Citat:
Det är inget personligt hat mot Ebba jag hyser. Det är du som lägger upp den bilden och gång på gång på gång. Hatkortet ditt må vara ordentligt utslitet så här dags. Jag avskyr alla som ger sig på svaga äldre-äldre för egen vinnings skull. Ett vettlöst beteende är det och Ebba i egenskap av partiledare ska fan i mej inte vara fredad för kritik mot detta hennes vidriga beteende. Sen det där med kandelabrar å månsken osv är heller inget jag lyft fram utan just något som ni på ebbasidan precis som nu skjutit in er på. Åter ett lamt inlägg av dig. - Ja se sen nedan mina övriga svar och om du inte ser min objektivitet där ja då kan jag bara råda dig att ignorera vad jag skriver så gör jag detsamma med dina unkna protestalster.Jo hon har ESBJÖRN - och hans ombud - som står som ansvariga till hela java soppan.
Det anser det svenska rättsväsendet och därmed får man nog anse att en normal svensk också gör det.
Men så finns det dem som inte förstår bättre - och de håller tydligen på andra sidan.
Du har inte under hela tråden anfört ett enda sakligt argument - du svamlar på om dina kandelabrar, smäktande stråkar, månsken, vin, kvinnor och sång. Allt drypandes av ditt obegripliga hat av Ebba.
En i sammanhanget privatperson som råkat ut för en - en på miljonen - säljare. En riktigt jävla strulputte, uppbackad av ett gäng sjuka psykopater som kallar sig hans ombud.
Det anser det svenska rättsväsendet och därmed får man nog anse att en normal svensk också gör det.
Men så finns det dem som inte förstår bättre - och de håller tydligen på andra sidan.
Du har inte under hela tråden anfört ett enda sakligt argument - du svamlar på om dina kandelabrar, smäktande stråkar, månsken, vin, kvinnor och sång. Allt drypandes av ditt obegripliga hat av Ebba.
En i sammanhanget privatperson som råkat ut för en - en på miljonen - säljare. En riktigt jävla strulputte, uppbackad av ett gäng sjuka psykopater som kallar sig hans ombud.
Citat:
Jag har frågat Binninge om hur det förhållit sig och nu ska ni få vad han säger:Esbjörn skriver i sin överklagan att Pernroth Lüllmaa skjutsade hem honom till sig för att han skulle skriva på förlikningen där och att det även var hemma hos henne som han blev pressad. Förlikningsförhandlingarna skedde alltså hemma hos Pernroth Lüllmaa och spelades in? Var det Teams även denna gång?
Esbjörn ville inte ha med Majkgård när han skulle skriva under. Han ville ha lugn och ro. Då föreslog Berg att de kunde vara hos Lullma där E kunde läsa å ställa frågor. Mötet var på fredag eftermiddag och tog 2,5 timmar och JB var med på högtalare (har tidigare skrivit 4 timmar men det kanske var JB:s fullständiga tid på tfn den dagen som avsågs? Bäst skriva ut det så det inte blir ett jävla liv om det också!). Esbjörn fick gott om tid å läsa o ställa frågor och tillfrågades flera gånger om han förstod allt och på det svarade han att han det var. Ingen tvingade honom och för säkerhets skull så spelades allt in av två parter - Berg och Lullma.
Citat:
Ja se mitt svar till Armen. Ser ut som att förlikningsmötet varade i 1,5 timme och själva påskriftsmötet 2,5 timme.Esbjörn hävdar att MPL hämtade honom och att han blev informerad på väg till hennes bostad att han skulle skriva på förlikningen.
Detta tyder på att förhandlingarna redan var avslutade och att en färdig förlikning fanns redo för underskrift då det inte är troligt att förhandlingarna skulle ha skett hemma hos MPL och inte på ett av ombudens kontor där det finns assistenter som kan sköta utskrifter mm.
Så vad är det som finns inspelat? Förhandlingarna eller när Esbjörn skriver på avtalet?
Är det ljud och eller bild som är inspelat?
Detta tyder på att förhandlingarna redan var avslutade och att en färdig förlikning fanns redo för underskrift då det inte är troligt att förhandlingarna skulle ha skett hemma hos MPL och inte på ett av ombudens kontor där det finns assistenter som kan sköta utskrifter mm.
Så vad är det som finns inspelat? Förhandlingarna eller när Esbjörn skriver på avtalet?
Är det ljud och eller bild som är inspelat?
Vidare säger Binninge att Berg aldrig hotat att hoppa av om inte Esbjörn skrev på men det kan ju ha skett utan att Binninge hört på och om det har skett så har det såklart skett mellan två ögon och öronpar. Själv tycker jag man som advokat ska ha rätt att förmedla en sådan sak till sin klient.
Alltså: Att detta är vad jag kan åstadkomma för dig och inte mer. Vill du försöka få mer får det bli med en annan advokat. Hur i helvete ska det kunna vara fel? En advokat måste väl få ha och ge uttryck för sin begränsning och inte tvingas trolla med knäna?!?