2021-11-14, 17:54
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jo hon har ESBJÖRN - och hans ombud - som står som ansvariga till hela java soppan.
Det anser det svenska rättsväsendet och därmed får man nog anse att en normal svensk också gör det.
Men så finns det dem som inte förstår bättre - och de håller tydligen på andra sidan.
Du har inte under hela tråden anfört ett enda sakligt argument - du svamlar på om dina kandelabrar, smäktande stråkar, månsken, vin, kvinnor och sång. Allt drypandes av ditt obegripliga hat av Ebba.
En i sammanhanget privatperson som råkat ut för en - en på miljonen - säljare. En riktigt jävla strulputte, uppbackad av ett gäng sjuka psykopater som kallar sig hans ombud.
Det är inget personligt hat mot Ebba jag hyser. Det är du som lägger upp den bilden och gång på gång på gång. Hatkortet ditt må vara ordentligt utslitet så här dags. Jag avskyr alla som ger sig på svaga äldre-äldre för egen vinnings skull. Ett vettlöst beteende är det och Ebba i egenskap av partiledare ska fan i mej inte vara fredad för kritik mot detta hennes vidriga beteende. Sen det där med kandelabrar å månsken osv är heller inget jag lyft fram utan just något som ni på ebbasidan precis som nu skjutit in er på. Åter ett lamt inlägg av dig. - Ja se sen nedan mina övriga svar och om du inte ser min objektivitet där ja då kan jag bara råda dig att ignorera vad jag skriver så gör jag detsamma med dina unkna protestalster.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörn skriver i sin överklagan att Pernroth Lüllmaa skjutsade hem honom till sig för att han skulle skriva på förlikningen där och att det även var hemma hos henne som han blev pressad. Förlikningsförhandlingarna skedde alltså hemma hos Pernroth Lüllmaa och spelades in? Var det Teams även denna gång?
Jag har frågat Binninge om hur det förhållit sig och nu ska ni få vad han säger:
Esbjörn ville inte ha med Majkgård när han skulle skriva under. Han ville ha lugn och ro. Då föreslog Berg att de kunde vara hos Lullma där E kunde läsa å ställa frågor. Mötet var på fredag eftermiddag och tog 2,5 timmar och JB var med på högtalare (har tidigare skrivit 4 timmar men det kanske var JB:s fullständiga tid på tfn den dagen som avsågs? Bäst skriva ut det så det inte blir ett jävla liv om det också!). Esbjörn fick gott om tid å läsa o ställa frågor och tillfrågades flera gånger om han förstod allt och på det svarade han att han det var. Ingen tvingade honom och för säkerhets skull så spelades allt in av två parter - Berg och Lullma.

Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Esbjörn hävdar att MPL hämtade honom och att han blev informerad på väg till hennes bostad att han skulle skriva på förlikningen.

Detta tyder på att förhandlingarna redan var avslutade och att en färdig förlikning fanns redo för underskrift då det inte är troligt att förhandlingarna skulle ha skett hemma hos MPL och inte på ett av ombudens kontor där det finns assistenter som kan sköta utskrifter mm.

Så vad är det som finns inspelat? Förhandlingarna eller när Esbjörn skriver på avtalet?

Är det ljud och eller bild som är inspelat?
Ja se mitt svar till Armen. Ser ut som att förlikningsmötet varade i 1,5 timme och själva påskriftsmötet 2,5 timme.

Vidare säger Binninge att Berg aldrig hotat att hoppa av om inte Esbjörn skrev på men det kan ju ha skett utan att Binninge hört på och om det har skett så har det såklart skett mellan två ögon och öronpar. Själv tycker jag man som advokat ska ha rätt att förmedla en sådan sak till sin klient.
Alltså: Att detta är vad jag kan åstadkomma för dig och inte mer. Vill du försöka få mer får det bli med en annan advokat. Hur i helvete ska det kunna vara fel? En advokat måste väl få ha och ge uttryck för sin begränsning och inte tvingas trolla med knäna?!?
2021-11-14, 18:01
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Fan vad märkligt att alla tillfällen Esb. lyckas stava till sitt namn har han aldrig begripit ett ord ovanför det egna namnet. Han har vid samtliga tillfällen dessutom blivit pressad, ja rakt av tvingad att plita ned sitt namn. Inte bara av en person heller utan av flera st. samtliga väldigt hotfulla... Till och med den egna advokaten är med på ett hörn med och pressar han.

