2021-11-15, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
B kan ju lika gärna vara skytten, han var ju med E en timme innan, kanske ba gick och mötte upp A och gick tillbaka.

Han kan lika gärna lämnat mobilen hemma och följt med Einar hem också.
Citera
2021-11-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Så…. Samspel mellan Märsta & HH då? Är det den nya teorin i arbete? Låter ju spännande. OM barre då är inblandad så är han den största ormen jag sett. Nästan värre än Dumle då alltså.. det säger mycket.

Jag är lite ”on the fence” faktiskt. Har svårt att bilda mig en uppfattning vid detta stadie, nästan 1 månad, 1000+ lästa sidor & hundratals inlägg efter mordet.

Han dömdes nyligen tillsammans med en av Märstanätverkets tyngre killar – som precis klarade sig undan 8 år i fängelse för mordförsök och grovt vapenbrott.

Han umgås med Märstanätverkets topp. Mördare och annat pack.

Står mer i denna tråd (från idag).
Citera
2021-11-15, 22:57
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
“Av barn, fyllon och dårar får man höra sanningen”

Så vad försöker 654a1sd1323 Eller Den Galne Gycklaren Säga Egentligen?

Ytterligare en sten att vända på nu när Märsta kommit på modet

Finns det några som dött nyligen med koppling till Märsta där Einár har varit inblandad? Någon som han har bränt i text?

Eller är det Dara hen avser? kopplingar till Märsta?

Finns det mer kopplingar än familjen celik?

Hmm vcbarre...vän eller fiende?

Signalement på skytten? Efter den bytt om? Eller från någon postad bild? någon det stämmer i på?

I know kanske ett lång shot men med tanke på senaste utveckling kan det vara värt att kolla på en gång till med nya ögon 👀

Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
För den som vill hänga med vad kontot skrev, så kommer här en sammanställning

Sen kommer en liten bonus här

Som sagt kanske fanns lite guldkorn där ändå...
Citera
2021-11-15, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Han dömdes nyligen tillsammans med en av Märstanätverkets tyngre killar – som precis klarade sig undan 8 år i fängelse för mordförsök och grovt vapenbrott.

Jo, jag har lästa allt. Fortfarande ”on the fence” faktiskt. Endast tiden lär kunna avslöja vad som är rätt. Att HH är inblandade råden det ju ingen tvivel om (i mina ögon). Det är resten jag inte kan få klart för mig, oavsett hur mycket jag än läser.

Tagit stopp för lilla hjärnan
Citera
2021-11-15, 23:00
Medlem
Citat:

Det nämndes tidigare angående rapparnas texter; att gatan inte alltid respekterar vad som sägs i låtarna, men det som sägs tar man alltid på ordet

B har väldigt grova texter
Citera
2021-11-15, 23:02
Medlem
Kolla gärna Kardo tråden, där mäts de kuk ganska rejält ang vem som är kapabel till vad och vem som inte är det.

Av de jag har kunnat hitta och förstå av de kontot som anser själv ha mest koll på denna sidan av stan. Så hintar kontot att de finns INGET gärna i stan som har mer kroppar än HSL, HH är bara barn enligt tråden och deras mest anlitade/enda skytt är inhämtad från Malmö och sitter anhållen. Däremot så verkar HSL slagit ner sina bopålar i bla Märsta med omnejd. Är själv får dåligt insatt för att kunna avgöra vad som är vad här.

"Stora Robert"(tänk amerikanska) tex utrycker inte direkt kärlek för Nisse, varken här eller i andra trådar och anser själv att han har bra inblick i bla Märsta och HSL, Adels grabbar?

Citat:
Jisses. Jag har alltid känt att han visste något men om allt stämmer så är det lite sjukt.
Citera
2021-11-15, 23:04
Medlem
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av hologramet87
Jag håller med dig! Jag kan inte avgöra det från bara bilden. Där får man blanda in fler faktorer som blodstänk mm. Jag tänker inte uttala mig om hur det är i detta fall, helt enkelt för att jag inte kan avgöra det. Dock… kan ni vara övertygande om att rättsmedicinarna kan svara på den
frågan när man har alla pusselbitar.

Sammanfattningen… dra inte för stora växlar på hur kroppen ligger om vi inte har andra faktorer som exv
*antal ingångs/utgångshål och deras utseende,
*skoavtryck (hela eller är vissa ”fragmenterade” som tyder på att lika stor vikt låg inte på hela sulan när han föll ihop vilket kan ge fingervisning om att han stod lutad framåt/bakåt)
*blodstänk som beskrivet tidigare
*andra faktorer jag inte kommer på, på rak arm just nu. Jag träffat oftast dem som har en möjlighet att överleva. Inte skjutna där det blir viktigare att lista ut hur de dog. Det räcker så… tolka fritt.
Citera
2021-11-15, 23:08
Medlem
Snyggt!

Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Som sagt kanske fanns lite guldkorn där ändå...
Citera
2021-11-15, 23:12
Medlem
Citat:
Får passa på att tacka dig för informationen även i denna tråd!

