2021-11-15, 21:53
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Ni är flera som har reagerat på bilden på Nisse. Hur nära porten han är.

Och att han troligen blivit skjuten framifrån.

Flera, till språket sett, yngre användare, började nu yra om att man trillar bakåt om man blir skjuten i ryggen, och framåt om man blir skjuten framifrån.

Själv så hittade jag bara svaret att fysikens lagar gäller. Blir du skjuten framifrån så trillar du bakåt, och hamnar då på rygg.

Jag misstänker nu att Nisse kanske blev skjuten framifrån, från någon i porten, av en person som inte bara befann sig i Märsta ”en timme innan”.

Och att han efter detta skott faller naturligt bakåt.

Några av dessa användare hävdar dessutom starkt att inga bilder kan ha tagits.

Vilket jag själv tycker är lite skumt att vara så 100% säker på.

Detta är en teori.

Tror inte det tidiga vittnesmål talar om att han blev jagad mot porten men fick inte upp dörren tappad tag / tagen funkade inte och blev såldes fångad där och skjuten på kort av stånd av en skytt som stod på gården ca 1,5 m ifrån honom. Att allt detta skulle vara nys och han blev skjuten ifrån porten nej det är ej troligt.

Att han ligger som han gör är antagligen för att de vänt på honom vid återupplivningsförsöken eller att han hann ta något steg efter han blev skjuten...
Senast redigerad av mastarn 2021-11-15 kl. 22:10.
Citera
2021-11-15, 21:56
Medlem
Citat:
Tjusigt, du vet hur man skriver ADAAM.

Så det togs alltså inga bilder? 100% säker?

Tror inte Vårbynätverket blir så glada över vad du skriver.

Fattar inte vad du pratar om, det var en teori (kanske missade skriva det) verkar som du kan skriva Adaam oxå.. grattis 🥳 Absolut inte säker på om några bilder togs eller inte, hur ska man kunna vara det om man inte va på plats? Bilder har en tendens att läcka så kändes väl orimligt att inge sett dem samt att man borde ha bråttom därifrån om man skjutit nån 🤷🏻‍♂️
Citera
2021-11-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
“Av barn, fyllon och dårar får man höra sanningen”

Så vad försöker 654a1sd1323 Eller Den Galne Gycklaren Säga Egentligen?

Ytterligare en sten att vända på nu när Märsta kommit på modet

Finns det några som dött nyligen med koppling till Märsta där Einár har varit inblandad? Någon som han har bränt i text?

Eller är det Dara hen avser? kopplingar till Märsta?

Finns det mer kopplingar än familjen celik?

Hmm vcbarre...vän eller fiende?

Signalement på skytten? Efter den bytt om? Eller från någon postad bild? någon det stämmer i på?

I know kanske ett lång shot men med tanke på senaste utveckling kan det vara värt att kolla på en gång till med nya ögon 👀

Det har rensats friskt på Instagram tyvärr.
Citera
2021-11-15, 22:00
Medlem
Citat:
Tror inte det tidiga vittnesmål talar om att han blev jagad mot porten men fick inte upp dörren tappad tag / tagen funkade inte och blev såldes fångad där och skjuten på kort av stånd av en skytt som stod på gården ca 1,5 m ifrån honom. Att allt detta skulle vara nys och han blev skjuten ifrån porten nej det är ej trolig.

Att han ligger som han gör är antagligen för att de vänt på honom vid återupplivningsförsöken.

Nej, de har inte vänt på honom. Det ser du tydligt på bilden. Hade varit blod på hela magen annars.

Vem publicerade detta vittnesmål?
Citera
2021-11-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ni är flera som har reagerat på bilden på Nisse. Hur nära porten han är.

Och att han troligen blivit skjuten framifrån.

Flera, till språket sett, yngre användare, började nu yra om att man trillar bakåt om man blir skjuten i ryggen, och framåt om man blir skjuten framifrån.

Själv så hittade jag bara svaret att fysikens lagar gäller. Blir du skjuten framifrån så trillar du bakåt, och hamnar då på rygg.

Jag misstänker nu att Nisse kanske blev skjuten framifrån, från någon i porten, av en person som inte bara befann sig i Märsta ”en timme innan”.

Och att han efter detta skott faller naturligt bakåt.

Några av dessa användare hävdar dessutom starkt att inga bilder kan ha tagits.