Börjar inte farsen vara väl genomskinlig nu? Samma fula snyft och gråt knep två gånger? Har han inga andra fulknep att blåsa folk med? Gubbfan kanske är senil trots allt, annars hade han haft flera hundra blåsningar att använda, men nu finns bara en kvar...
Mitt fetade i ditt inlägg.

Ja det är ju helt uppenbart att han är helt tillknollrad i skallen sin. Det kan var å en se från beskrivningen av de funktionstester som gjordes av psykiatrin. Det gjorde iaf jag men de som försvarar Ebbas husambitioner och hennes tillvägagångssätt vill ju absolut inte erkänna det faktumet. Allt Esbjörn har tagit sig till med är ju helt åt helvete - eller hur?
2021-11-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det är inget personligt hat mot Ebba jag hyser. Det är du som lägger upp den bilden och gång på gång på gång. Hatkortet ditt må vara ordentligt utslitet så här dags. Jag avskyr alla som ger sig på svaga äldre-äldre för egen vinnings skull. Ett vettlöst beteende är det och Ebba i egenskap av partiledare ska fan i mej inte vara fredad för kritik mot detta hennes vidriga beteende. Sen det där med kandelabrar å månsken osv är heller inget jag lyft fram utan just något som ni på ebbasidan precis som nu skjutit in er på. Åter ett lamt inlägg av dig. - Ja se sen nedan mina övriga svar och om du inte ser min objektivitet där ja då kan jag bara råda dig att ignorera vad jag skriver så gör jag detsamma med dina unkna protestalster.
Jag har frågat Binninge om hur det förhållit sig och nu ska ni få vad han säger:
Esbjörn ville inte ha med Majkgård när han skulle skriva under. Han ville ha lugn och ro. Då föreslog Berg att de kunde vara hos Lullma där E kunde läsa å ställa frågor. Mötet var på fredag eftermiddag och tog 2,5 timmar och JB var med på högtalare (har tidigare skrivit 4 timmar men det kanske var JB:s fullständiga tid på tfn den dagen som avsågs? Bäst skriva ut det så det inte blir ett jävla liv om det också!). Esbjörn fick gott om tid å läsa o ställa frågor och tillfrågades flera gånger om han förstod allt och på det svarade han att han det var. Ingen tvingade honom och för säkerhets skull så spelades allt in av två parter - Berg och Lullma.

Ja se mitt svar till Armen. Ser ut som att förlikningsmötet varade i 1,5 timme och själva påskriftsmötet 2,5 timme.

Vidare säger Binninge att Berg aldrig hotat att hoppa av om inte Esbjörn skrev på men det kan ju ha skett utan att Binninge hört på och om det har skett så har det såklart skett mellan två ögon och öronpar. Själv tycker jag man som advokat ska ha rätt att förmedla en sådan sak till sin klient.
Alltså: Att detta är vad jag kan åstadkomma för dig och inte mer. Vill du försöka få mer får det bli med en annan advokat. Hur i helvete ska det kunna vara fel? En advokat måste väl få ha och ge uttryck för sin begränsning och inte tvingas trolla med knäna?!?

Bra klargörande. Den nya "juristen" har tidigare haft affärer tillsammans med Majkgård, är det din uppfattning att Esbjörns nya linje är orkestrerad av Majkgård?

Man kan isåfall tänka sig att Majkgård övar påtryckningar mot Esbjörn t.ex. att han blir utsparkad från Odalgården om han inte gör som hon vill...
2021-11-14, 18:03
Medlem
Citat:
Mitt fetade i ditt inlägg.

