2021-11-16, 04:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ja, det er mine tanker.

Tenk så her:

Fra S4 til Ås. To damer hade sannsynligvis sett AEH i baksetet i en dypröd bil med maskerte menn foran.

Fra Ås til Dröbak.

Fra Dröbak til Norske havet på en dyp plass ca 700 m dyp.

Usannsynligvis at finne AEH om man ikke bruker en ubåd.
Det høres sannsynlig ut, enig i det.

Edit:
Men hvordan var været? Var det mulig å gå ut i båt?
Tror det var meldt uvær, men som senere ikke ble så ille som meldt. Storm eller orkan, som traff landet annerledes enn forutsett...usikker??
Senast redigerad av Havhest 2021-11-16 kl. 04:28.
Citera
2021-11-16, 08:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Usannsynligvis at finne AEH om man ikke bruker en ubåd.

De finner henne nok ikke i sjøen.
Citera
2021-11-16, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Er du sikker på dette?
Kan det ikke ha vært at RU på ingen måte ønsket å bli (mer) innblandet i denne saken enn han allerede var. Og med det ha lagt til dette i f.eks. avhør nummer to. Etter å ha glemt å fortelle det/ikke blitt spurt i første avhør?

Ifølge denne artikkelen fra tv2.no, sa kryptomannen i de første avhørene at monero ikke var tema. Etter at han ble siktet, innrømmet han at monero var tema. Hvis denne informasjonen stemmer, kan vi utelukke at han har glemt/ikke blitt spurt om dette.

