og hvorfor dette "oppsettet" som han må ha visst, strateg som han er, ville ført til det han hatet mest, nemlig å bli brettet ut i alle medier? Hvis AEH hadde ønsket å forlate ham, hadde hun klart det selv om hun ikke hadde så mye å rutte med, vi bor tross alt i Norge som forplikter seg å gi alle tak over hodet. Hun hadde også hytta på Biri, barn og venner som garantert hadde stilt opp for henne.
Klart, TH er ikke voldelig mens andre ser på, dette passer han på å skjule så godt han kan. Det er slik psykopater er. For andre folk spiller de varm, jordnær og snill. Akkurat slik vi så han i intervjuet.
Mens hans sanne jeg kommer jo fram i notatbøkene.
De var på restaurant med det paret antakeligvis for at TH skulle skape et inntrykk av at han var en god person. Bilder fra AEs Facebook tyder på at de aldri var på noen ferier.
Hun hadde kommet hjem fra Spania eller hvor det var, men ingenting utover det, og det var mange år siden. TH satt hjemme for seg selv og sturet, og var sint over at hun hadde fått seg rastafletter.
Bilen som TH hadde, tyder jo på at dette er en superknark. Nesten 2 milliarder på bok, og så kjøre rundt i den stygge gamle franske familiebilen.
Videoopptak fra stuen tyder jo også på at dette er en superknark.
Andre rikfolk satt nok å humret for seg selv når de så hvordan han levde.
Eneste som var verd noe i den stuen, var den gamle tv`n
Du tror ikke TH lyver? Det er jo bevist at han har løyet en rekke ganger.
Om at han ikke var hevngjerrig, at han ikke hadde problemer med å dele, at det ikke var noen problemer i ekteskapet, at han ikke er opptatt av status.
Dette kommer jo klart frem når man sammenlikner NRK-intervjuet og det som står i notatbøkene.
Hvorfor han skulle kvitte seg med kona? Fordi han risikerte å miste halve formuen, samt å miste den han likte å herse med. Du har litt å lære om hva en psykopat er, og hva som kjennetegner en.
Det med at hun hadde en hytte på Biri, er feil. Hun hadde en hyttetomt. Hytta var ikke hennes. Hun hadde heller ikke noen bil, så hvordan skulle hun kunne bo der? Du skjønner også at det ikke funker å starte opp noen plass hvis man bare har 10.000 i mnd og uten oppsparte midler. Hun måtte vente til at hun hadde mer penger.
Hun måtte dessuten betale strøm, så det var jo umulig å spare noe som helst.
Dette med strøm vil komme fram enten i media eller i rettsaken.
Jeg ser ingen grunn til å ikke stole på de medlemmene i den foreningen som sa at hun hadde sagt at hun ville ut av forholdet. Sammenlagt med flere andre ting, så er det jo klart og tydelig at hun ville ut av forholdet.