Ja det är ju helt uppenbart att han är helt tillknollrad i skallen sin. Det kan var å en se från beskrivningen av de funktionstester som gjordes av psykiatrin. Det gjorde iaf jag men de som försvarar Ebbas husambitioner och hennes tillvägagångssätt vill ju absolut inte erkänna det faktumet. Allt Esbjörn har tagit sig till med är ju helt åt helvete - eller hur?
Berätta om funktionstesterna, var det när han skulle koka ägg?
2021-11-14, 18:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Tack kubun för att du är ärlig

Du bekräftar med det jag fetat vad som är E*björns stora problem, Margareta Majkgård för E*björn visste att han aldrig skulle ha kunnat skriva på det där avtalet om hon fått närvara, nu fick hon reda på det i efterhand och vips kommer ett ångerbrev till Tingsrätten som Berg får reda ut åt TR, vad Berg inte visste var att Margareta Majkgård hade kontaktat den där juristen från Göteborg, jag misstänker att advokaterna från Hestra blev lika förvånade som alla andra när media gick ut med att E*björn överklagat, de visste lika lite som Ebba Busch och Katrin Björklund vad som var på gång.

En gång till nu, E*björns velighet beror endast på Margareta Majkgård, jag fattar inte varför den kvinnan inte kan släppa taget om de där fastigheterna, hon är fan rik nog redan och lika gammal som E*björn, hennes dotter får väl jobba ihop sin egen förmögenhet och inte hoppas på att mamma ska ärva ihop den.
Senast redigerad av Reimer 2021-11-14 kl. 18:19.
2021-11-14, 18:20
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Bra klargörande. Den nya "juristen" har tidigare haft affärer tillsammans med Majkgård, är det din uppfattning att Esbjörns nya linje är orkestrerad av Majkgård?

Man kan isåfall tänka sig att Majkgård övar påtryckningar mot Esbjörn t.ex. att han blir utsparkad från Odalgården om han inte gör som hon vill...
Jag kan inte läsa ut mer av Binninges svar till mig än det du förmått. Det ligger ju nära till hands å lägga pusslet så....

Ska tillägga att ni kan stryka pusselbiten Matz. Han har inget som helst intresse i huset även fast han testamenterats det. Har tidigare redogjort om varför. Armstark fick full förståelse för det då men kallade det skvaller så jag ger fan i att upprepa det. Hur som, Matz är det absolut inte som gett sig in i striden. Det kan ni för övrigt se på att han inte ens skulle deltaga vid rättegången som ej blev av.

Citat:
Berätta om funktionstesterna, var det när han skulle koka ägg?
Javisst, där såg man hur det var ställt och det var redan 2010 nånting....eller? Å att knyckla ihop förpackningar å lägga in i kylskåpet m.m.
2021-11-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Du bekräftar med det jag fetat vad som är E*björns stora problem Margareta Majkgård för E*björn visste att han aldrig skulle ha kunnat skriva på det där avtalet om hon fått närvara, nu fick hon reda på det i efterhand och vips kommer ett ångerbrev till Tingsrätten som Berg får reda ut åt TR, vad Berg inte visste var att Margareta Majkgård hade kontaktat den där juristen från Göteborg, jag misstänker att advokaterna från Hestra blev lika förvånade som alla andra när media gick ut med att E*björn överklagat, de visste lika lite som Ebba Busch och Katrin Björklund vad som var på gång.

En gång till nu, E*björns velighet beror endast på Margareta Majkgård, jag fattar inte varför den kvinnan inte kan släppa taget om de där fastigheterna, hon är fan rik nog redan och lika gammal som E*björn, hennes dotter får väl jobba ihop sin egen förmögenhet och inte hoppas på att mamma ska ärva ihop den.
Helt förvånade blev de kanske inte eftersom de fick reda ut krånglet med Esbjörns brev till tingsrätten. Det är uppenbarligen inte enighet bland ”vännerna” längre. Nu är det Majkgård och Lööf som jobbar på i bakgrunden. Man kan undra om relationen mellan Bolin och Majkgård är av den magnituden att hon faktiskt tycker att hon borde vara rättmätig arvtagare till fastigheten? Det kanske rent av handlar om någon sorts Ménage à trois, konstigare saker har hänt?
2021-11-14, 18:28
Medlem
Citat:
Jag kan inte läsa ut mer av Binninges svar till mig än det du förmått. Det ligger ju nära till hands å lägga pusslet så....

