Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Kollade med Uppsala Tingsrätt om något nytt hänt i ärendet, t.ex om Katrin Björklund inkommit med synpunkter på överklagandet men inget har hänt, i och med att juristen från Göteborg blixtsnabbt begärde anstånd med att utveckla de skäl som E*björn/juristen anser finns så är väl hela ärendet pausat tills de skälen kommer in men jag tycker ju att Katrin Björklund borde få ge sin syn på saken dvs. om det är rimligt att E*björn får fördröja det oundvikliga en gång till, vet faktiskt inte om det är Svea Hovrätt som beviljar anståndet eller om den pucken fortfarande ligger hos Uppsala Tingsrätt.
Uppsala tingsrätt var ju trots allt rätt så restriktiva med att bevilja oändligt anstånd så min förhoppning är att de sätter ner foten nu också(om det är de som ska hantera beviljandet).
https://anonfiles.com/zbI9kcV6uc/Uppsala_TR_T_8555-20_Dagboksblad_2021-11-15_pdf
Observera följande
Något anstånd har inte beviljats, eller för den delen avslagits.
Det enda UT noterat, är att överklagandet har inkommit i rätt tid.
Svea hovrätt har inte fått in någon överklagan i ärendet.
Just nu är det alltså UT som sölar. Man kan notera att de tidigare inte vilat på hanen när det gäller att agera på dylika begäranden, men denna gång är det annorlunda.
Kommer anståndsbegäran att avslås tro? Kommer UT att anse att Esbjörn, givet att han redan från samma stund han undertecknade förlikningen, själv visste att han inte fått ta del av den enligt önskemål, gör att han borde inkommit med sin ansökan, komplett, i rätt tid.
Har till och med UT fått nog av denna pellejöns och hans sprättar till brännvinsadvokater?
Ja, det återstår att se.
Kutym är ändå att medge anstånd åtminstone en gång. Men å andra sidan så har Esbjörn fått så många anstånd under målet, och domstolen har så många gånger sagt, att inga fler anstånd kan medges. Jag håller det inte för otroligt att domstolen kommer medge anstånd även denna gång. Därmed också inte heller någon brådska med deras svar. Men det hade varit utomordentligt roligt om domstolen för en gång skull satte ner foten med rättshaverister av detta slag.