2021-11-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Men enligt de som var där, de två väktarna, steg Skandiamannen inte ut på Sveavägen kl. 23:19. Som bekant stod han vid receptionen och pratade en stund innan han började röra på sig.

Hur lyckades GM förresten tajma flyktvägen in på Tunnelgatan så väl om han inte stod och väntade?

Det framstår mer som något slags rutinerat och inövat protokoll. (Samma sak med valet av höger sida på David Bagares gata, för att slippa bli trängd och stöta på någon mellan bilarna, som jag tror Ekevi var inne på i en av sina videos.)

Några frågor:

1. Skiljde sig hans beteende något från andra vittnen, som också fick ligga på för att bli förhörda av polisen, och som också var med i media?

2. På vilket sätt blandade han sig i mordutredningen? Mer än sin kollega på Skandia, PH?

3. Är handgreppet på en pistol stabilt och pålitligt fastän man inte har skjutit på 30 år?

4. Vilka vittnen såg stålbågade glasögon på den gärningsman som sköt OP?

5. Vilka vittnen såg en handledsväska i handen på den gärningsman som sköt OP?

Så ovanlig tycks attiraljen inte ha varit: Hade inte LJ också en väska?

6. Förändrades hans mående och personlighet verkligen direkt efter mordet?

Var inte det en bit in på 90-talet? Mycket kan hända i ett liv på 5-10 år ...

7. Går det att få en länk till den där ständigt omtalade profilen? Finns det inte flera profiler?

8. På vilket sätt var han mer fixerad vid mordet än någon annan av alla vittnen?

4. Inget vittne.

5. Inget vittne.

6. Bra fråga. Det kan väl bara hans fru och fd kollegor berätta om.

Mannen på DBG sprang väl på den sida som inte hade parkerade bilar? Om han sprang på den sida som hade parkerade bilar undrar jag hur YN såg något alls. För där stod det alltid bilar parkerade längs hela gatan på kvällarna.
Citera
2021-11-15, 22:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Att han existerar i materialet är inte intressant i sig, han är påkommen med grova lögner om vad han har gjort under den aktuella tiden för mordet. Han har aldrig lagt Olof i framstupa sidoläge, har aldrig pratat med Lisbeth, inte sprungit efter några poliser, det är lögner rakt igenom och det i kombination med att han befann sig kring mordplatsen när skotten föll är intressant.

Han har också helt fel i sin beskrivning av Lisbeth Palmes tillstånd efter skotten, vilket kan vara för att han helt enkelt inte var där. Men han kan beskriva Jeppsson långt in i gränden.
SE:s beskrivning av Lars J kom väl först efter att Lars J hade framträtt i tidningarna:
https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMcVpoc0xZQ2stdlE/view?resourcekey=0-Ue-v1yaKQDqAptZvQXOQgA
Citera
2021-11-15, 22:15
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Med tanke på din genomrötna attityd mot mig och alla andra, så får du leta upp tidtabellerna själv. Du som utger dig för att vara Forumets smartaste dude, lär inte ha några problem att finna läkarna. Om inte, try a lite humility! Det brukar gå lättare då

Jag har mailat flera olika "instanser" för att få tillgång till tidtabellerna för tunnelbana och nattbuss 1986. Det framgår att KP inte heller med polisens resurser har lyckats med att få fram dessa i sin powerpoint.

Jag blev jätteglad att du skrev att detta har länkats i tråden flera gånger och frågade om en länk.

Tyvärr får jag ingen länk av dig då du tycks dölja sanningen att SE är ett oskyldigt vittne!

Eller "bevisar" länkarna som du vägrar att dela med dig av något annat känsligt?

Jag tycker jag har en "pigg och nyfiken" attityd, men där vet du ju som vanligt "bäst" utan att länka tidtabellen. Jag har som sagt eftersökt tidtabellen på tre olika externa ställen utanför tråden i "verkligheten" utan framgång.

KPs Powerpoint mer eller mindre "bekräftar" att du ljuger i tråden!
Citera
2021-11-15, 22:20
Medlem
quggels avatar
GM lägger enligt vittnen ena handen på OP och anledningen är förmodligen för att GM skall kunna sätta skottet på rätt sätt om OP ev. skulle bära skyddsväst.

GM står intill väggen och inväntar offret och går sedan ut från väggen på trottoaren och utför mordet. Står sedan kvar några sekunder, stoppar kallt ner vapnet (typ hölstrar) och joggar sedan iväg.

Enligt vittnet Inge Mårelius bär GM en ribbstickad mössa (han jämför med en sådan som Jack Nicholson har i Gökboet).

Inget av detta pekar på SE.

SE varit förmodligen inte den personen som skulle kunna skjuta någon samtidigt som man berör personen i fråga. Om han vore hatisk och mordlysten så skulle han väl i så fall göra det på 1-2 meters avstånd åtminstone.

SE hade inte möjlighet att stå vid väggen vid Decorima och vänta.

Han hade förmodligen inte en ribbstickad mössa.