Ska tillägga att ni kan stryka pusselbiten Matz. Han har inget som helst intresse i huset även fast han testamenterats det. Har tidigare redogjort om varför. Armstark fick full förståelse för det då men kallade det skvaller så jag ger fan i att upprepa det. Hur som, Matz är det absolut inte som gett sig in i striden. Det kan ni för övrigt se på att han inte ens skulle deltaga vid rättegången som ej blev av.

Javisst, där såg man hur det var ställt och det var redan 2010 nånting....eller? Å att knyckla ihop förpackningar å lägga in i kylskåpet m.m.

Om Matz drabbats av ohälsa så är det bara att beklaga, men om du tror att en anonym skribent på Flashback tas som sanningssägare så har du fel. Att stoppa in en tom plastpåse i kylen blir förhoppningsvis aldrig underlag för att berövas rättsförmåga, för där kan man av och till hitta de mest märkliga saker. Då skulle det behövas horder med nya Gode män i alla landets kommuner.
2021-11-14, 18:29
Medlem
Citat:

De enda som ger sig på svaga här är ju du och några till som i tusentals inlägg svartmålat Esbjörn som grönsak, efterbliven, halt, lytt, döv, blind och helt utan förmåga att klara sina dagliga bestyr som att tvätta sig, laga mat med mera. Dessutom har ni hoppats på att han ska bli satt under förmyndarskap… och du menar på fullaste allvar att detta inte grundar sig i din önskan att få kasta skit på Ebba
Men fortfarande är det bara lögner du bygger dina fantasier på.
2021-11-14, 18:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Helt förvånade blev de kanske inte eftersom de fick reda ut krånglet med Esbjörns brev till tingsrätten. Det är uppenbarligen inte enighet bland ”vännerna” längre. Nu är det Majkgård och Lööf som jobbar på i bakgrunden. Man kan undra om relationen mellan Bolin och Majkgård är av den magnituden att hon faktiskt tycker att hon borde vara rättmätig arvtagare till fastigheten? Det kanske rent av handlar om någon sorts Ménage à trois, konstigare saker har hänt?

Jag tror att Margareta Majkgård är som en ekorre och samlar vare sig det behövs eller inte, det är hon som styr hela skeendet och E*björn och U*f är hennes spratteldockor, Kubuns bekräftar det med sin redogörelse från vad som hände när E*björn skrev på förlikningen, R*björn var nöjd tills Margareta Majkgård fick tag på honom, då djävlar small det.

Nu väntar vi bara på att Svea Hovrätt ska neka prövningstillstånd, Margareta Majkgårds tjut av ilska lär höras till Stockholm.
2021-11-14, 18:35
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tack Reimer, men det är Binninge som är ärlig och har alltid varit. Han skrev till mig att jag skulle skriva det jag skrivit. Han om någon har behandlats så förbannat illa i och under denna affären och förtjänar all upprättelse. Hans linje var den rätta - att Esbjörn inte är helt klar i skallen. Även fast man frågar Esbjörn om han förstår så hur i helvete ska man veta om hans JA verkligen betyder att han förstår när man riktigt nog misstänker att han det inte gör och att det är just därför man frågar?!? En gång till och denna gång för alltid och sista så - Ebba skulle INTE ha gett sig på gubben - that´s it!!!
2021-11-14, 18:40
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
De enda som ger sig på svaga här är ju du och några till som i tusentals inlägg svartmålat Esbjörn som grönsak, efterbliven, halt, lytt, döv, blind och helt utan förmåga att klara sina dagliga bestyr som att tvätta sig, laga mat med mera. Dessutom har ni hoppats på att han ska bli satt under förmyndarskap… och du menar på fullaste allvar att detta inte grundar sig i din önskan att få kasta skit på Ebba
Men fortfarande är det bara lögner du bygger dina fantasier på.
Ger sig på svaga äldre-äldre för EGEN VINNINGS skull - fan glömde bort att jag hade med dig att göra så jag omformulerar mig:

Ger sig på svaga äldre för egen EKONOMISK (pengamässig) vinnings skull!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in