2021-11-15, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Nej, hon verkar också vara från Senegal.

M*ri*ne Gomis

Och asteriskerna är?
Citera
2021-11-15, 19:44
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Kan inte aset bli utvisat nu då han är svensk medborgare? Man tycker ju att det borde gå att riva upp medborgarskapet för de invandrare som begår grova brott.

Förresten, någon som vet om de är muslimer eller kristna?
96,1% i Senegal är muslimer, så allra troligast tillhör han Fredens religion.

Citat:
Islam är den största religionen i Senegal. Enligt en beräkning av Senegals regering från 2014 är 96,1 % av befolkningen muslimer, de flesta av dem är sunniter men det finns även shiiter (cirka 5 000 stycken enligt en inofficiell beräkning från 2011). Ungefär 3,8 % av befolkningen är kristna (romersk-katolska och protestanter) och ungefär 0,1 % tillämpar traditionell naturreligion eller är icke-religiösa.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Senegal#Religion
Senast redigerad av Flor-Ida 2021-11-15 kl. 19:49.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Finns ju inget som säger att han var just psykotisk, även om han skulle visa sig ha varit det vid mordtillfället.

Även om föräldrar haft psykos eller annan psykisk ohälsa förlorar de inte sina barn baserat på det.

Jo, det gör man!
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Jag levde med en "Stefan" som hotade att skada mig, "Veronica", och vägrade lämna över vår "Gustav" till mig när jag i panik försökte ta mig ut från vår lägenhet som han låst in oss i och slängt iväg överlåsnyckeln. Samtidigt hade jag "Elin" i famnen.

Ok, han slängde inte barnen över balkongräcket men han är helsvensk och var oerhört aggressiv under vår relation och hotade mig 24/7 om jag inte gjorde som han sa.

Lite alkohol på det så blev det riktigt otäckt.

Så, det är INTE bara människor med annan bakgrund som skadar sina barn och partners...

Givetvis inte, men just hela grejen med att kasta dem över balkongen är ju ett solklart blatte/negerbeteende. Och nu visade det ju sig vara just en neger i detta fallet.

Har det kommit fram något namn på aset än?
Citera
2021-11-15, 19:45
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Och asteriskerna är?
a

M@riane Gomis S@mb är namnet.
De två första namnen är båda förnamn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orten4LifeBreee
https://www.aftonbladet.se/a/a78oVd

Någon som tror på fanskapet?

Han vet mycket väl vad han gjort han äcklar mig asså

Nej jag tror inte på någon minnesförlust. Han tänker väl att han slipper undan lindrigare om han hävdar det och psykisk ohälsa.
Citera
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Och asteriskerna är?
* = a
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Pratar du om Chris Watts?
Det gick inte riktigt till så som du beskriver det.
Bland annat blev barnen kvävda.
(Hittade nu att det finns ett exempel här där en man dränkte sina barn och ströp sin fru med en trädgårdsslang när han blev konfronterad.)

Men vi har väl några exempel i Sverige också, nån man eldade väl upp sig och sina barn i en bil om jag inte minns fel? Sen har vi snubben som kastade ner sitt barn från ett stup. En kvinna som dränkte sina två barn, minns ej var hon kom ifrån ursprungligen.
Det verkar finnas många exempel både här och var tyvärr. Jag misstänker att pappans psykiska ohälsa kan ha spelat stor roll här. Det brukar sådana här fall ha gemensamt om man bortser från hedersmord.
Det fallet med slangen var väl en pappa i Göteborg? Han blev dömd till rättspsykiatrisk vård om jag inte minns fel
Citera
Medlem
Skorpan91s avatar
Mamman är ju fortsatt misstänkt och inte avskriven från ärendet.
Kommer hon få åka till sjukhuset och vara närvarande måtro trots ev misstankar? Sjukt detta, fyfan vilket jävla case detta är. Lås in fanskapet som gjort detta och tappa bort nyckeln.
Citera
2021-11-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att vara troende är ett val. Att vara psykotisk är inget val.
Att vara troende och påstå sig ha kontakt med andevärden och höra röster kommer troligtvis inte räknas som förmildrande omständigheter.

Att höra röster tyder på psykisk ohälsa eller narkotika. Psykoser kan ju förvisso vara ”relativt” självvalda om man gör saker som kan framkalla psykoser.

Självklart är utövande av religion ett val. Men det är inte lika självklart att ens tro är lika självvald. Det krävs extremt mycket arbete att medvetet försöka ändra sin uppfattning om saker och ting.

Det här fallet känns som en otrolig tragedi, men vi får se vad som kommer
Citera
2021-11-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jo, det gör man!

Nej det gör de inte. Det krävs en hel del för att bli av med vårdnaden och vilken kommun du bor samt vilka resurser som finns.
Citera
2021-11-15, 19:49
Medlem
TheTricksters avatar
Nån som vet om han är biologisk förälder? Vanligare att styvföräldrar mördar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in