Han kunde inte jogga på det smidiga sätt som vittnen beskriver.

All respekt dock för alla teorier som talar för att det verkligen är SE, han var ju en udda fågel, men sammantaget tycker jag nog det här lutar åt ett professionellt utfört mord.
Citera
2021-11-15, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag har mailat flera olika "instanser" för att få tillgång till tidtabellerna för tunnelbana och nattbuss 1986. Det framgår att KP inte heller med polisens resurser har lyckats med att få fram dessa i sin powerpoint.

Jag blev jätteglad att du skrev att detta har länkats i tråden flera gånger och frågade om en länk.

Tyvärr får jag ingen länk av dig då du tycks dölja sanningen att SE är ett oskyldigt vittne!

Eller "bevisar" länkarna som du vägrar att dela med dig av något annat känsligt?

Jag tycker jag har en "pigg och nyfiken" attityd, men där vet du ju som vanligt "bäst" utan att länka tidtabellen. Jag har som sagt eftersökt tidtabellen på tre olika externa ställen utanför tråden i "verkligheten" utan framgång.

KPs Powerpoint mer eller mindre "bekräftar" att du ljuger i tråden!

Som sagt , din attityd gör att jag inte springer benen efter mig, för din skull. Tidtabellerna har cirkulerat i trådarna, sök. Tidtabellerna finns även hos KB och hos Spårvägsmuseet, kontakta dem, de hjälper dig, sannolikt redan imorgon. Håll ut - kämpa killen!
Citera
2021-11-15, 22:26
Medlem
Citat:
Eftersom du verkar ha otur när du tänker: Kan du utveckla hur det är mindre sannolikt att CA hade tillgång till ett möjligt mordvapen, då CA blivit fotograferat med ett möjligt mordvapen ute på Kaknäs vid tiden för mordet, vilket SE inte blivit!

Ett vapen som passar in i MOP och som CA hade licens på?

Har jag otur när jag tänker ang CA mindre sannolikt att han hade vapen ?

Jag förstår ingenting...

Jag skrev att CA har också svag motivbild..

Inget alls om vapen..

Vidare har ju inte motiv något med vapen att göra ..

Man får alltså inte per automatik mer motiv ju mer vapen man har
Senast redigerad av Problem2020 2021-11-15 kl. 22:30.
Citera
2021-11-15, 22:28
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Robert Gustafsson som spelar Skandiamannen i Netflix miniserie var på samma bioföreställning som OP den 28 februari 1986.

Närvarande på den bioföreställningen var även en av Vapenhandlarenss döttrar. Han hade två döttrar.

Den dottern som har gått ut i media och gett en helt annan bild av Skandiamannen är UGR.
Men det var tydligen inte hon som var på samma bioföreställning som RG och LOP var på.
Utan den andra dottern.

Då faller väl lite av Netflix miniseries slut?

Eller var båda döttrarna vän med Skandiamannen?

Någon som kan reda ut det här?

Det sämsta med Netflixserien var väl att de inte "visste" att SE kom tillbaka till Skandia 20.20 innan paret Palme lämnade Gamla Stan? Kl 21.00 får duga i serien, trots att det är fel och ett påhitt av Netflix!

Hela ljuget med seien faller liksom där.

Sen finns CIA, Stay Behind och annat obekräftat trams som solkar ned serien.

Jag glömde nämna mordvapnet, som Netflix löser genom att lägga det på SEs skrivbord, där ingen annan än Netflix sett det!

Vad hände förresten med vittnesmålet om LJ i gränden 1 mars? Det fuskade babianmördaren helt bort på Netflix!

Vilket Netflixtrams!
Citera
2021-11-15, 22:30
Medlem
Citat:
Hur menar du att jag förespråkat SE som GM? Ska man tro på SE som GM är man mist sagt svagbegåvad och helt utelämnad åt barnboksteorier! Jag brukar inte räkna mig dit, med TP, KP och annat tankelöst slödder räknas in!

Kan du "innan katten skiter" precisera vad du tycker skaver?

Vad någorlunda semiintellektuella människor tycker om SE som GM är en helt dödfödd teori vilket som!

Att SE skulle gå till nattbussen som började gå 00.10 istället för att gå mot tunnelbanan som slutade gå 23.31 är så klart enkelt för oss som inte har helt hopplös otur när det tänker att inse att bara är tankestrunt!

Att SE knappast gick norrut utan ett "Filterborttrollat" samtal med HO 23.20 är så klart bara insiktslöst och korkat!

Antingen pratade SE med HO och kom ut för sent på Sveavägen efter mordet, Eller så pratade SE med HO och kom ut för sent på Sveavägen på sin löjligt tidiga vandring mot odenplan där bekräftade vittnen inte sett SE. SE skulle då gå mot en nattbuss som inte börjat gå än istället för att gå mot tunnelbanan som fortfarande gick , för de som har svårt att tänka själva i tråden är detta mindre troligt!

Inget vittne pekar ut SE som resenär på nattbussen, och då vet "ni med tvärtomtänket" att SE inte åkte nattbuss!

