2021-11-15, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det fallet med slangen var väl en pappa i Göteborg? Han blev dömd till rättspsykiatrisk vård om jag inte minns fel

Ja precis, kände inte till det fallet men hittade det nu.

Kan nog bli en liknande påföljd här.
Citera
2021-11-15, 20:02
Medlem
Xedomes avatar
Är fortfarande helt chockad. Hur pass tillförlitliga är Aftonbladet med uppgifterna innan om att pappan ska ha skadat småbarnen när de sov? Kan inte hitta någon källa till det påståendet i artikeln (länk tidigare i tråden).

Inte undra på att det hamnar som förstasidestoff utomlands.

Kom igen, SVT - följ för faen upp detta till Aktuellt, åtminstone!

Riktigt dåligt att inte rapportera om skadeläget och all information man har om motiv, MGM.
Senast redigerad av Xedome 2021-11-15 kl. 20:04.
Citera
2021-11-15, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissedogg
japp. Här är bild

https://imgur.com/a/cyCFmgd

Är du säker på det? 906 vänner och inte en enda svenne måste vara omöjligt om han bor i Sverige?
Citera
2021-11-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cujoo
Det är ju helt galet, det borde inte få gå till så.

Det är så för i Sverige anser man att barnen har rätt till sina föräldrar och återigen det handlar också om vilken kommun.
Citera
2021-11-15, 20:06
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calzonemedost
Är du säker på det? 906 vänner och inte en enda svenne måste vara omöjligt om han bor i Sverige?
Vi har redan konstaterat att den uthängde på bilden inte har ett jota med saken att göra!
Citera
2021-11-15, 20:07
Medlem
Jack-Ryans avatar
Det tycks långt ifrån klart att GM är afrikan. Varför tjatar ni om det?
Citera
2021-11-15, 20:08
Medlem
Amfomss avatar
Hoppas fanskapet hamnar i fängelse istället för psykvård - då lär han få ett riktigt straff..... Detta måste väl ändå klassas som det lägsta brott man kan göra.

Undrar hur många sådana här fall det skall behövas förrän någon bestämmer sig för att satsa på psykvården igen istället för att lägga ner den.

Fast dom pengarna går väl istället till välkomstkomitéer för våra nya svenska medborgare....

Denna regeringen har ta mig tusan förstört det här landet för lång lång framtid. Frågan är om det går att rädda... Nu har Röfvén & co ytterligare blod på sina händer - börjar bli mycket nu.
Och vad skall vår "käre" justitieminister göra nu då ? Börja dela ut armband med inbyggd fallskärm till alla kvinnor ??
Citera
2021-11-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Det är så för i Sverige anser man att barnen har rätt till sina föräldrar och återigen det handlar också om vilken kommun.
Exakt. Det står i föräldrabalken att barn har rätt till sina biologiska föräldrar.
Citera
2021-11-15, 20:10
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det här med att anmäla helt anonymt. Krävs det inte då också att man ringer från dolt nummer för att vara på den säkra sidan? Vet inte om Socialtjänstens system för anonyma anmälningar fungerar lite som hos Länsstyrelsen, men där gjorde jag iaf misstaget att ringa utan att dölja mitt nummer vilket då resulterade i att mitt nummer blev helt sökbart för den anmälda djurplågaren.
Om det var en miss hos myndigheten vet jag inte, men tokigt blev det och ärendet rann ändå bara ut i sanden medan jag själv gick och kollade mig över axeln en lång tid.

Så om man vill vara anonym bör man kanske helgardera sig med att vare sig presentera sig vid förnamn (eller efternamn), ringa från sökbart nummer eller mejla från sin mejladress? Eller är jag överdrivet paranoid?

De flesta kommuner har en växel. De kopplar dig vidare till socialsekreteraren, som ej ser ditt nummer i sin display. Så har det fungerat överalllt som jag vet. Säg inte ditt namn alls. Soc kommer ej efterforska ditt nr, då du har rätt vara anonym. Men visst, man kan vara extra försiktig, ringa från dolt. Men ja, lite paranoid kanske man är då. Men det gör inget, bara ring! ☎️ Hellre en gång för mkt. Barnen i det här fallet hade sannolikt behövt fler som hade ringt…. 💔
Citera
2021-11-15, 20:10
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Nån som vet om han är biologisk förälder? Vanligare att styvföräldrar mördar.
Det skrivs att han är fader till barnen, tror dock inte kvinnan är mamman
Citera
2021-11-15, 20:11
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Är fortfarande helt chockad. Hur pass tillförlitliga är Aftonbladet med uppgifterna innan om att pappan ska ha skadat småbarnen när de sov? Kan inte hitta någon källa till det påståendet i artikeln (länk tidigare i tråden).

Inte undra på att det hamnar som förstasidestoff utomlands.

Kom igen, SVT - följ för faen upp detta till Aktuellt, åtminstone!

Riktigt dåligt att inte rapportera om skadeläget och all information man har om motiv, MGM.

Togs upp på Rapport för en stund sedan.
Citera
2021-11-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jo, det gör man!

Det är väl ändå inte helt sant? I så fall har min kompis felaktigt haft vårdnaden om sin son och bott under samma tak i sonens åttaåriga liv trots att hon har en psykossjukdom som hålls i schack med mediciner.
Så om så vore fallet så hade nog psykiatrin och myndigheterna ingripit vid det här laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in