Citat:
Ursprungligen postat av
Sigmarsson
Men nu fabricerar du ju hejvilt. Det du beskriver är verkligen inte ett snitt av vittnesmålen. En person sade att vapnet har lång pipa. Flera talar om GM som kraftig/satt. Spänstig och atletisk är verkligen inte vad alla som säger. Vittnesmålen om ansiktet är vaga.
Du har knappast den professionella kompetens som krävs för att ta fram ett sådant ”snitt” eller ens full insyn i källmaterialet.
Det är fler som anger det jag nämner än att GM var satt. De vittnena satt också på första parkett så att säga.
Angående professionell kompetens så har jag inte åtalat CP och fabricerat bevis.
Så att det skulle finnas de inom polisen som är bättre än vad jag är får du gärna tro på. Men polisens arbete med CP, bilderna på GM som "Skuggan" och "Fantomen" som polisen gick ut med, samt fabricerade bevis, ledande frågor, vittneskonfrontation där kronvittnet får veta att den misstänkta är känd alkoholist från Norrort talar sitt tydliga språk.
Att inte låta vittnen prata ihop sig och ställa ledande frågor är ABC.
De vittnen som haft bäst uppsikt beskriver GM som 180-195 cm lång, smal, spänstig, vältränad och som AH säger "snygg kropp".
Det finns ett vittne som ser GMs ansikte i profil och det vittnet anger att GM hade en kraftigt markerad näsa = stor näsa.
Ingen från mordplatsen pekar ut SE. Det är fakta.
Inte heller LJ eller YN pekar ut SE.