Vilket jag själv tycker är lite skumt att vara så 100% säker på.

Detta är en teori.

1) Bra jobbat allihopa! Har läst denna tråd dagligen och ser fram emot nya rön. Kämpa på!

2) Då det är först nu jag har något att tillföra så väljer jag att göra det. Mitt yrke och erfarenhet av rättsmedicin säger att det är snarast momentet man har när man tappar medvetandet som avgör om man faller framåt eller bakåt. Detta gäller givetvis inte expanderande kulor med x antal tusen Joule. Om det nu var 7.62/25mm Tokarev han blev skjuten med.. den mängden energi som kulan överför till hans kropp i samband med att han tappar medvetandet (och därmed muskeltonus) är irrelevant i jämförelse med den rörelseenergin han hade av annan orsak vid det öhonblicket.

Alltså… sprang han bort från dem och hade ryggen mot dem när han träffas av den/de kulorna som får honom att tappa medvetandet så faller han framåt. Hade han stannat upp en kort stund och börjat exv. vända sig om men träffas ändock i ryggen så är det mer sannolikt att rotationsmomentet/kraften skulle leda till att han faller framåt/sidled.

Skulle han springa ”baklänges” mot skyttarna (ja.. jag vet… inte alls logiskt, menat som extremexempel) så kommer han givetvis falla bakåt om han träffas i ryggen. Helmantlande kulor överför ytterst lite energi när de fläker igenom mjukdelar.. de splittrar även ben med lätthet. En expanderande, speciellt om den träffar ben och blir kvar i kroppen.. överför nästintill all energi. Men fortfarande.. så ska det vara älgstudsare vi pratar om för att ”orealistiska” Hollywood ”flygande kroppar”-scenarion ska börja inträffa.

Ursäkta att det blev rörigt. Men den riktningen/energin hans kropp hade som är det mest relevanta.
Citera
2021-11-15, 22:08
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baibai
Inte varit aktiv i tråden på ett tag, kan någon sammanfatta varför Barre diskuteras nu?

Teori obs teorin är kort denna de kör dubbelspel mot Einár.

Märsta/vissa Märsta är vänner med HH tex Marti och att de hjälper HH med info om Einár.

Märsta är även enl vissa på god fot med Vårby tex kriminella delar av familjen celik dvs vcbarres släkt som det påstås. (Vårby sedan länge ute efter Einár)

Finns tecken på att användare här på fb kopplade till Märsta sprider desinformation här om mordet medvetet, motiv till detta?

Obs detta är i stordrag och än sålänge bara teorier.
Senast redigerad av mastarn 2021-11-15 kl. 22:20.
Citera
2021-11-15, 22:10
Medlem
Citat:
Teori obs teorin är kort denna de kör dubbelspel mot Einár.

Märsta/vissa Märsta är vänner med HH tex Marti och att de hjälper HH med info om Einár.

Märsta är även enl vissa på god fot med Vårby tex kriminella delar av familjen celik dvs vcbarres släkt som det påstås. (Vårby sedan länge ute efter Einár)

Finns tecken på att användare här på fb kopplade till Märsta sprider desinformation här om mordet medvet motiv till detta?

Obs detta är i stordrag och än sålänge bara teorier.

Tack! Menar man att Märsta har koppling till den del av HH som relationen skurit sig med i övriga HH eller samtliga?
Citera
2021-11-15, 22:13
Medlem
Förtydligande angående fysikens lagar:

Står man helt still & blir skjuten framifrån kan man falla såväl framåt som bakåt. Handlar mer om hur ens tyngdpunkt är millisekunderna innan medvetandeförlust. Inte ovanligt att folk regerar på skottet i thorax med att dra upp armarna mot bålen/kontrahera bukmuskulaturen och ofta anta en ihopsjunken (framåt) hållning och faller sedermera framåt.

Alla möjligheter är möjliga på ett eller annat sätt. Frågan är snarare stod han still i det ögonblicket (kände mördarna/bad om förlåtelse etc etc etc) eller var hans kropp på väg i någon riktning iom att han visste att strax kommer ett (flera) skott.
Citera
2021-11-15, 22:14
Medlem
Killen tror han är smart. Spelar på folks känslor.