För hans skrivna gatuadress i domen råkar vara: Nr 1, på gatuadress ”Frejgatan”…

Är du mer intresserad kan du alltid kika mer i denna tråd, eller varför inte i tråden ang. vad som hände på Nosh and Chow, där en viss person planterar in felaktig information för att vilseleda.

Skulle tippa på att det nu är cirka 95 procent säkert att VC Barre goade Einar.

Jag kan acceptera sammanträffanden, men inte på den här nivån. Här skrivs det fan in i sten.

Se bild från domen: https://m.imgur.com/a/hQrenld

förlåt om ja e efter nu, men varför blir du säker på att barre goade bara för han är skriven på just frejgatan 1? Hur e de ett sammanträffande? Med vad?
Citera
2021-11-15, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hologramet87
Förtydligande angående fysikens lagar:

Står man helt still & blir skjuten framifrån kan man falla såväl framåt som bakåt. Handlar mer om hur ens tyngdpunkt är millisekunderna innan medvetandeförlust. Inte ovanligt att folk regerar på skottet i thorax med att dra upp armarna mot bålen/kontrahera bukmuskulaturen och ofta anta en ihopsjunken (framåt) hållning och faller sedermera framåt.

Alla möjligheter är möjliga på ett eller annat sätt. Frågan är snarare stod han still i det ögonblicket (kände mördarna/bad om förlåtelse etc etc etc) eller var hans kropp på väg i någon riktning iom att han visste att strax kommer ett (flera) skott.

Detta är något jag har funderat på! Jag menar... Han stod vid porten och försökte öppna. Jag tänkte först att han blev skjuten i bakifrån men det står ju att han blev skjuten i bröstet + ansiktet och då måste han ju alltså ha vänt sig om. Varför då?? Jag hade hellre tagit skott i rygg o bakhuvud än att se min mördare i ögonen + pisolmynningen innan jag blir skjuten! Bilden visar att han hade fötterna närmast porten och låg på rygg. Får inte ihop det med hur han har fallit 🤔. Hade han blivit skjuten bakifrån så hade han förmodligen fallit framåt porten och sedan fallit bakåt el landat på magen med ansiktet tryckt mot porten. Men blev han skjuten framifrån så hade han ju hamnat i någon sittande ställning el fallit framåt på mage. Men som sagt, jag reagerade på att fötterna låg mot porten! Någon skrev att räddningspersonalen kan ha vänt på honom och någon annan skrev att det inte stämde med blodet.
Någon skrev också att NG vände sig och sa förlåt. Frågan är bara hur användaren vet detta och varför sa han förlåt? För att inte ha betalat 3 milj? Hoppas att han var så pårökt att han inte fick dödsångest som stackars Dara hade. Hans dödsångestskrik är fastsvetsat i skallen. Bor i Gbg men var på besök i Sthlm just då och just där 😪
Citera
2021-11-15, 23:15
Medlem
Citat:
Står någon med en pistol, 1.5 meter ifrån dig så lutar du dig instinktivt bakåt och kanske även backar lite med fötterna.

Då faller du garanterat bakåt vid ett skott i antingen bröstet eller huvudet.

Vad händer om du precis har strulat med taggen till dörren, vänder dig om och har ryggen kloss mot dörren då? Då kan du inte rent fysiskt trilla bakåt utan trillar framåt ändå. Vidare kan han ju tagit nåt steg innan han föll, och då blir det svårt att säga vilket håll han föll åt, vilket som.
Citera
2021-11-15, 23:24
Medlem
Fy fan, kan tänka mig att den minnesbilden är ett rent helvete att bära.

Vet ej hur mycket du läst i tråden här, men det finns ett gäng teorier kring att det skulle vara samma modus operandi som kring Dara.

Om, och då menar ja verkligen om, du tycker att du kan se någon parallell. Hade de varit intressant, men självklart inga måsten och triggade minnen för sämre mående.

Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Detta är något jag har funderat på! Jag menar... Han stod vid porten och försökte öppna. Jag tänkte först att han blev skjuten i bakifrån men det står ju att han blev skjuten i bröstet + ansiktet och då måste han ju alltså ha vänt sig om. Varför då?? Jag hade hellre tagit skott i rygg o bakhuvud än att se min mördare i ögonen + pisolmynningen innan jag blir skjuten! Bilden visar att han hade fötterna närmast porten och låg på rygg. Får inte ihop det med hur han har fallit 🤔. Hade han blivit skjuten bakifrån så hade han förmodligen fallit framåt porten och sedan fallit bakåt el landat på magen med ansiktet tryckt mot porten. Men blev han skjuten framifrån så hade han ju hamnat i någon sittande ställning el fallit framåt på mage. Men som sagt, jag reagerade på att fötterna låg mot porten! Någon skrev att räddningspersonalen kan ha vänt på honom och någon annan skrev att det inte stämde med blodet.
Någon skrev också att NG vände sig och sa förlåt. Frågan är bara hur användaren vet detta och varför sa han förlåt? För att inte ha betalat 3 milj? Hoppas att han var så pårökt att han inte fick dödsångest som stackars Dara hade. Hans dödsångestskrik är fastsvetsat i skallen. Bor i Gbg men var på besök i Sthlm just då och just där 😪
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in