Han har slik jeg ser det ingen god grunn til å holde THs interesse for Monero tilbake, uten at han selv er innblandet i saken. Og hadde han og TH samarbeidet, hadde han nok enten holdt tett, eller fortalt noe som kunne avsløre TH. F.eks. at han fikk i oppdrag om å lage betalingsinstruksjoner/kommunikasjonsinstruksjoner, uten at han visste hva det skulle brukes til.
Citera
2021-11-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Klart, TH er ikke voldelig mens andre ser på, dette passer han på å skjule så godt han kan. Det er slik psykopater er. For andre folk spiller de varm, jordnær og snill. Akkurat slik vi så han i intervjuet.
Mens hans sanne jeg kommer jo fram i notatbøkene.
De var på restaurant med det paret antakeligvis for at TH skulle skape et inntrykk av at han var en god person. Bilder fra AEs Facebook tyder på at de aldri var på noen ferier.
Hun hadde kommet hjem fra Spania eller hvor det var, men ingenting utover det, og det var mange år siden. TH satt hjemme for seg selv og sturet, og var sint over at hun hadde fått seg rastafletter.
Bilen som TH hadde, tyder jo på at dette er en superknark. Nesten 2 milliarder på bok, og så kjøre rundt i den stygge gamle franske familiebilen.
Videoopptak fra stuen tyder jo også på at dette er en superknark.
Andre rikfolk satt nok å humret for seg selv når de så hvordan han levde.
Eneste som var verd noe i den stuen, var den gamle tv`n
Du tror ikke TH lyver? Det er jo bevist at han har løyet en rekke ganger.
Om at han ikke var hevngjerrig, at han ikke hadde problemer med å dele, at det ikke var noen problemer i ekteskapet, at han ikke er opptatt av status.
Dette kommer jo klart frem når man sammenlikner NRK-intervjuet og det som står i notatbøkene.
Hvorfor han skulle kvitte seg med kona? Fordi han risikerte å miste halve formuen, samt å miste den han likte å herse med. Du har litt å lære om hva en psykopat er, og hva som kjennetegner en.
Det med at hun hadde en hytte på Biri, er feil. Hun hadde en hyttetomt. Hytta var ikke hennes. Hun hadde heller ikke noen bil, så hvordan skulle hun kunne bo der? Du skjønner også at det ikke funker å starte opp noen plass hvis man bare har 10.000 i mnd og uten oppsparte midler. Hun måtte vente til at hun hadde mer penger.
Hun måtte dessuten betale strøm, så det var jo umulig å spare noe som helst.
Dette med strøm vil komme fram enten i media eller i rettsaken.
Jeg ser ingen grunn til å ikke stole på de medlemmene i den foreningen som sa at hun hadde sagt at hun ville ut av forholdet. Sammenlagt med flere andre ting, så er det jo klart og tydelig at hun ville ut av forholdet.
Jeg har kun informasjon fra publiserte reportasjer om saken, pluss boka som egentlig er en full oppsummering av informasjon som har vært publisert pluss litt til. Det var et av vitnene i denne foreningen som har sagt at hun aldri hadde hatt inntrykk av at ekteskapet bar preg av vold, på tross av at AEH har hatt det både vondt og vanskelig som resultat av sidespranget i 1993. Jeg ser heller ikke noen grunn til å ikke tro at disse vitnene snakker sant. At et mulig motiv for å bli kvitt kona, kan være både økonomisk og emosjonelt, er vi jo kjent med. Poenget mitt var hvorfor nå? Det er jo funnet spor etter søk på skilsmisse allerede i 2012? Dette er tydelig noe hun har tenkt på innimellom over en lang periode, men samtidig valgt å ikke gjøre alvor av. I ekteskapskontrakten står det at AEH skal ha særeie på hytta på Biriåsen, som hun har arvet fra foreldrene. Mener å ha lest at hytta på Biriåsen opprinnelig var bestefar til AEH sin, og at AEH hadde fått en tomt som det aldri ble bygget noe på. Det er nok denne hytta det refereres til. I 1993 hadde hun også arvet foreldrenes hus på Gjøvik. Ekteparet de var sammen med på middag og teater kvelden før, hadde de vært på ferie i Sør-Afrika med, eldstedattera hadde reservert tur for dem til London som det var meningen de skulle reise på bare fire dager etter forsvinningen, kameraten TN har også snakket om ferieturer sammen (hvis jeg ikke blander ham med noen andre).
Psykologi har vært en del av studiene mine gjennom fem-seks år og arbeidserfaring med mennesker i alle aldre, både såkalt funksjonsfriske og psykisk syke (schizofreni, bipolar, psykopati, m.m.) i løpet av en 25 års periode, har faktisk lært meg ganske mye
Senast redigerad av univers123 2021-11-16 kl. 10:45.
Citera
2021-11-16, 10:24
Medlem
Citat:
Spor på åstedet tyder på at hun ble kvalt til døde. Dette er noe som både politiet og Rettsmedisinsk Institutt mener. Man kveler ikke en person til døde ved en feiltakelse. Det er noe som tar kanskje 2 minutter. TH har tilsynelatende alibi, men han kan ha leid inn folk.
Han kan ha hatt grunn til å pynte på åstedet. Det kan ha vært viktig å få det til å se ut som at hun har blitt angrepet en annen plass enn badet.

2 minutter? Det høres utrolig lenge ut. Gjelder det for en eldre dame som kanskje flyktet fra og sloss med GM?

Her er en sak om en 18 år gammel mann som ble kvalt av politiet under pågripelse.
Jeg tror du tar feil angående hvor fort det kan gå før noen kan bli kvalt ved et uhell. Når en slik hendelse kan skje under en lovlig pågripelse, så kan det like godt skje under en kidnapping der GM i tillegg må sørge for at offeret ikke roper etter hjelp.
Senast redigerad av Lorentsen 2021-11-16 kl. 10:35.
Citera
2021-11-16, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja att han inte gillar att sticka sig ut är långt ifrån at :
"Og hvorfor dette "oppsettet" som han må ha visst, strateg som han er, ville ført til det han hatet mest, nemlig å bli brettet ut i alle medier? "
hatade det mest skriver du och det har du hittills inga bevis för, att inte gilla men använda det bevist är en annan sak...
Han ønsker ikke å fremstå som rik, han ønsker ikke å bli tatt bilde av eller bli skrevet om i media. Forstår du hva jeg mener? Ved å drepe kona med ønske om at det skal se ut som en kidnapping, ville TH og alle andre forstått at hadde skapt en mediestorm uten like, noe det også har gjort. I min logiske tankegang er nesten bare det faktum at han aldri ville gjort noe som ville skapt så mye oppmerksomhet rundt hans person og familie, grunn nok til å tro at han ikke kan være GM.
Citera
2021-11-16, 12:24
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Han ønsker ikke å fremstå som rik, han ønsker ikke å bli tatt bilde av eller bli skrevet om i media. Forstår du hva jeg mener? Ved å drepe kona med ønske om at det skal se ut som en kidnapping, ville TH og alle andre forstått at hadde skapt en mediestorm uten like, noe det også har gjort. I min logiske tankegang er nesten bare det faktum at han aldri ville gjort noe som ville skapt så mye oppmerksomhet rundt hans person og familie, grunn nok til å tro at han ikke kan være GM.