Dumles artikel var väl i varje fall gjord innan händelsen, och kompletterades med citat efteråt?

https://nyheter24.se/noje/973530-sista-videoklippen-pa-einar-tillsammans-med-vc-barre-timmar-innan-mordet

Någon unge i tråden har även försökt trycka på att Nisse bara var där på morgonen.

Men de glömde denna länk. (Attans…)

Barre rensar sen sin Instagram. Drar iväg till Danmark.

Jag vet däremot inte om det var före eller efter Top Class Music-delägaren blev skjuten. Han ville däremot stoltsera för någon att han var där med ett gäng ”farliga” grabbar.

Hoppas verkligen att det var Adam och Barre Polisen besökte senast. Annars finner jag inga ord för svensk polis.

På filmen ser ni också hur Nisse troligen tog sig fram under mordkvällen. Med en lätt motorcykel (tror jag). Och kanske med Barre med sig.

Teorier.
Citera
2021-11-15, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hologramet87
Förtydligande angående fysikens lagar:

Står man helt still & blir skjuten framifrån kan man falla såväl framåt som bakåt. Handlar mer om hur ens tyngdpunkt är millisekunderna innan medvetandeförlust. Inte ovanligt att folk regerar på skottet i thorax med att dra upp armarna mot bålen/kontrahera bukmuskulaturen och ofta anta en ihopsjunken (framåt) hållning och faller sedermera framåt.

Alla möjligheter är möjliga på ett eller annat sätt. Frågan är snarare stod han still i det ögonblicket (kände mördarna/bad om förlåtelse etc etc etc) eller var hans kropp på väg i någon riktning iom att han visste att strax kommer ett (flera) skott.

Står någon med en pistol, 1.5 meter ifrån dig så lutar du dig instinktivt bakåt och kanske även backar lite med fötterna.

Då faller du garanterat bakåt vid ett skott i antingen bröstet eller huvudet.
Citera
2021-11-15, 22:18
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hologramet87
1) Bra jobbat allihopa! Har läst denna tråd dagligen och ser fram emot nya rön. Kämpa på!
2) Då det är först nu jag har något att tillföra så väljer jag att göra det. Mitt yrke och erfarenhet av rättsmedicin säger att det är snarast momentet man har när man tappar medvetandet som avgör om man faller framåt eller bakåt. Detta gäller givetvis inte expanderande kulor med x antal tusen Joule. Om det nu var 7.62/25mm Tokarev han blev skjuten med.. den mängden energi som kulan överför till hans kropp i samband med att han tappar medvetandet (och därmed muskeltonus) är irrelevant i jämförelse med den rörelseenergin han hade av annan orsak vid det öhonblicket.

Alltså… sprang han bort från dem och hade ryggen mot dem när han träffas av den/de kulorna som får honom att tappa medvetandet så faller han framåt. Hade han stannat upp en kort stund och börjat exv. vända sig om men träffas ändock i ryggen så är det mer sannolikt att rotationsmomentet/kraften skulle leda till att han faller framåt/sidled.

Skulle han springa ”baklänges” mot skyttarna (ja.. jag vet… inte alls logiskt, menat som extremexempel) så kommer han givetvis falla bakåt om han träffas i ryggen. Helmantlande kulor överför ytterst lite energi när de fläker igenom mjukdelar.. de splittrar även ben med lätthet. En expanderande, speciellt om den träffar ben och blir kvar i kroppen.. överför nästintill all energi. Men fortfarande.. så ska det vara älgstudsare vi pratar om för att ”orealistiska” Hollywood ”flygande kroppar”-scenarion ska börja inträffa.

Ursäkta att det blev rörigt. Men den riktningen/energin hans kropp hade som är det mest relevanta.
Du menar att energin i hans kropp är mer relevant än kulans energi, och att Einar föll dit han var på väg när styrkan i benen försvann. Kan du titta på bilden och säga vart kroppen var på väg, det är svårt att avgöra trots din förklaring.
Citera
2021-11-15, 22:19
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baibai
Tack! Menar man att Märsta har koppling till den del av HH som relationen skurit sig med i övriga HH eller samtliga?

Teorin är den delen som är efter Einár då sedan om det har skurit sig eller ej inom HH och hur mycket i såfall är inte bekräftat...

Fortfarande oklart där då det inte kommer någon vidare information klart är väl att vissa inte gillade hur det gick till med Kardo men vad det sedan ledde till i ren handling är oklart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in