2021-11-16, 00:22
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Ok, da har jeg gått glipp av noe. Eneste jeg har sett om han i media før denne saken er intervjuet/reportasjen i DN. Men det jeg har fått med meg via uttalelser fra alle som har beskrevet ham, er at han er mediesky, ikke ønsker å stikke seg frem på noe vis, osv. Men som nevnt tidligere er jeg dårlig på å lese evt. tekst som måtte befinne seg mellom linjene, i tillegg til innlegg fra brukere som sjelden poster noe interessant eller relevant. Så mulig at noe har gått meg hus forbi...

ja att han inte gillar att sticka sig ut är långt ifrån at :
"Og hvorfor dette "oppsettet" som han må ha visst, strateg som han er, ville ført til det han hatet mest, nemlig å bli brettet ut i alle medier? "
hatade det mest skriver du och det har du hittills inga bevis för, att inte gilla men använda det bevist är en annan sak...
Citera
2021-11-16, 00:25
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Min hovedhypotese: Motivet for kidnappingen var penger. Spor på åstedet tyder på at noe har gått galt. Det rimer også godt med oppførsel til motparten. Valg av åsted og at GM har tatt seg god tid på åstedet, kan peke mot en i nær omgangskrets til AE/TH. Det kan også kjennskap til medisinske opplysninger i den siste e-posten fra motparten tyde på. TH har alibi, og har ingen grunn til å pynte på et åsted etter medhjelpere. I tillegg har man denne badekarhistorien, som er uheldig for TEH.

RU er/var kompis med TEH. Han har innrømmet at han løy om at Monero var tema med TH. Den nye versjonen der TH var svært opptatt av Monero, og RU sa at det var en kjeltringvaluta, høres ut som en åpenbar løgn i mine ører.

Spor på åstedet tyder på at hun ble kvalt til døde. Dette er noe som både politiet og Rettsmedisinsk Institutt mener. Man kveler ikke en person til døde ved en feiltakelse. Det er noe som tar kanskje 2 minutter. TH har tilsynelatende alibi, men han kan ha leid inn folk.
Han kan ha hatt grunn til å pynte på åstedet. Det kan ha vært viktig å få det til å se ut som at hun har blitt angrepet en annen plass enn badet.
Citera
2021-11-16, 00:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jo, det er ting her som kunne vært et motiv. Samtidig er det uttalelsene fra bekjente som sier AEH virket glad, smilende og pratsom, gledet seg over barnebarna, den nye valpen osv. Jeg er selvfølgelig klar over at personer kan fremstå slik utad, selv om de har det vondt og vanskelig hjemme, eller inni seg. Men så er det igjen inntrykket av at hjemmet deres har vært et "åpent hus", det var stadig noen innom, både voksne, barn og hunder . Og i følge boka om saken, er det ingen av de som kjente AEH som tror hun ble utsatt for vold i heimen. De har feriert sammen med vennepar, vært sosiale sammen med andre (restaurant og teaterbesøk...)Så at TH har vært den psykoen du vil ha han til, får jeg ikke til å stemme. At han har en forvirrende måte å ordlegge seg på, kan jeg være enig i, men at alt du nevner, er løgn, tror jeg ikke. Hvor har du lest at politiet har omtalt han som en kalkulerende, beregnende og iskald psykopat? Så er det logikken i det hele, hvorfor i all verden etter 49 års ekteskap, selv med "humper i veien", når de har kanskje 10-20 år igjen å leve, skulle han kvitte seg med kona nå? Og hvorfor dette "oppsettet" som han må ha visst, strateg som han er, ville ført til det han hatet mest, nemlig å bli brettet ut i alle medier? Hvis AEH hadde ønsket å forlate ham, hadde hun klart det selv om hun ikke hadde så mye å rutte med, vi bor tross alt i Norge som forplikter seg å gi alle tak over hodet. Hun hadde også hytta på Biri, barn og venner som garantert hadde stilt opp for henne.

