Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
"- SE är ute och äter på kvällen, på vägen tillbaka till Skandia ser han LOP utanför biografen."
SE kommer tillbaka till Skandia senast 20.20 på mordkvällen. Då är LOP inte i närheten av bion. Att TP och Netflix ljuger om detta är änmärkningsvärt. Dina spekulationer spricker redan här.
- SE är ute och äter på kvällen, på vägen tillbaka till Skandia ser han LOP utanför biografen.
- SE går in via baksidan på Skandia, plockar ihop på rummet, tar trappan ner, stämplar ut. Byter några korta artighetsfraser med väktarna. Precis som i Netflixserien måste dörren på baksidan hindrats från att gå i lås för att dörrlarmet i receptionen skulle gå. Dessa system noterade ofta "dörrpassage" på en matrisskrivare. För att dörrlarmet skulle gå ställde man in i systemet hur många minuter dörren var tvungen att vara olåst för att larmet skulle gå.
Vad många inte förstår är det bara var att stänga dörren för att återställa larmet. Väktarna ska kvittera när larmet gick, för att det ska synas i skrivaren att de uppmärksammat larmet och för att återställa panelen så att larmet kan gå igen på en annan dörr på bevakningsobjektet.
Det som blir ologiskt när du spekulerar i att SE gick in genom dörren är att han inte låter den slå igen normalt och därför återställt larmet själv redan innan mordet. Varför skulle SE låta dörren fortsätta att vara olåst efter att han gått in igen på Skandia? Det är direkt ologiskt.
Din teori spricker också på att NF ser en man gå bakom LOP vilket gör att du får en extra person på mordplatsen som aldrig hört av sig till polisen.
Att SE gick norrut för att ta nattbussen är orimligt då nattbussen inte ens börjat gå vid den tidpunkten.
Som sagt, det finns MÅNGA tänkbara teorier och förslag på hur det kan ha gått till med SE som GM, detta är en av många. Jag respekterar så klart vad du tror. Vad du anser ologiskt i SE's beteende, är inte värt mer än vad katten skiter i lådan. Men så klart kul, att du har en åsikt. Men försök att inte sprida desinfo, så är jag nöjd.
Orkar inte kommentera allt, eftersom jag är väl bekant ned din agenda.
Nattbussen till Täby började gå 00:10 den aktuella kvällen/natten. Snälla, ge fan i att sprida medvetna felaktigheter, bara för att du vill fria SE, fria honom, kan du som sagt göra ändå (på hederligare vägar), om du tänker till.