2021-11-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Vad händer om du precis har strulat med taggen till dörren, vänder dig om och har ryggen kloss mot dörren då? Då kan du inte rent fysiskt trilla bakåt utan trillar framåt ändå. Vidare kan han ju tagit nåt steg innan han föll, och då blir det svårt att säga vilket håll han föll åt, vilket som.

Hoppas ni alla, som diskuterar hur kroppen låg, inte glömmer att polisen utfört HLR och kan ha flyttat på kroppen för att göra detta. Just sayin’
Citera
2021-11-15, 23:34
Medlem
Även att fotot verkar vara taget innanför en tillsynes hel ruta i entrén (vad och om de nu säger något)

Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Hoppas ni alla, som diskuterar hur kroppen låg, inte glömmer att polisen utfört HLR och kan ha flyttat på kroppen för att göra detta. Just sayin’
Citera
2021-11-15, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
De är det som är grejen, jag får inte ihop relationerna alls. Visuellt kan man ju förstå Adels band mot bägge två, men jag får ej ihop banden mellan Nisse och Z.E.

Vet vi med säkerhet att dom var vänner ens? Att dom inte slogs på hotellet och att dom sen inte va på olika sidor på krogen, för de grips ju inte långt därifrån. Vad är det som säger att tjafset i så fall inte fortsatte där mellan dom båda?

Hotell situationen tex, media skriver att ZE ska gripas pga stök och bök, i de tumultet så försöker Nisse sno en pickadoll och blir då skjuten med elpistol. Försöker Nisse sno pickan för att i så fall använda den mot konstapeln eller mot ZE? För han är ju rimligtvis i full affekt pga något när han tar den typen av beslut, som sedan leder till att någon avfyrat elpistolen mot honom dessutom.
Han kände ze innan nisse blev känd genom thrife. Einar o ze har inte varit på samma hotell o snott nån pistol de va bara einar, de va rykten i början att de va ze men sen nör einar dog så stog det att de va einar
Citera
2021-11-15, 23:41
Medlem
Citat:
Även att fotot verkar vara taget innanför en tillsynes hel ruta i entrén (vad och om de nu säger något)

Jo precis. För mig känns det något överspelat att detta är av intresse igen. Men kanske har att göra med något som jag missat de senaste sidorna?
Citera
2021-11-15, 23:44
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Detta är något jag har funderat på! Jag menar... Han stod vid porten och försökte öppna. Jag tänkte först att han blev skjuten i bakifrån men det står ju att han blev skjuten i bröstet + ansiktet och då måste han ju alltså ha vänt sig om. Varför då?? Jag hade hellre tagit skott i rygg o bakhuvud än att se min mördare i ögonen + pisolmynningen innan jag blir skjuten! Bilden visar att han hade fötterna närmast porten och låg på rygg. Får inte ihop det med hur han har fallit 🤔. Hade han blivit skjuten bakifrån så hade han förmodligen fallit framåt porten och sedan fallit bakåt el landat på magen med ansiktet tryckt mot porten. Men blev han skjuten framifrån så hade han ju hamnat i någon sittande ställning el fallit framåt på mage. Men som sagt, jag reagerade på att fötterna låg mot porten! Någon skrev att räddningspersonalen kan ha vänt på honom och någon annan skrev att det inte stämde med blodet.
Någon skrev också att NG vände sig och sa förlåt. Frågan är bara hur användaren vet detta och varför sa han förlåt? För att inte ha betalat 3 milj? Hoppas att han var så pårökt att han inte fick dödsångest som stackars Dara hade. Hans dödsångestskrik är fastsvetsat i skallen. Bor i Gbg men var på besök i Sthlm just då och just där 😪

Jag hade för mig att Dara blev rätt duktigt pepprad och dog omgående men du hörde alltså att han skrek? Fan vad sjukt
Citera
2021-11-15, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hologramet87
Ursäkta att det blev rörigt. Men den riktningen/energin hans kropp hade som är det mest relevanta.
Ja absolut, det ursäktar vi! Och du, tack för informationen

Jag väljer att citera det korta du avsluta med annars blir det ännu mer rörigt, lika rörigt som jag just nu inte fattar varför hans avlidna kadaver fortfarande inte är begraven?

Du skrev att du arbetade med rättsmedicin va? Varför tar det så lång tid innan vissa av dessa samhälls-belastare begravs? Har märkt att det bara är så med svenskar, eller icke religiösa människor, alltså 2 veckor är ju långt, men det brukar vara max i vissa fall.