Klart, TH er ikke voldelig mens andre ser på, dette passer han på å skjule så godt han kan. Det er slik psykopater er. For andre folk spiller de varm, jordnær og snill. Akkurat slik vi så han i intervjuet.
Mens hans sanne jeg kommer jo fram i notatbøkene.
De var på restaurant med det paret antakeligvis for at TH skulle skape et inntrykk av at han var en god person. Bilder fra AEs Facebook tyder på at de aldri var på noen ferier.
Hun hadde kommet hjem fra Spania eller hvor det var, men ingenting utover det, og det var mange år siden. TH satt hjemme for seg selv og sturet, og var sint over at hun hadde fått seg rastafletter.
Bilen som TH hadde, tyder jo på at dette er en superknark. Nesten 2 milliarder på bok, og så kjøre rundt i den stygge gamle franske familiebilen.
Videoopptak fra stuen tyder jo også på at dette er en superknark.
Andre rikfolk satt nok å humret for seg selv når de så hvordan han levde.
Eneste som var verd noe i den stuen, var den gamle tv`n
Du tror ikke TH lyver? Det er jo bevist at han har løyet en rekke ganger.
Om at han ikke var hevngjerrig, at han ikke hadde problemer med å dele, at det ikke var noen problemer i ekteskapet, at han ikke er opptatt av status.
Dette kommer jo klart frem når man sammenlikner NRK-intervjuet og det som står i notatbøkene.
Hvorfor han skulle kvitte seg med kona? Fordi han risikerte å miste halve formuen, samt å miste den han likte å herse med. Du har litt å lære om hva en psykopat er, og hva som kjennetegner en.
Det med at hun hadde en hytte på Biri, er feil. Hun hadde en hyttetomt. Hytta var ikke hennes. Hun hadde heller ikke noen bil, så hvordan skulle hun kunne bo der? Du skjønner også at det ikke funker å starte opp noen plass hvis man bare har 10.000 i mnd og uten oppsparte midler. Hun måtte vente til at hun hadde mer penger.
Hun måtte dessuten betale strøm, så det var jo umulig å spare noe som helst.
Dette med strøm vil komme fram enten i media eller i rettsaken.
Jeg ser ingen grunn til å ikke stole på de medlemmene i den foreningen som sa at hun hadde sagt at hun ville ut av forholdet. Sammenlagt med flere andre ting, så er det jo klart og tydelig at hun ville ut av forholdet.
Citera
2021-11-16, 00:54
Medlem
Citat:
Hvis AEH døde som følge av angrepet, ble livsbevis umulig å sende. Og planene for hvordan GM skulle tjene noe på dette, måtte endres. Derfor lite/treig kommunikasjon. Men så lenge ingen visste at hun var død, var det jo fremdeles en mulighet for å få utbetalt penger. Med tida som gikk økte også muligheten for at politiet skulle finne ut noe som kunne avsløre dem, så da betalinga på 13 mill. kom, takket de for seg.

Her tror jeg du treffer 100%
Citera
2021-11-16, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
RU er/var kompis med TEH. Han har innrømmet at han løy om at Monero var tema med TH. Den nye versjonen der TH var svært opptatt av Monero, og RU sa at det var en kjeltringvaluta, høres ut som en åpenbar løgn i mine ører.

Er du sikker på dette?
Kan det ikke ha vært at RU på ingen måte ønsket å bli (mer) innblandet i denne saken enn han allerede var. Og med det ha lagt til dette i f.eks. avhør nummer to. Etter å ha glemt å fortelle det/ikke blitt spurt i første avhør?
Citera
2021-11-16, 01:13
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Her tror jeg du treffer 100%

vid en kidnappning som tyvärr blir ett mord så är det en sak som är logisk, nämligen att försöka få ut det mesta ur situationen så snabbt som möjligt, inte tvärtom och det var också vad polisen reagerade på, brist av intresse...
det är det antingen ett mord eller en kidnappning och fram till ut november borde kidnapparen hotat många gånger och försöka mjölka ut så mycket pengar som möjligt om AEF varit död, ingen väntar veckor och månader, ingen gör det här för skojs skull, antingen pengar eller så är det inte kidnappning...
Citera
2021-11-16, 01:26
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Er du sikker på dette?
Kan det ikke ha vært at RU på ingen måte ønsket å bli (mer) innblandet i denne saken enn han allerede var. Og med det ha lagt til dette i f.eks. avhør nummer to. Etter å ha glemt å fortelle det/ikke blitt spurt i første avhør?

men här är vi jävligt överens
varför ska RU vara mindre ärliga i andra förhöret än i första...
Citera
2021-11-16, 01:54
Medlem
Citat:
"det han fruktade mest av allt i värden är inte uppmärksamhet, der har du fel..." Hva mener du han fryktet? Etter hva jeg har lest, var oppmerksomhet i media noe han absolutt ikke ønsket.