skjønner ikke at folk orker lengere, dette har vært diskutert å snakket om 100vis av ganger i denne tråden... men hvis dette er eneste du klarer å tenke, TH har til gode å derfor må han være uskyldig, setter jeg deg i samme kategori som havhest, psykopat konedrep beundrer.
Citera
2021-11-16, 12:51
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Jeg har kun informasjon fra publiserte reportasjer om saken, pluss boka som egentlig er en full oppsummering av informasjon som har vært publisert pluss litt til. Det var et av vitnene i denne foreningen som har sagt at hun aldri hadde hatt inntrykk av at ekteskapet bar preg av vold, på tross av at hun har hatt det både vondt og vanskelig som resultat av sidespranget i 1993. Jeg ser heller ikke noen grunn til å ikke tro at disse vitnene snakker sant. At et mulig motiv for å bli kvitt kona, kan være både økonomisk og emosjonelt, er vi jo kjent med. Poenget mitt var hvorfor nå? Det er jo funnet spor etter søk på skilsmisse allerede i 2012? Dette er tydelig noe hun har tenkt på innimellom over en lang periode, men samtidig valgt å ikke gjøre alvor av. I ekteskapskontrakten står det at AEH skal ha særeie på hytta på Biriåsen, som hun har arvet fra foreldrene. Mener å ha lest at hytta på Biriåsen opprinnelig var bestefar til AEH sin, og at AEH hadde fått en tomt som det aldri ble bygget noe på. Det er nok denne hytta det refereres til. I 1993 hadde hun også arvet foreldrenes hus på Gjøvik. Ekteparet de var sammen med på middag og teater kvelden før, hadde de vært på ferie i Sør-Afrika med, eldstedattera hadde reservert tur for dem til London som det var meningen de skulle reise på bare fire dager etter forsvinningen, kameraten TN har også snakket om ferieturer sammen (hvis jeg ikke blander ham med noen andre).
Psykologi har vært en del av studiene mine gjennom fem-seks år og arbeidserfaring med mennesker i alle aldre, både såkalt funksjonsfriske og psykisk syke (schizofreni, bipolar, psykopati, m.m.) i løpet av en 25 års periode, har faktisk lært meg ganske mye

Flere vitner fra den foreningen hadde sagt hva AE hadde sagt til dem.
At hun hadde fått nok, og ville ut.
At et vitne ikke hadde fått med seg hvordan det var, betyr ikke at AE hadde det fint hjemme.
Et par som kjente henne, hadde dessuten sagt at hun virket redd tiden forut for drapet.
Det er ikke spor etter elektroniske søk fra 2012. Men det er funnet et utfylt skilsmissedokument fra denne tiden.
Kanskje du husker feil her. Dette skilsmissedokumentet ble aldri skrevet under på og sendt inn.
Antakeligvis fordi hun skjønte hvordan det ville gå uten noen penger.
Hun måtte vente til hun fikk tilgang på de 200.000 og fast inntekt. Sosialpenger på 3-4000,- mnd er ikke noe å leve på.
Hvis hun skulle ha særeie på hytta, så er det rart at den ikke var registrert på henne, slik som tomten rett ved siden av.
Huset ble jo solgt for lenge siden. Huset på Gjøvik.
At du har studert psykologi, betyr ikke at du vet hvordan psykopater er. Det er bare overflatestudie du har hatt.
Citera
2021-11-16, 12:57
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Tatt i betraktning at drapet var planlagt i minst 6 måneder..

