Citat:
Ursprungligen postat av
Ghrister.Clenning
Mördaren sprang enligt vittnen upp för trapporna till Malmskillnadsgatan.
Klockan var då 23:21
Klockan 23:40 återvänder SE till Skandia
Varför återvänder han till Skandia?
Hur återvänder han till Skandia?
Vilken väg tog han tillbaka till Skandia från Malmskillnadsgatan/David Bagares gata?
Mötte han någon på vägen?
Finns det några vittnen som såg honom eller någon annan på den vägen?
Varför avviker han inte från mordplatsen?
Varför skulle en mördare återvända till i närheten av mordplatsen när han redan klarat sig undan?
Det mest logiska och naturliga är att fly brottsplatsen.
Om SE var mördaren och skjutit Palme och helt enkelt åkt hem istället för att återvända till Skandia och berätta om mordet skulle ingen misstänks honom och spåret med Skandiamannen varit totalt okänt.
Det finns inga vittnen som sett honom.
Det finns inga vittnen som kan peka ut honom.
I stället så återvänder han till Skandia och berättar om mordet och dagen efter kontaktar han tidningarna.
Det tyder mer på att han tar tillfället i akt att för en gångs skull bli någon, någon respekterad typ form av hjälte.
15 minutes of fame är ett välkänt begrepp.
Han hamnade nog av misstag i utkanten av mordet och såg något och passade på att skapa sin egen berättelse.
Var hittar vi då mördaren i stället?
Förmodligen i någon i kretsarna runt basebollsligan/polisen/WT männen.
Alla dom fel och underliga beteenden hos poliserna som kan knytas till skytteklubben ägnade sig åt den kvällen är starkare indicier än dom som pekade ut Skandiamannen.
Att Skandiamannen eller Christer Pettersson eller någon annan ensam galning skulle vara gärningsmannen är både dom skyldiga och myndigheternas drömscenario.
Myndigheterna vill inte utreda polisspåret, det är alldeles för känsligt, oavsett om dom var delaktiga eller inte.
Du hittar mördaren hos SE.
Varför ljuger han att han var först på plats? Varför ljuger han att han hjälpte Palme
Varför ljuger han att han sprang efter poliserna
Varför ljuger han att han försökte prata med en polis på plats med blev avvisad.
Varför ljuger han att han pratat med LP o tyck att hon var sansad o behärskad när andra säger att hon INTE var det.
Varför kontaktar han tidningen dagen efter? Jo för att på så sätt se till att få lite frirum. Nu kan han säga att man känt igen honom tack vare tidningen.
Enkelt denne man är den mest troliga mördaren.
Inga basebollsligan/polisen/WT männen/Nassar/PKK osv sov
Helt rätt av KP att lägga ner detta nu då SE är död. Hade man tagit in honom och pressat lite hade han förmodligen erkänt rätt snabbt.
Obs detta är min personliga åsikt.