Her er to gode artikler som forteller om THs rikdom.

Går så det gnistrer

Strømleverandøren Elkraft vokser kraftig. Gründerne, Marius Nerbye (50) og Tom Hagen (66), har bygget seg opp en stor formue på kraft og eiendom.

Publisert: 04.09.16 — 16.37

https://www.dn.no/elkraft/marius-nerbye/lorenskog/oslo/gar-sa-det-gnistrer/1-1-5721993

Tom Hagen tjente 174 millioner på strøm og eiendom i fjor

Strømsalg og eiendomsinvesteringer har gitt Tom Hagen (68) én milliard på 11 år.

Publisert: 27.07.18 — 20.59

https://www.dn.no/marked/tom-hagen/strom/eiendom/tom-hagen-tjente-174-millioner-pa-strom-og-eiendom-i-fjor/2-1-387353
Citera
2021-11-16, 02:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Spor på åstedet tyder på at hun ble kvalt til døde. Dette er noe som både politiet og Rettsmedisinsk Institutt mener. Man kveler ikke en person til døde ved en feiltakelse. Det er noe som tar kanskje 2 minutter. TH har tilsynelatende alibi, men han kan ha leid inn folk.
Han kan ha hatt grunn til å pynte på åstedet. Det kan ha vært viktig å få det til å se ut som at hun har blitt angrepet en annen plass enn badet.
Tatt i betraktning at drapet var planlagt i minst 6 måneder..

Hvorfor måtte TH "pynte på åstedet", hvis han hadde leid inn folk for å drepe AEH i S4?
Hvorfor var planen å drepe AEH i S4, hvis det skulle se ut som en kidnapping?
Burde hun ikke blitt drept et annet sted, slik at politiet ikke fant spor etter drapet?
Kroppen skulle jo likevel fraktes bort fra S4. Ville det ikke vært mindre risiko å frakte AEH til bestemmelsesstedet levende, og drepe henne der?

Det gir ingen mening, at en så oppegående mann, etter langvarig planlegging, leier inn folk til å drepe sin kone hjemme i boligen, og samtidig fingerer åstedet som en kidnapping.

Det høres mer ut som et drap, fingert som partnerdrap.
Citera
2021-11-16, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Tatt i betraktning at drapet var planlagt i minst 6 måneder..

Hvorfor måtte TH "pynte på åstedet", hvis han hadde leid inn folk for å drepe AEH i S4?
Hvorfor var planen å drepe AEH i S4, hvis det skulle se ut som en kidnapping?
Burde hun ikke blitt drept et annet sted, slik at politiet ikke fant spor etter drapet?
Kroppen skulle jo likevel fraktes bort fra S4. Ville det ikke vært mindre risiko å frakte AEH til bestemmelsesstedet levende, og drepe henne der?

Det gir ingen mening, at en så oppegående mann, etter langvarig planlegging, leier inn folk til å drepe sin kone hjemme i boligen, og samtidig fingerer åstedet som en kidnapping.

Det høres mer ut som et drap, fingert som partnerdrap.

Jeg tror at AEH har blitt drapt i Norske havet på en dyp plass.
Citera
2021-11-16, 03:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jeg tror at AEH har blitt drapt i Norske havet på en dyp plass.
Mener du at hun ble tatt med levende, ut på havet, drept og dumpet der?
Citera
2021-11-16, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Mener du at hun ble tatt med levende, ut på havet, drept og dumpet der?

Ja, det er mine tanker.

Tenk så her:

Fra S4 til Ås. To damer hade sannsynligvis sett AEH i baksetet i en dypröd bil med maskerte menn foran.

Fra Ås til Dröbak.

Fra Dröbak til Norske havet på en dyp plass ca 700 m dyp.

Usannsynligvis at finne AEH om man ikke bruker en ubåd.
Senast redigerad av Braskamin58 2021-11-16 kl. 03:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in