Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
I tonåren läste jag Kerstin Thorvalls bok "Män kan inte våldtas", som handlar om en kvinna som hämnas sin våldtäktsman genom att våldta tillbaka, så visst går det. Minns inte handlingen i detalj. Det är lika mycket våldtäkt även om offret är en man fast det är ovanligt. Det var debatterbart på den tiden, men idag tror jag inte du kan hitta många som hävdar att det inte går.
Om jag lämnar min plånbok obevakad eller misshandlat nån som retat upp mig, är det likt förbannat stöld och misshandel. Detsamma gäller våldtäkt och även om man själv släpat hem mannen från krogen iklädd sexiga kläder. Det går inte komma och säga "det är hennes eget fel, hon fick mig att stjäla/slå/våldta/whatever." Men självklart ska man vara försiktig.
Som förälder vill man barnens bästa och man har ett ansvar för att ens barn inte ska råka illa ut. Man bör generellt lära dem att undvika riskbeteende. Det gäller även att lära pojkar att inte våldta. Fyllesex ska man bara ha med partners man känner enligt mig.
Du verkar vara väldigt intresserad av ämnet våldtäkt, men det är inte där tyngdpunkten ligger när det gäller feminism. Kan inte kommentera exemplen du tar upp för jag är inte inläst och jag har ingen lust att göra det heller.
Feminist är inte detsamma som batikhäxa, rödstrumpa, suffragett osv utan troligare en helt vanlig människa utan extremiståsikter. Sannolikt är de flesta människor i Sverige feminister i vidare bemärkelse och även de som bockat för Nej i den här tråden.
För det första har du inte den blekaste aning om hur ovaligt det är.
problemet är att ingen jävel bryr sig.
Du läser lite då och då om lärarinnor som har sex med sina elever och åker dit. Inte så mycket här, för HÄR har vi inga Johanna Möllertyper (OBS, kan innehålla spår av ironi) men det finns inget intresse alls av hur mycket pojkar drabbas, både av kärringar, vuxna kvinnor OCH män som gärna fingrar på dessa unga kroppar.
Jag som blond med lockigt hår och adoniskropp när jag var ung vet kanske mer än du om sånt?
Nu till din avslutning.
Det är ett naivt och slentrianmässigt svar du ger, för feminism och jämställdhet är inte samma sak.
Det ser du på stavningen redan.
Och jo, tokstollarna i blått hår som ringer din arbetsgivare om du gillat ett inlägg av Paolo Roberto är feminister.
Ni andra är något annat.
Eller så är ni också feminister, fast utan det blåa håret.
Det de gör i feminismens namn stöder du därmed indirekt, vare sig du vill eller inte.