Citat:
Ursprungligen postat av
jolter
Haha experter! Finns inga experter. Något som jag lär mig. Visste du tex om att du kan vara riktigt jävla korkad och bli läkare? Räcker att du har läshuvud dvs bra minne. Lägg där till ”experter” som är köpta att tycka saker eller ”experter” som inte kan tänka själv utan säger samma sak som andra ”experter”. Ta ett exempel. Vaccinet för svininfluensan. Var den nödvändig? Ja! Enligt dina experter så var den det. Men på riktigt då?
Vaccinet mot svininfluensan har används sedan 50-talet, man gjorde bara en lite ändring av det....Otur för ca 500 svenska barn/ ungdomar/vuxna som fick narkolepsi, men det var 5 miljoner svenskar som vaccinerade sig. Så, den gången hade alltså experterna fel. Lidandet kontra vinsterna av vaccineringen gick kanske bara jämt upp den gången, för det var, faktiskt, unga människor som blev rejält sjuka den gången, trots att det egentligen inte blev någon pandemin. Men, visst, experter är inte ofelbara, bara smartare och kunnigare än dig och mig!
Men den här gången har vi en pandemi. Mer 5 miljoner människor har dött i/med Covid-19. Samtidigt springer små myror som dig omkring och leker sk. "experter" samt propagerar emot vaccinering! Läkare kan säkert vara korkade på många olika sätt, men de måste kunna ställa diagnoser.