2021-11-15, 04:24
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
En olycka är det ju absolut men det låter samtidigt som ett designfel att åkattraktionen inte nödstoppas om någon öppnar eller inte använder säkerhetsanordningar under drift. Om man dessutom haft liknande tillbud med detta sedan tidigare utan att ha gjort något åt det så tyder ju detta på mycket bristfälligt säkerhetsarbete.

Det händer ju tyvärr ibland att man kan glida ur attraktioner. Jättetråkigt att sånt händer men det går väl aldrig riktigt att gardera sig helt 100 emot.
Bra iaf att dom stängt den här attraktionen för gott.
Citera
2021-11-15, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det händer ju tyvärr ibland att man kan glida ur attraktioner. Jättetråkigt att sånt händer men det går väl aldrig riktigt att gardera sig helt 100 emot.
Bra iaf att dom stängt den här attraktionen för gott.
Olyckor händer inte, de orsakas. Orsaker kan förebyggas. I slutändan blir det ofta en fråga om pengar och säkerhetskultur.
Citera
2021-11-15, 09:29
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Olyckor händer inte, de orsakas. Orsaker kan förebyggas. I slutändan blir det ofta en fråga om pengar och säkerhetskultur.

Som jag skrev. Det går aldrig att gardera sig 100.
Citera
2021-11-15, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Som jag skrev. Det går aldrig att gardera sig 100.
Jag skulle nog vilja påstå att det går att komma ganska nära. Sedan är det ju skillnad på att gardera sig till 100% och att inte försöka alls.
Citera
2023-07-04, 07:55
Medlem
Eftersom det öppnades en utredning, finns det då någon fup att läsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in