Hvorfor måtte TH "pynte på åstedet", hvis han hadde leid inn folk for å drepe AEH i S4?
Hvorfor var planen å drepe AEH i S4, hvis det skulle se ut som en kidnapping?
Burde hun ikke blitt drept et annet sted, slik at politiet ikke fant spor etter drapet?
Kroppen skulle jo likevel fraktes bort fra S4. Ville det ikke vært mindre risiko å frakte AEH til bestemmelsesstedet levende, og drepe henne der?

Det gir ingen mening, at en så oppegående mann, etter langvarig planlegging, leier inn folk til å drepe sin kone hjemme i boligen, og samtidig fingerer åstedet som en kidnapping.

Det høres mer ut som et drap, fingert som partnerdrap.

Tror det er planlagt i mye lengre tid enn bare 6 mnd. I Mange år.
Jeg tror TH har sittet å studert tidligere drapssaker tilbake til Dung-saken og Vålnes-saken, for å få ideer om hvordan gå frem. Liket måtte bort, og det måtte ikke se ut som et drap, det var viktig.
Uansett hvor lang tid det planlegges, så kan man ikke forutse hvilke senarier som kan oppstå.
Man kan ikke vite hvor hen i huset AE er, eller hva som kommer til å skje når hun angripes.
Hvorfor han måtte pynte? Jeg skreiv det jo: Det kan ha vært viktig å få det til å se ut som at hun har blitt angrepet en annen plass enn badet.
Burde blitt drept et annet sted, spør du? Men jeg tror at AE visste at hun skulle drepes. Det var noe med blikkene til TH forut. Hun har bodd sammen med han i 50 år, og har lært seg hans blikk.
Derfor tror jeg kanskje hytteturen ble avlyst. Hun visste at hun skulle tas.
Så det kan hende at planen var å ta henne med en plass, men så har hun slått seg vrang.
At det hele skulle se ut som en kidnapping er nok fordi at alt vil peke mot TH siden de hadde en stor ekteskapskonflikt, og at han har motiv.
Samtidig kunne det ikke skje sporløst. Det måtte være noen spor der som fortalte at hun hadde forsvunnet, og med makt.
Ved at dette skjer i S4, så peker det på en måte bort i fra TH, i og med at han har alibi.
Vanskelig å si hva han har tenkt egentlig. Vi vet heller ikke hvem som hadde avlyst turen, eller om det i det hele tatt var AE som sendte den meldingen. Spørsmålene dine blir for filiosofiske til å kunne svare riktig på det. Må nesten sette deg inn i hans verden, og tenke som han, det er det rådet jeg kan gi for at du skal komme fram til noe
En ting jeg merker meg gang på gang, er at dere ikke finner noen fornuftige svar på løgnene til TH.
Jeg har nettopp listet opp løgnene hans, men dette hopper dere elegant over.
Dere sier bare at han ikke har løyet, når han beviselig har gjort det. Og hvorfor har han gjemt unna notatbøker? Politiet lette etter forsvunnede notatbøker.
Citera
2021-11-16, 13:04
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
2 minutter? Det høres utrolig lenge ut. Gjelder det for en eldre dame som kanskje flyktet fra og sloss med GM?

Her er en sak om en 18 år gammel mann som ble kvalt av politiet under pågripelse.
Jeg tror du tar feil angående hvor fort det kan gå før noen kan bli kvalt ved et uhell. Når en slik hendelse kan skje under en lovlig pågripelse, så kan det like godt skje under en kidnapping der GM i tillegg må sørge for at offeret ikke roper etter hjelp.

