Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Fast varför säger han då, i maj 1986, om SE att "möjligen hade han keps eller annan huvudbonad"?
Hade JÅS också keps?
Var hittar man detta ljudklipp?
JA har sannolikt (precis som sin vän LL) sett Rapport-inslaget med SE. Inslaget har börjat sjunka in, han påverkas (sannolikt SE's plan, oavsett om han var vittne eller GM). Det är väl heller inte omöjligt, att han påverkats och förvirrats, av alla andra uppgifter i tidningarna, om att GM hade någon form av huvudbonad. Men det är givetvis bara min spekulationer.
De långa ljudfilerna från SVT fanns under några år tillgängliga på Lars Larssons sida Nationens Fiende. De var långa oredigerade filer om fyra fem timmar vardera. Alla vittnesmål rakt av. Mellan vittnesmålen var det tio minuters pauser (dock inte bortklippta), så man hörde folk i salen kackla, osv. Och just mellan LL och JA, stötte de ihop utanför rättssalen. Lite märkligt. Att de hade möjligt att prata med varandra efter LL's vittnesmål, precis innan JA skulle kliva in. Men så var gången då kanske. Rätt intressant att höra, minst sagt. Vet inte varför Lars Larsson plockade bort ljudfilerna, eller om de finns tillgängliga i dag.
Om du skickar mig ett PM, kanske det går att skicka filen på något vis. Förutsatt att du är mer tekniskt begåvad än mig.