2021-11-16, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Mycket möjligt att det var Benjis liga som ligger bakom Einars dödsfall..

Om det nu är söderort som ligger bakom, är väl Mario med Benji som springis kandidat nummer ett. Eftersom han är på rymmen, kan han mycket väl hittat ett sätt att kommunicera med Haval på, och har säkert inga problem med att få folk att utföra mordet.
Citera
2021-11-16, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Benji verkar ha hemliga uppgifter med, eller så är han skriven utanför Sverige numera. De var ju ett konto som pekade ut honom direkt när det hände, men konstapeln lär väl ha undersökt allt runt honom.
https://m.imgur.com/a/mEwVhO8
Om allt detta handlar om Dara och ryktet stämmer kring Nisses inblandning, så har han om någon lite för många anledningar till att inte vara inblandad.

https://m.imgur.com/a/ZReuxQ7
(De kontot är ju helt borttaget nu, vem de nu va som drev de och hotade Nisse)

Ingen verkar veta vart Mario håller hus, han var ju ganska tydlig i Encro ang sina planer för Nisse.
Ja tror benji har kvar sitt konto, för han la ut för nån vecka sen när han va på daras grav, han skrev vila I frid nu, vi ses
Citera
2021-11-16, 01:52
Medlem
Benji ligger bakom mordet på einar, de va några springisar från Skarpnäck som klippte einar. Hämnd för dara. Många från Skarpnäck som är med haval la upp när einar dog "vila I frid nu dara"
Citera
2021-11-16, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Benji ligger bakom mordet på einar, de va några springisar från Skarpnäck som klippte einar. Hämnd för dara. Många från Skarpnäck som är med haval la upp när einar dog "vila I frid nu dara"

Tror oxå på nåt i den stilen. Det är säkert enkelt det hela med väldigt få personer inblandade. Annars borde det gått fler seriösa rykten, och det hade funnits spår till förövarna vid det här laget.
Citera
2021-11-16, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Ni är flera som har reagerat på bilden på Nisse. Hur nära porten han är.

Och att han troligen blivit skjuten framifrån.

Flera, till språket sett, yngre användare, började nu yra om att man trillar bakåt om man blir skjuten i ryggen, och framåt om man blir skjuten framifrån.

Själv så hittade jag bara svaret att fysikens lagar gäller. Blir du skjuten framifrån så trillar du bakåt, och hamnar då på rygg.

Jag misstänker nu att Nisse kanske blev skjuten framifrån, från någon i porten, av en person som inte bara befann sig i Märsta ”en timme innan”.

Och att han efter detta skott faller naturligt bakåt.

Några av dessa användare hävdar dessutom starkt att inga bilder kan ha tagits.

Vilket jag själv tycker är lite skumt att vara så 100% säker på.

Detta är en teori.

Tror du alltså B sköt Nisse på nära håll framifrån sen tog kort på honom efteråt?

Jag vet ju att vissa av dina antagande vad gällande användare på FB är helt fel, så har väldigt svårt tro på denna teori… Men endå respekt för all tid du orkar lägga ner..
Citera
2021-11-16, 05:16
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Han kände ze innan nisse blev känd genom thrife. Einar o ze har inte varit på samma hotell o snott nån pistol de va bara einar, de va rykten i början att de va ze men sen nör einar dog så stog det att de va einar

Om du inte har andra källor, än (fb msm) så tror jag att du har missuppfattat det.

Så här har jag uppfattat det Nisse och ZE var båda där det som var oklart var vem av dem som försöker ta pistolen.

dvs en av dem grips först (ze) sedan försöker den andra (Einár) hjälpa till / fri ta den första och i detta tumult försöker ta pistoln.

Först i början trodde man att det var ze som försöker ta pistoln men det verkar som du säger att det är fel och att det var Einár men det betyder inte att inte ze var där.

Det är 2 personer på platsen som grips.