Nu har han varit avliden i 4 veckor på torsdag. Varför är han ej begraven än? Ska vi vänta ytterligare 4 veckor? Är det släkt och anhöriga som ska ta farväl av hans förstörda ansikte eller vad är det frågan om? Ligger han bara i bårhuset för att ruttna eller har det att göra med att man ska pyssla ihop hans ansikte och sy fast kinden tillsammans med käften? Hur gör man med ögon som trillat ut?

Ja du ser! Jag blir fullständigt nyfiken Nu när du säger att du jobbar inom rättsmedicin!
Senast redigerad av assignment 2021-11-15 kl. 23:52.
Citera
2021-11-15, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jom3
Han kände ze innan nisse blev känd genom thrife. Einar o ze har inte varit på samma hotell o snott nån pistol de va bara einar, de va rykten i början att de va ze men sen nör einar dog så stog det att de va einar

I vilket fall som helst var det två personer på hotellet - om MSM nu har rätt. I denna artikeln rör de ihop det ganska rejält om vem som är artist eller inte. Något att tänka på när man spekulerar i denna tråden. Man kan inte ta något som media skriver för absolut sanning såvida de inte citerar åklagare.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/KzjBme/kand-artist-gripen-av-polis-i-stockholm-i-helgen
Citera
2021-11-16, 00:04
Medlem
Säger du de, så är de förmodligen så. Medias rapportering kring allt lär ju slagit något typ av bottenrekord med allt besynnerligt de skrivit om.

Du verkar ändå ha känt Nisse rätt väl?
Eftersom du verkar ha en ganska bra koll på hans umgänge. Vad tror du om allt detta?

Citat:
Citera
2021-11-16, 00:11
Medlem
Citat:
Säger du de, så är de förmodligen så. Medias rapportering kring allt lär ju slagit något typ av bottenrekord med allt besynnerligt de skrivit om.

Du verkar ändå ha känt Nisse rätt väl?
Eftersom du verkar ha en ganska bra koll på hans umgänge. Vad tror du om allt detta?

De kmr bli kaos. Vissa vill ha hämnd för han. Han hade många vänner som har varit där sen dag 1 som är kriminella oxå visa är från dalen. Många är rädda för Mario i dalen, drf många vågade inte göra nåt under kidnappningen stog bara o kollade på. Några vågade inte ens dela om hans död för dem är rädda för vårby o Mario speciellt thrife, som väntade länge att lägga ut,han sa dem gled sista tiden men dem hängde med varandra sista tiden oxå dem umgicks med samma vänner oxå hahaha. De kmr komma hämnd för dem som sköt han snart, just nu ligger man lågt för polisen kollar alla o håller koll.
Citera
2021-11-16, 00:14
Medlem
Sitter Mario? Eller är han fortfarande på rymmen? Samma lika med Benji, hans uppgifter är också svåra att greppa.

Citat:
De kmr bli kaos. Vissa vill ha hämnd för han. Han hade många vänner som har varit där sen dag 1 som är kriminella oxå visa är från dalen. Många är rädda för Mario i dalen, drf många vågade inte göra nåt under kidnappningen stog bara o kollade på. Några vågade inte ens dela om hans död för dem är rädda för vårby o Mario speciellt thrife, som väntade länge att lägga ut,han sa dem gled sista tiden men dem hängde med varandra sista tiden oxå dem umgicks med samma vänner oxå hahaha. De kmr komma hämnd för dem som sköt han snart, just nu ligger man lågt för polisen kollar alla o håller koll.
Citera
2021-11-16, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Han dömdes nyligen tillsammans med en av Märstanätverkets tyngre killar – som precis klarade sig undan 8 år i fängelse för mordförsök och grovt vapenbrott.

Han umgås med Märstanätverkets topp. Mördare och annat pack.

Står mer i denna tråd (från idag).

Adaam umgås också med mördare dagligen men ändå gör han musik för 12-åringar och hade inte skadat en fluga. Adaam och barre är bästavänner. Om de hade vart så enkelt o lösa detta mordet som att bara lusläsa igenom några flashback trådar så hade mördaren redan vart häktad. Barre är absolut inte skyldig, asså tror ni helt ärligt han hade gått ut med att han o einar va tsm på morddagen om han var skyldig?
Citera
2021-11-16, 00:28
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ja Einar hade nog många vänner. Vilka vill ha hämnd?
- kriminella vänner sen dag 1
- vissa från dalen
Vad tror du om
- Bandidos
- Ali Khan
- DP/Dumle
- HSL
- Einars släkt
Vem ska dom hämnas på? Stämmer spåret i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in