2021-11-14, 23:11
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Men är de verkligen objektiva?

Som forskare på ett universitet då du bedriver grundforskning är du det. Resultaten granskas.
Citera
2021-11-14, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Som forskare på ett universitet då du bedriver grundforskning är du det. Resultaten granskas.
Möjligt, men ingen forskning eller granskning är någonsin helt objektiv.
Citera
2021-11-14, 23:19
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Möjligt, men ingen forskning eller granskning är någonsin helt objektiv.

Varför skulle den inte vara det ? Om Sahlgrenska gör en antikroppsstudie på vaccinerade i västra Götaland med forskningsmedel från universitetet. Vad skulle de vinna på att ej redovisa objektiva faktiska resultat ?
Citera
2021-11-14, 23:31
Medlem
Citat:
Varför skulle den inte vara det ? Om Sahlgrenska gör en antikroppsstudie på vaccinerade i västra Götaland med forskningsmedel från universitetet. Vad skulle de vinna på att ej redovisa objektiva faktiska resultat ?
Nu är ju varje människa och kropp och dess åkommor oftast inte 100% lik någon annans så hur skulle forskningen kunna vara helt objektiv? Och granskningen, det räcker ju med att göra ett väldigt enkelt test. Skicka en sjuk person till 10 olika läkare och du får garanterat många olika svar på vad personens åkomma beror på!
Citera
2021-11-14, 23:49
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Nu är ju varje människa och kropp och dess åkommor oftast inte 100% lik någon annans så hur skulle forskningen kunna vara helt objektiv? Och granskningen, det räcker ju med att göra ett väldigt enkelt test. Skicka en sjuk person till 10 olika läkare och du får garanterat många olika svar på vad personens åkomma beror på!

Beror på vad du avser att mäta . Skall du mäta på populationen skall du ha ett urval som är blandat för ett objektivt resultat. Men skall du mäta på unga killar skall du naturligtvis bara ha unga killar i studiens urval för ett objektivt resultat. Är du med ?

Väldigt förenklat förklarat …
Citera
2021-11-14, 23:52
Medlem
Citat:
Beror på vad du avser att mäta . Skall du mäta på populationen skall du ha ett urval som är blandat för ett objektivt resultat. Men skall du mäta på unga killar skall du naturligtvis bara ha unga killar i studiens urval för ett objektivt resultat. Är du med ?
Jag är med, men är du? Inser du nu att det inte finns någon helt objektiv forskning eller granskning?
Och jag har inte ens pratat om jäv, bias, fördomar och annat som aldrig helt går att komma ifrån…
Citera
2021-11-14, 23:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Det viktigaste nu är att man inför vaccinpass i Sverige. Är man inte vaccinerad ska man nekas tillträde till butiker, köpcentrum, kollektivtrafik och arbetsplatser med mer än 5 anställda.

Sedan borde man se till att vaccinera alla från 3 års ålder och uppåt. Angeläget också att få ut tredje dosen så snart som möjligt.
Citera
2021-11-15, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det viktigaste nu är att man inför vaccinpass i Sverige. Är man inte vaccinerad ska man nekas tillträde till butiker, köpcentrum, kollektivtrafik och arbetsplatser med mer än 5 anställda.

Sedan borde man se till att vaccinera alla från 3 års ålder och uppåt. Angeläget också att få ut tredje dosen så snart som möjligt.
Din rädsla för ett för de flesta helt ofarligt virus verkar ha gått från att vara helt oproportionerlig till att bli helt out of control! Är du medveten om att det finns tusentals andra smittsamma potentiellt farliga sjukdomar? När ska du börja gasta om dom?
Citera
2021-11-15, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Du är tamigfan sjuk i huvudet. Är det bättre att sjuka vaccinerade ränner runt i butiker än att friska ovaccinerade gör samma sak? Kan du svara på den frågan?
Citera
2021-11-15, 08:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Så efter vaccinet stängs allt ner igen. Ganska tydligt att vaccinet är skit. Skit för miljarder av våra skattepengar.

Det kommer inte gå över om vi inte slutar mata dom som lever på detta

Hade vaccinationsgraden varit närmare 100% så kunde jag gett dig rätt till viss del, men nu ligger de flesta länder runt 60-70% och det är för lite för delta varianten. Hade du och dina gelikar slutat gapa om att vaccinet är skit så kanske vi hade haft fler vaccinerade och ett bättre läge.
Citera
2021-11-15, 08:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Inse att även vaccinerade får infektioner av alla möjliga slag inkl. nygamla corona. Folk slutar inte bli sjuka eller dö för att det pumpas in dubiösa kemiska cocktails i hela världsbefolkningen. Bättre hälsa är en mycket bättre väg att gå! Mindre socker alkohol och salt framförallt så mår jorden bättre…

Det finns folk med god hälsa som legat och flämtat som guldfiskar på IVA. God hälsa är inte något man sätter av och på med en knapp.
Citera
2021-11-15, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Haha jag börjar lära mig dig nu tror jag.
Måndag morgon-tråkigt-jag kastar in ett provocerande inlägg-alla går bananas-IMBILDEN myser.
Eller har jag fel?

Ibland börjar man undra om han verkligen är för vaccin eller om han bara intar en extrem position för att skrämma bort moderater från deras position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in