Oj! Jag glömde nästan att inte ett endaste mordplatsvittne av 20 st pekar ut SE som
GM!

Edit: Kan du länka till tidtabellen för nattbussen mot Täby 1986?

Jag förstår din frustration.

Dels att svenska myndigheter har så inkompetenta tjänstemän och att en del debattörer här inte skulle klara klosstestet för treåringar där runda klossar ska i runda hål och trianglar i triangelformade hål etc.

Varför skulle Skandiamannen gå norrut? Av en anledning.
En enda jävla anledning.
För att det passar bättre i TPs och KPs hittepå pussel.

När TP och KP inte får bitarna att passa i deras mördarpussel så filar de till dem och alla andra bitar.

Det är helt jävla sinnessjukt.
Citera
2021-11-15, 22:31
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Att han existerar i materialet är inte intressant i sig, han är påkommen med grova lögner om vad han har gjort under den aktuella tiden för mordet. Han har aldrig lagt Olof i framstupa sidoläge, har aldrig pratat med Lisbeth, inte sprungit efter några poliser, det är lögner rakt igenom och det i kombination med att han befann sig kring mordplatsen när skotten föll är intressant.

Han har också helt fel i sin beskrivning av Lisbeth Palmes tillstånd efter skotten, vilket kan vara för att han helt enkelt inte var där. Men han kan beskriva Jeppsson långt in i gränden.

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
SE:s beskrivning av Lars J kom väl först efter att Lars J hade framträtt i tidningarna:
https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMcVpoc0xZQ2stdlE/view?resourcekey=0-Ue-v1yaKQDqAptZvQXOQgA

Herr Draifos:

Nej, det fanns en beskrivning av LJ redan den första mars. Det är bara att läsa innantill.

Herr AsAc:

Hur vet du att han inte hörde vad LP sa och hur vet du att han tog fel på hennes tillstånd?

AB stod i porten. LL, JA och HJ satt i bilarna. AH och SG hade fullt upp med HLR.

GS anlände först tre minuter senare, och vid det laget kan tillståndet hos LP ha förändrats.

Framstupa sidoläge? Någon skrev att AH hade nämnt "en vaktmästare från Skandia". Stämmer det och var hittar man den informationen?
Citera
2021-11-15, 22:31
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Jag förstår, jag var betydligt mer övertygad om hans skuld för två år sedan. Så jag förstår hur du känner/tänker. Och du kan så klart ha rätt, jag har blivit mesig.

Jag är numera kluven. Vet inte vad jag ska tro, ärligt talt. Finns en del som pekar mot att han kan vara GM/inblandad. Håller dock alternativet, där han står norrut på Sveavägen, rädd som en mus och iakttar (eller långt söderut mot Kungsgatan) i skydd av mörkret, som lika troligt. Ingen har sett (eller minns) honom. Kan tyda å att han står i periferin. Kan även tyda på att han är GM, så klart. Det som jag är övertygad om, är att han inte ens var i närheten av mordplatsen de inledande 10 minuterna, och allra minst bidrog med något. Men det kan ju vända, beroende på om något nytt spännande framkommer!

Vad gjorde han mellan 23.19 - 23.45?

Varför skulle han vara rädd när folk springer fram och hjälper? Hans beskrivning av siluetten inne på luntnakargatan är ju världens lyckträff isåfall. Han kan ju inte vetat det om han inte rörde sig dit själv?

Att han förväxlas med GM var nått han kom med själv också. Han involverar sig ja, men han sätter sig i väldigt onödiga problem. Han beskriver ju också vissa delar, som att Palme hade massor av blod i ansiktet, siluetten osv på ett sätt som gör det svårt att frångå.

När han kommer in chockad på Skandia 23.45 säger han ju att Palme är skjuten och att han inte trodde det var Palme för han "såg så liten ut".

Om han stod å gömde sig - hur visste han då redan 23.45 att det var Palme som blev knäppt?
Citera
2021-11-15, 22:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
//
Varför skulle Skandiamannen gå norrut? Av en anledning.
En enda jävla anledning.
För att det passar bättre i TPs och KPs hittepå pussel.

När TP och KP inte får bitarna att passa i deras mördarpussel så filar de till dem och alla andra bitar.

Det är helt jävla sinnessjukt.
Vad är det som säger att han skulle han ha gått direkt söderut (åt vänster) när han kom ut efter utstämplingen då?
Senast redigerad av Draifos 2021-11-15 kl. 22:38.
Citera
2021-11-15, 22:33
Medlem
Citat:
Eftersom du verkar ha otur när du tänker: Kan du utveckla hur det är mindre sannolikt att CA hade tillgång till ett möjligt mordvapen, då CA blivit fotograferat med ett möjligt mordvapen ute på Kaknäs vid tiden för mordet, vilket SE inte blivit!

Ett vapen som passar in i MOP och som CA hade licens på?

Kan det varit så att du blandade ihop motiv o vapen..?

Fast då var det ju du som hade otur när du tänkte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in