2021-11-14, 21:51
Medlem
Så här skrev man 17 september:

”researchers found that vaccination spurred durable cellular immunity5. Memory B cells continued to grow in numbers for at least six months, and got better at fighting the virus over time. T-cell counts remained relatively stable, dipping only slightly over the duration of the study period.”

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02532-4

Det här säger en analys på vaccinerade som inte haft infektion:

Median Spike-specific CD8+ T cell responses to SARS-CoV-2 WA1/2020 and B.1.617.2 (delta) were below the limit of detection in vaccinated uninfected individuals

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.10.18.21265113v1.full.pdf

ALLTING är fel med de här vaccinen.
Senast redigerad av MachDiamonds 2021-11-14 kl. 22:01.
Citera
2021-11-14, 22:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Så här skrev man 17 september:

”researchers found that vaccination spurred durable cellular immunity5. Memory B cells continued to grow in numbers for at least six months, and got better at fighting the virus over time. T-cell counts remained relatively stable, dipping only slightly over the duration of the study period.”

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02532-4

Det här säger en analys på vaccinerade som inte haft infektion:

Median Spike-specific CD8+ T cell responses to SARS-CoV-2 WA1/2020 and B.1.617.2 (delta) were below the limit of detection in vaccinated uninfected individuals

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.10.18.21265113v1.full.pdf

ALLTING är fel med de här vaccinen.

Vad är fel enligt din nedersta länk?

Citat:
Conclusions
Fully vaccinated individuals developed robust anamnestic antibody and T cell
responses following infection with the SARS-CoV-2 delta variant.
These data suggest
important immunologic benefits of vaccination in the context of breakthrough infections.

Jag kan liksom inte se det.
Citera
2021-11-14, 22:11
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Om 85% av befolkningen inte ska testa sig, blir det färre som testar sig.
Fhm tror fortsatt att vaccinerade kan smitta eller smitta andra.

Lev som vanligt är deras rekommendation.
Precis. De får på så sätt bättre statistik och det ser ut som om smittspridningen stannat upp här. Helt olik våra grannländer.

Åtgärder kommer sättas in på tok för sent och vi kommer få en klart jobbig vinter. Vid årskiftet kommer restriktionerna tillbaka igen.
Så glad jag är som fått min tredje dos och är rätt så väl skyddat nu och kommer räcka igenom hela tunga vintern. Synd om de som fått vaccin för ett bra tag sedan men inte fått påfyllnad. De som inte valt vaccin får skylla sig själva. Har noll medlidande för dem inklusive de som haft covid och tror de är odödliga. Vi får se.
Citera
2021-11-14, 22:13
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck! De flesta blir inte ens milt sjuka av detta hemska mystiska magiska virus . Säger inte det faktumet dig något? De som blir svårt sjuka eller dör är tragiskt nog de som redan är sjuka! Säger inte det faktumet dig någonting?
Lite som rysk roulett. En del känner inget men några känner av det rejält.
Det är nog dags du går in och stänger dörren nu innan viruset får tag på dig din stackare.
Citera
2021-11-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du har inte kunskap av detta virus utan sitter i dit pojkrum och hittar på.
Jag vet givetvis mycket mer om detta virus än vad du och många andra här gör. Du tror alltså att det är påhitt att de flesta som får en coronainfektion bara får milda symtom eller inga alls?
Citera
2021-11-14, 22:35
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennybuz
Varför är alla rädda för de ovaxxade?

Är det verkligen så att "alla" är rädda för ovaccinerade människor? Eller är det en uppfattning som sprids bland vaccinmotståndarna för att skapa motsättningar mellan vaccinerade och ovaccinerade medborgare?

Jag är inte rädd för ovaccinerade personer. Jag har tagit vaccin, och jag räknar med att ifall jag smittas, så är sannolikheten stor att jag får lindrig sjukdom. Lindrig sjukdom kan jag leva med.