Det kan også hende at saken du sikter til er litt annerledes. Det kan jeg ikke uttale meg om uten å vite hva Rettsmedisinsk Institutt har konkludert med i den saken.
Kanskje han døde delvis av at blodet opp til hjernen stoppet opp.
Du kan prøve å sette deg inn i situasjonen. Prøv å holde pusten, og se hvor lang tid det tar før at du blir tvunget til å ta inn luft. Hvis du ikke tar inn luft, så svimer du av. Kanskje dette tar 2 minutter.
Ihvertfall nok lang tid til at GM får tenkt seg om.
I slike pågripelsessaker er det slik at de holder vedkommende i ro i lang tid for å forvisse seg om at han forholder seg rolig. Du husker kanskje den saken der en svart mann døde av kvelning, og en hvit politimann ble dømt. Da hadde han holdt kneet på halsen hans i lang tid før han døde. Han hadde lang tid på seg på å stoppe med det han holdt på med. Selv når han ble klar over at vedkommende ikke pustet, så fortsatte han å holde kneet sitt der. Så det spørs litt hvilken sak du sammenlikner med.
Citera
2021-11-16, 13:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
skjønner ikke at folk orker lengere, dette har vært diskutert å snakket om 100vis av ganger i denne tråden... men hvis dette er eneste du klarer å tenke, TH har til gode å derfor må han være uskyldig, setter jeg deg i samme kategori som havhest, psykopat konedrep beundrer.
Ingen grunn å være innbilsk! Jeg er det motsatte av de som beundrer psykopater som deg og dine medsammensvorne. Jeg kjenner avsky for alt dere står for! Og det har jeg vært vitne til i denne tråden. Dere har drevet med hjernevasking av hvert eneste menneske som har dukket opp i denne tråden, med taktikker som er utenom-mennesklige. Veldig mange ser dette! De holder seg unna, fordi de vet at det har en pris å bli værende, om man ikke ønsker å være en nikkedukke (les: idiot). Ingen kan klandres for den manøveren.
Det har vært hakk i plata siden tidenes morgen, fra deres side. Alt er ren ondskapsfull villeding, hvor målet er å ødelegge en hel familie, og alt som kommer i veien . Dette, fordi dere vet at en tiltale ikke er realistisk. Eneste mulighet er å kaste så mye møkk som overhodet mulig, for å nå det endelige målet. Dere er grenseløse! Derfor er dere heller ikke så opptatt av hvordan det henger sammen, for i deres verden løses alle hinder med hersketeknikker.
Citera
2021-11-16, 13:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Tror det er planlagt i mye lengre tid enn bare 6 mnd. I Mange år.
Jeg tror TH har sittet å studert tidligere drapssaker tilbake til Dung-saken og Vålnes-saken, for å få ideer om hvordan gå frem. Liket måtte bort, og det måtte ikke se ut som et drap, det var viktig.

Jeg tror det er høy sannsynlighet for at han har studert disse to sakene spesielt.
Blant avisutklippene politiet fant hjeeme hos ham, ble to lokale saker nevnt, men
det sto også:
"Politiet beslagla også artikler om andre uløste drapssaker
som ikke har lokal forankring til Lørenskog. "
Jeg tenker han så på Vålnes-saken at det var et godt trekk å forlede politiet, der
de hadde hensatt Vålnes' bil i et område de visste politiet var nødt til å sette inn
en betydelig innsats for å søke etter den savnede mannen.

I tillegg så han kanskje på Dung-saken at liket kunne være dumpet på et
avfallsforbrenningsanlegg. Jeg tenker forbrenningsanlegget på Klemetsrud
er en god kandidat for hvor AE kan være dumpet. Der kan man søke om å
få levere ferdigsortert restavfall rett i forbrenningsovnen, som holder 850
grader - høy nok varme til å kremere et lik. I tillegg blir askerestene knust
til pulver, så sjansen for å finne identifiserbare levninger er skremmende
nær null.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto