2021-11-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Teori obs teorin är kort denna de kör dubbelspel mot Einár.

Märsta/vissa Märsta är vänner med HH tex Marti och att de hjälper HH med info om Einár.

Märsta är även enl vissa på god fot med Vårby tex kriminella delar av familjen celik dvs vcbarres släkt som det påstås. (Vårby sedan länge ute efter Einár)

Finns tecken på att användare här på fb kopplade till Märsta sprider desinformation här om mordet medvet motiv till detta?

Obs detta är i stordrag och än sålänge bara teorier.

Var det inte lite jävla konstigt att Allchronix69 efter evigt ältande om Vårbynätverket och Dalen plötsligt köpte HH-teorin till 100% när det inte gick att förklara bort. (Detta var väl innan vi hittade alla kopplingar till Top Class Music och Märstanätverket.)

Ska kika lite närmare på vad som skrevs där. Minns i varje fall att han och andra har tryckt som fan på att Nisse beställde mordet på Dar*.
Citera
2021-11-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Står någon med en pistol, 1.5 meter ifrån dig så lutar du dig instinktivt bakåt och kanske även backar lite med fötterna.

Då faller du garanterat bakåt vid ett skott i antingen bröstet eller huvudet.

Du antar att det är så, men det är faktiskt inte så. Det jag försöker säga är att riktningen som kroppen hittas i beror på många saker mer än kulans rörelseenergi och medvetandestyrda rörelser, tyvärr. Detta är vedertagen sanning i rättsmedicin. Jag tänker inte leta studier som visar på detta. Ev. kan du använda Google Scholar och hitta Forensic Medicine Simpson et al. Jag orkar inte.

Rörelsemomentet (av annan anledning exv springa) > Kroppshållningen som ofta styrs av reflexer (som inte är instinktiva eller logiska, får du en smäll i thorax/buken kontraheras raka magmusklerna samt sågtänderna på nedre laterala thorakal-”rev”benen > ”instinktivt” luta sig bakåt.

Tro mig, tro mig inte. Min internetpenis växer inte av att lägga mig i denna diskussion. Fundera snarare varför kommer den här killen och skriver något först efter 10.000 inlägg? Jo.. han kanske VET.
Citera
2021-11-15, 22:30
Medlem
Citat:
Killen tror han är smart. Spelar på folks känslor.

Dumles artikel var väl i varje fall gjord innan händelsen, och kompletterades med citat efteråt?

https://nyheter24.se/noje/973530-sista-videoklippen-pa-einar-tillsammans-med-vc-barre-timmar-innan-mordet

Någon unge i tråden har även försökt trycka på att Nisse bara var där på morgonen.

Men de glömde denna länk. (Attans…)

Barre rensar sen sin Instagram. Drar iväg till Danmark.

Jag vet däremot inte om det var före eller efter Top Class Music-delägaren blev skjuten. Han ville däremot stoltsera för någon att han var där med ett gäng ”farliga” grabbar.

Hoppas verkligen att det var Adam och Barre Polisen besökte senast. Annars finner jag inga ord för svensk polis.

På filmen ser ni också hur Nisse troligen tog sig fram under mordkvällen. Med en lätt motorcykel (tror jag). Och kanske med Barre med sig.

Teorier.

B kan ju lika gärna vara skytten, han var ju med E en timme innan, kanske ba gick och mötte upp A och gick tillbaka.
Citera
2021-11-15, 22:31
Medlem
För den som vill hänga med vad kontot skrev, så kommer här en sammanställning

Citat:
Ursprungligen postat av 654a1sd1323
Jag Visste Direkt Detta Skulle Hända Efter Han Umgås Med Märsta Barnen.

Stort Stort Misstag.

Akta Er För Märsta Om Ni Inte Vill Ha Problem.

Märsta = Smuts.

Utredning Kommer Visa Det Är Inte Vårby Eller Haval Utan Märsta.
Citat:
Han Begick Sitt Livs Största Misstag Collab Med Märsta. Farligaste I Sverige.
Citat:
Bara Jag Som Skulle Vilja Se Ansikten På Sollentuna Polisen När De Förhör Barre Och Lyssnar Hans Teater? Vilken Komedi.
Citat:
De Letar Påslagna IMEI Som Fanns Vid Tidpunkt Och Plats För Mordet.

Vällingby Är Fel Ort. Det Har Inget Med Dumle Att Göra Utan Märsta. Pajaser.

Einar Var Lättlurad Trodde Märsta Barnen Kretsen Var Säker Bubbla Från Sina Fiender Lite Visste Han.

Han Levde Och Dog Som En Uppblåst Ego Ladd Hjärna.
Citat:
Valsta Märsta Barnen Är Små Bebeks Tror Du Själv De Har Nån Tyngd? Nej. Det Är Äldre Som Har Gamla Kopplingar Till Nils Fiender.

De Äldre Valsta Märsta Har Vunnit Mot Polishus Kommunhus Tingsrätt Hovrätt De Är Mäktigaste Och Är Kapabla Vilka Kontrakt Som Helst.

Men.

Jag Undrar Vilka Slags Ombytes Kläder De Kan Bytt Till?

Från Nattsvart Till Kanske Ljusblå Jeans Rosa Hoodie Och Orange Mössa?

Tror Ni Polisen Kollar Igenom Alla Tull Loggar För Hyrbilar Reggade Vällingby Märsta Hållet?

Det Är Nog Bara Angiveri Som Kan Leda Rätt Av En Missnöjd Inblandad Ej Genom God Polisarbete.
Citat:
Som Sagt Märstas Äldre Är Vänner Med Vårbys Äldre Det Är Gamla Gubbar I Kostym Som Träffats Över 20 - 30 Personer Och Skakat Hand Över Einars Kontrakt

Det Är Därför Barnen Kunde Skriva På Einars Sociala Medier Innan Att Han Var Dödsdömd.

Det Finns Inget Sätt Att Undkomma Överens Kommelse Mellan Norrort Stockholms Starkaste Det Är Södertälje Mafia I Riksdag Nivå De Äger Mer Än Hundratals Miljoner Kronor Ni Tror Jag Ljuger? De Har Blivit Miljadärer På Svensk Kriminellt Upplägg De har Hundratals Soldater De Vinner Mot Kommunhus Polishus Tingsrätt Hovrätt NOA Osv.

När 20 - 30 Gamla Gubbar Ses Och Skakar Hand Över Ett Mord Kontrakt Kan Du Ej Fly Eller Gömma Dig I Deras Torped Tätaste Näste Sollentuna Sigtuna. Alltså De Har Vitt Hår Allihopa Och Är Typ President I Hemlandet.

Einar Var En Liten Kaxig Bebek Som Fick Vad Han Förtjänade Han Förnedrade De Döda.
Citat:
Texten Tappades Bort?

Någon Som Vet Vrf Flaszchen Hakar Upp Sig Så Mycket På Dumle?

Se Det Så Här, Förstå.

Ni Vet Väl Att Som Genuin Erfaren Hantverkare I Branschen Blir Man Respekterad Över Sin Kompetens Och Profesionalism Även Som Bedragare Och Ond Elak?

Den Som Är Oerfaren Inkompetent Osäker Fejk Nervös Slarvig Patetisk Utåtagerande Aggressiv Uppblåst Ego Blir Inte Respekterad Även Om Den Är En God Person I Grunden.

Ingen Kommer Mörda Dumle Eftersom Ett Han Gör Sin Grej KORREKT Enligt SPELREGLERNA Han Har Två Ej Fulat Sig Eller Varit Inkompetent Osäker Nervös Slarvig Uppblåst Ego Utåtagerande.

Dumle Respekteras Även Om Mannen Är Bedragare Och Elak.

Einar Dog Därför Han Var Alldeles För Provokation Snedtrampare Kaxig Fulspelare Osympatisk.

Men Som Sagt Det Finns Bara Några I Hela Sverige Som Tar Kontrakt Som Einar Och Det Är Inte Vem Som Helst.

Svaret Finner Ni Hos Märstas Äldre. De Yngre Bebeksen Har Ingen Tyngd.

Som Ni Vet Är Märstas Äldre Gamla Vänner Med Vårbys Äldre.

Jag Visste Einar Var Rökt Från Stunden Han Satte Sin Fot I Märsta Norrort Stockholm Är Farligaste Platsen Att Vara Fejk Han Borde Stannat Spanien, Göteborg, Malmö Vart Som Helst Men Inte Sollentuna Kommunen Med 1 Miljon Ögon Och Högsta Koncentrationen Torpeder I Hela Europa. Livs Största Misstag.

Einar Var För Respektlös Mot De Döda. Detta Var Väntat. Han Borde Varit Mer Som I Telefon Samtalet Med Big Drippa Dialogiskt - Ödmjuk.
Citat:
Det Finns En Handfull Familjer I Sverige Som Är Starkast Farligast Och Mäktigast Just Nu Men Grejen Är Att De Är Lokalt Uppdelade Exempel Ali Khan Fakro Eller Zein Nåt Sånt Malmö Göteborg

Märstas Äldre Styr Sollentuna Sigtuna

Somaliernas Äldre Styr Västerort

Om Ni Minns För Ett Tag Sedan Sa Några Somalie Mammor I TV Att De Vill Vissa Aktörer Samarbetar

Somaliernas Äldre I Västerort Vill Märstas Äldre I Sollentuna Sigtuna Ska Samarbeta

Varför Tror Ni Somalie Mammor Åkte I Grupp Till Einars Död ? Därför De Vet Det Var Märstas Äldre I Sollentuna Sigtuna

Gängkrigen Handlar Ej Om Vissa Bebeks Utan Deras Äldre Som Är Rivaler Och Skickar Ungar

Fred Löses Genom Att De Äldre Gubbarna Träffas 20 - 30 Pers Och Skakar Hand

Men Einar Hade Inga Äldre Som Kunde Prata Eller Komma Överens

Einar Hade Svenska Samhället Men Som Ni Vet Betyder Det Inget

Einar Var Ett Jobbigt Problem Barn Som Skapade Problem Åt Alla

Einar Borde Varit Lugn Och Ödmjuk

Se Aye I Dialogist Han Är Upplärd Hur Man För Sig Av De Äldre

Som Ni Nu Kanske Förstår Finns Inte Mycket Krig Mellan Små Barn Utan Det Är Deras Äldre Vissa Specifika Individer Som Har Personligt Krig Mot Vissa Specifika Individer.

Tror Ni Seriöst Att Individer Med Blont Hår Och Mens Trosa Inom Polisen Vågar Gå Emot Familje Nätverkens Äldre? Blonda Svenska Kvinnor Är Bäst På Lösa Trafik Brott De Vet Men Vågar Inte Utreda.

Norr Ort Stockholms Mord Har Samma Problem Alla Vet Men De Vågar Inte För Familje Nätverken Och Släkterna Är Mäktigast Går Ej Att Vinna De Äger Polishus Kommunhus Tingsrätt Hovrätt
Citat:
Einar Var En Förvirrad Identitets Lös Provokatör Hund Utan Ansvarig Ägare Han Skällde På Alla.

Skriver Det Här För Det Blivit Officiel Nu. Slarvigt Förlåt Jag Är På Språng.

Einars Största Misstag Var Som Så Många Andra Inom Norr Orts Konflikterna

1. Einar Förnedrade De Döda Kopplade Till Respekterade Familjers Äldre

2. I Ett Mycket Känsligt Skede När Den Dödes Kropp Blodet Inte Ens Hade Torkat. Barbariskt Är För Namnet.

3. Einar Blev Affärs Kompis Och Knarkar Kompis Med Vissa Individer Ur Samma Respekterade Familje Nätverk Vars Döda Han Förnedrat. Inte Så Jätte Smart Eller Vad Säger Ni?

4. Einar Förvärrade Situationen Trots Generösa Förlåtelser Från Märstas Äldre.

5. Einar Åkte Till Sollentuna Sigtuna Märsta Väster Ort Samma Platser Som De Döda Han Förnedrat Grovt Och Väljer Gå Till Anfall Förnedra IGEN Och IGEN Och IGEN

6. Einar Fick Möjlighet Att Prata Komma Överens Men Han Valde Den Dåliga Vägen

7. Einar Var En Skam För Gud En Skam För Samhället En Skam Mot Sina Svenska Äldre.

8. Einars Äldre Skämdes Över Honom.

9. Einar Sa Nej Till Polis Och Svenska Samhällets Hjälp.

10. Einar Trodde Han Visste Vad Han Gjorde Men Han Var 19 År Ensam Alkohol Skalle Mot Hundratals Års Sammanlagda Visdom Och Erfarenhet Räknat Mot Märsta Och Väster Orts Äldre.

Må Gud Leda Oss Den Rätta Vägen.

Sen kommer en liten bonus här

Citat:
Ursprungligen postat av 9millimeterr
https://imgur.com/a/wNKN3Xo

Norrorts Finest. Vad Heter Krigaren?

Det Var Den Här Carro Som Goa Och Fixa Vapen? Varför Nt Dömd För Mordanstiftan?

Är Det För Hon E Gäri?

Vila I Frid Wissem.
Citera
2021-11-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Du menar att energin i hans kropp är mer relevant än kulans energi, och att Einar föll dit han var på väg när styrkan i benen försvann. Kan du titta på bilden och säga vart kroppen var på väg, det är svårt att avgöra trots din förklaring.

Ja, kanske det. Men dra till med en procentuell sannolikhetsgrad på hur troligt det är att han blev skjuten framifrån vs. bakifrån – om du nu är en expert.

Kan det kanske vara 95% chans att det är skott framifrån. Och 5% bakifrån, och att Einar då av någon anledning backar bak mot mördarna eller gör en liten piruett.
Citera
2021-11-15, 22:34
Medlem
Citat:
Står någon med en pistol, 1.5 meter ifrån dig så lutar du dig instinktivt bakåt och kanske även backar lite med fötterna.

Då faller du garanterat bakåt vid ett skott i antingen bröstet eller huvudet.

inte garanterat och inte till 100% , men förmodligen oftast.
Citera
2021-11-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Du menar att energin i hans kropp är mer relevant än kulans energi, och att Einar föll dit han var på väg när styrkan i benen försvann. Kan du titta på bilden och säga vart kroppen var på väg, det är svårt att avgöra trots din förklaring.

Jag håller med dig! Jag kan inte avgöra det från bara bilden. Där får man blanda in fler faktorer som blodstänk mm. Jag tänker inte uttala mig om hur det är i detta fall, helt enkelt för att jag inte kan avgöra det. Dock… kan ni vara övertygande om att rättsmedicinarna kan svara på den
frågan när man har alla pusselbitar.

Sammanfattningen… dra inte för stora växlar på hur kroppen ligger om vi inte har andra faktorer som exv
*antal ingångs/utgångshål och deras utseende,
*skoavtryck (hela eller är vissa ”fragmenterade” som tyder på att lika stor vikt låg inte på hela sulan när han föll ihop vilket kan ge fingervisning om att han stod lutad framåt/bakåt)
*blodstänk som beskrivet tidigare
*andra faktorer jag inte kommer på, på rak arm just nu. Jag träffat oftast dem som har en möjlighet att överleva. Inte skjutna där det blir viktigare att lista ut hur de dog. Det räcker så… tolka fritt.
Citera
2021-11-15, 22:39
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Var det inte lite jävla konstigt att Allchronix69 efter evigt ältande om Vårbynätverket och Dalen plötsligt köpte HH-teorin till 100% när det inte gick att förklara bort. (Detta var väl innan vi hittade alla kopplingar till Top Class Music och Märstanätverket.)

Ska kika lite närmare på vad som skrevs där. Minns i varje fall att han och andra har tryckt som fan på att Nisse beställde mordet på Dar*.

Allchronix69 min analys är att hen gissar som alla andra dock har han läst på mycket bra i fupar Flashback trådar mm sedan tror jag även att han följer massa konto på Instagram tiktok för ytterligare info mm

Dvs han skriver han vet/har hört när det egentligen är vad han tror...alltså utan någon riktig första hands källa

Men men det är bara min analys... 😜
Senast redigerad av mastarn 2021-11-15 kl. 22:47.
Citera
2021-11-15, 22:39
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito

Rolig sammanställning av någon tonårings vanföreställningar.
Citera
2021-11-15, 22:42
Medlem
Citat:
Killen tror han är smart. Spelar på folks känslor.

Dumles artikel var väl i varje fall gjord innan händelsen, och kompletterades med citat efteråt?

https://nyheter24.se/noje/973530-sista-videoklippen-pa-einar-tillsammans-med-vc-barre-timmar-innan-mordet

Någon unge i tråden har även försökt trycka på att Nisse bara var där på morgonen.

Men de glömde denna länk. (Attans…)

Barre rensar sen sin Instagram. Drar iväg till Danmark.

Jag vet däremot inte om det var före eller efter Top Class Music-delägaren blev skjuten. Han ville däremot stoltsera för någon att han var där med ett gäng ”farliga” grabbar.

Hoppas verkligen att det var Adam och Barre Polisen besökte senast. Annars finner jag inga ord för svensk polis.

På filmen ser ni också hur Nisse troligen tog sig fram under mordkvällen. Med en lätt motorcykel (tror jag). Och kanske med Barre med sig.

Teorier.

Citat:

Så…. Samspel mellan Märsta & HH då? Är det den nya teorin i arbete? Låter ju spännande. OM barre då är inblandad så är han den största ormen jag sett. Nästan värre än Dumle då alltså.. det säger mycket.

Jag är lite ”on the fence” faktiskt. Har svårt att bilda mig en uppfattning vid detta stadie, nästan 1 månad, 1000+ lästa sidor & hundratals inlägg efter mordet.
Citera
2021-11-15, 22:43
Medlem
Citat:

Jisses. Jag har alltid känt att han visste något men om allt stämmer så är det lite sjukt.
Citera
2021-11-15, 22:45
Medlem
Citat:

Mycket intressant läsning, antar att personen skriver som en robot för att inte kunna bli identifierad via lingvistik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in