Men jag har förståelse för att personer som är extra infektionskänsliga, kan tycka att det är obehagligt att vara i kontakt med ovaccinerade personer.

Citat:
Varför hjälpte inte två (en) sprutor som de sa från första början?

Ingen visste hur länge skyddet skulle bestå, eftersom tiden inte hade förlöpt.

Citat:
Barn kunde inte bli sjuka men nu ska de sprutas? Varför fattar ni/vi ingenting? Något lurt är det va........

Tänker du på dom budskap som Folkhälsomyndigheten gav? Ja, någonting var mycket lurigt med dom budskapen.
Citera
2021-11-14, 22:37
Medlem
Citat:
Lite som rysk roulett. En del känner inget men några känner av det rejält.
.
Nej de som känner av det rejält är de som redan är sjuka, det har coronaviruset gemensamt med de flesta andra sjukdomsframkallande virus. Men det är klart att du inte har förstått det! Heller!
Citera
2021-11-14, 22:48
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det tog två krascher innan nån reagerade. Sen har vi Volkswagen som antagligen orsakat väldigt många dödsfall med sina partikelutsläpp. Tobaksindustrin är ytterligare ett exempel.

Precis som med Boeing så är det viktigt att lyssna på visselblåsare och oberoende experter som jag skrev tidigare. Pfizer tex kommer enbart agera för att maximera sina vinster tex. Och deras finansiering och jobbmöjligheter är viktigt för många utanför Pfizer.

I allt du nämner är det experter som agerat. Inte personer utan utbildning i frågan som ” tänkt själv ” det var det jag opponerar mig mot . Att som FB Svenson tro att man har bättre koll än den samlade expertisen är dumheter eller narcissistisk läggning.
Citera
2021-11-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Att som FB Svenson tro att man har bättre koll än den samlade expertisen är dumheter eller narcissistisk läggning.
Tyvärr så har du fel. Finns mängder av exempel där folk på FB och andra forum har haft mer rätt än .sk. ”expertis” både samlad och osamlad. Experter är ofta bara betalda gissare…
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-14 kl. 22:55.
Citera
2021-11-14, 22:54
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Så vitt du vet? Då vet du inte mycket.

Det bedrivs en massa objektiva studier på våra universitetssjukhus i Sverige som du kan gå in och läsa om på deras hemsidor.

Du har glömt att svara vad du menar med ” datastudier”
Citera
2021-11-14, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det bedrivs en massa objektiva studier på våra universitetssjukhus i Sverige som du kan gå in och läsa om på deras hemsidor.
Men är de verkligen objektiva?
Citera
2021-11-14, 23:01
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Precis. De får på så sätt bättre statistik och det ser ut som om smittspridningen stannat upp här. Helt olik våra grannländer.

Åtgärder kommer sättas in på tok för sent och vi kommer få en klart jobbig vinter. Vid årskiftet kommer restriktionerna tillbaka igen.
Så glad jag är som fått min tredje dos och är rätt så väl skyddat nu och kommer räcka igenom hela tunga vintern. Synd om de som fått vaccin för ett bra tag sedan men inte fått påfyllnad. De som inte valt vaccin får skylla sig själva. Har noll medlidande för dem inklusive de som haft covid och tror de är odödliga. Vi får se.

Just nu borde allt fokus ligga på att ge 3:e dosen till så många som möjligt innan jul.

Sveriges Televisions löpande rapportering visas hur många svenskar som har fått 1:a respektive 2:a dos. Men där anges inte hur många svenskar som har fått 3:e dosen. I nuläget borde 3:e dosen vara den mest intressanta, eftersom den nu ges till dom personer som fick vaccin först, det vill säga dom som har störst behov av vaccin.

Hos Folkhälsomyndigheten lyckas jag hitta siffran att 43,9% av svenskarna över 80 års ålder har fått påfyllnadsdoser. Det är en dålig siffra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in