Kan du berätta mer hur ze och Nisse relation var? intressant iom det som senare händer på Nosh and Chow där det verkar som de 2 slåss på samma sida dvs hjälper varandra.
Citera
2021-11-16, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Hörni, inte för att vara den som är den & rör till det ännu mer…. Men…

Kikade igenom kommentarerna på denna video https://vm.tiktok.com/ZM8qgJkWV/ där Ayye gör någon ”intervju” i en bil. Användaren Shhhs1011 säger att Ayye nu är med i AOD (angels of death) & fyller sedan på med att han även hänger i…. Vårby…

Nu är ju oddsen väldigt höga på att de skulle vara inblandade i Einar-smörjan, men tyckte att det var intressant ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Är väl egentligen helt obetydlig om en syster till en kontraktsmördare lägger ut kondoleanser om en mördad kändis? Även om jag inte tror att Ayye är inblandad (finns väl en minimal chans) så tvekar jag på att hans familj skulle veta om ifall han faktiskt var det

Jo, ja så kan det säkert vara. Tyckte att det var jävligt intressant bara, i och med området han sägs hänga i.

Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Jag tror iofs. att hans dagar som kontraktsmördare är slut. Han har väl polisen på sig hela tiden, typ, och han verkar mer intresserad av att bli kändis och göra intervjuer. Skulle inte förvåna mig om han gör avbön snart, blir religiös och gör en hyllningsskiva till Johnny Cash.
Citera
2021-11-16, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Tror du alltså B sköt Nisse på nära håll framifrån sen tog kort på honom efteråt?

Jag vet ju att vissa av dina antagande vad gällande användare på FB är helt fel, så har väldigt svårt tro på denna teori… Men endå respekt för all tid du orkar lägga ner..

Nu bodde ju en tydligt ”inte så smart kille” på Frejgatan 1 i Märsta vid uppstartsdatum.

De är tyvärr idiotier som knarkar hela högen så inte konstigt att de sjabblar.

Inte helt omöjligt att någon i anslutning till dörröppningen skjutit. Skulle förklara väldigt mycket. Ex. Hur Einar ligger.

Hur och om det tagits foton vet jag faktiskt inte. Ville testa dig lite bara.

Och nej, @KebabPappa ang. att kroppen flyttats. Urinet har runnit nedåt, inget blod på magen, blodpölen under och till höger ut ser hyfsat intakt ut.

Sen att folk nu åter igen börjar yra om Skarpnäck efter allt med:

N&C och ökad hotnivå efter det.
HH’s senare eskalerande hot och hån. Martis vänskap med VC Barre.
Martis vänskap med Dree Lows lillebror som publicerar videon.
Att Top Class Music-delägaren blev skjuten.

Ja, det är lite pinsamt att andra nu försöker snacka bort det när allt pekar mot:

1. HH.
2. Märsta.
3. 100% Top Class Music.

Delägaren blev ju skjuten och Dree Lows lillebror publicerade hånvideon så den kopplingen är ändå fastställd!

Vi får väl se vad som händer bara.

Vem Z.E m.fl skjuter nästa gång. Kanske VC Barre står på tur?
Senast redigerad av Dundersidan 2021-11-16 kl. 07:44.
Citera
2021-11-16, 07:42
Medlem
Varför ja tror det Skarpnäck som ligger bakom det här är för att jag kommer ihåg att Benji la upp en bild nån dag senare på Daras grav på sin Insta händelsen om nån har den lägg upp den här
Citera
2021-11-16, 07:46
Medlem
Varför fortsätter ni spekulera när det inte finns någon mer info och sannolikt kommer ingen bli åtalad...
Citera
2021-11-16, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
Varför ja tror det Skarpnäck som ligger bakom det här är för att jag kommer ihåg att Benji la upp en bild nån dag senare på Daras grav på sin Insta händelsen om nån har den lägg upp den här

Men det har säkert fler gjort. Han är troligtvis glad över att Einar dog då Einar verkar ha kapitaliserat via musiken på Dar*s död.
Citera
2021-11-16, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banzic
Varför fortsätter ni spekulera när det inte finns någon mer info och sannolikt kommer ingen bli åtalad...

För att det är intressant och kul.. 🤷🏻‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in