2021-11-14, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Ja, ungefär så här lät det tidigare från stödtrupperna angående handpenningen också. Men så fel de hade!

Ett inlägg för Esbjörn = 4-5 inlägg från Ebbas stödtrupper. Keep it coming!

När det gäller handpenningen deponerades den vad jag har för mig 9 månader försent, långt efter att hela skiten gått till tinget. Det behövdes även säljas en av ESB bostadsrätter innan pengarna kom fram.

Nu gäller det en mycket större summa, så har en del av pengarna bränts som förra gången, så finns det inga pengar att betala tillbaka Ebba med...
2021-11-14, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det är väldigt få balanserade inlägg för Esbjörn, däremot väldigt många som spyr ut sitt hat mot Ebba. Vi ser skillnaden och vet att det varken är juridik eller välvilja och omsorg om Esbjörn som ligger bakom dessa hatinlägg.

Ebbas stödtrupper (där räknar jag in dig eftersom du skriver Vi) står för de mest hatiska inlägg o personliga påhopp i tråden när det handlar om Esbjörn o de som finns runt om honom o de skribenter som tar Esbjörns parti. Ofta utan några som helst belägg.

Ta tex Esbjörns testamente - Har inte sett någon fakta om det men det ältas o antas som förklaring till hur Esbjörn agerar.

Jag hatar inte Ebba men jag ogillar starkt hur hon har skött/sköter denna affär.
2021-11-14, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Armstrong med lagmedlemmar här inne, är ni helt tappade bakom vagnen?
Lägg ner allt jävla snack om handpenning, avtal mm, för där har Ebba rätt, det vet alla människor över 10 år.

Men det är ju fullständigt betydelselöst, Ebba skulle backat ur affären av hänsyn till sitt ämbete, sitt ansvar mot KDs väljare, sitt ansvar mot alla på höger sida i politiken!

Istället lägger hon upp bollen på straffpunkten för vänstern, tacka fan för att mentalsjuka Lindberg och annan vänstermedia utnyttjar det, vi har nog tyvärr där bara sett början ännu.

Lag Armstrong här inne måste alla vilja ha en fortsatt RödGrön regering, det är absolut enda förklaringen till ert orerande här i tråden in i absurdum om vem som har Juridiskt rätt.
Land ska med lag byggas, vill du ha en regering som tycker annat så rösta för det då. Lek inte klassens ordningsman för det saknar du pondus och intelligens för.

Om du tror att laglöshet och mjäkiga partiledare i högerpartierna i är det som krävs för att landet ska få en högerregering så är du inte särskilt politiskt begåvad heller.
2021-11-14, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Armstrong med lagmedlemmar här inne, är ni helt tappade bakom vagnen?
Lägg ner allt jävla snack om handpenning, avtal mm, för där har Ebba rätt, det vet alla människor över 10 år.

Men det är ju fullständigt betydelselöst, Ebba skulle backat ur affären av hänsyn till sitt ämbete, sitt ansvar mot KDs väljare, sitt ansvar mot alla på höger sida i politiken!

Istället lägger hon upp bollen på straffpunkten för vänstern, tacka fan för att mentalsjuka Lindberg och annan vänstermedia utnyttjar det, vi har nog tyvärr där bara sett början ännu.

Lag Armstrong här inne måste alla vilja ha en fortsatt RödGrön regering, det är absolut enda förklaringen till ert orerande här i tråden in i absurdum om vem som har Juridiskt rätt.

Det går inte bara att backa ur, utan att komma överens om ett nytt avtal. Hade Ebba gjort det så hade det helt plötsligt varit hon som brutit avtalet och riskerat att bli stämd för alla kostnader. Hade Esbjörn sen sålt för ett mindre pris, så hade han kunnat stämma henne på mellanskillnaden också...

Här har vi t.ex. en som hoppade av ett köp och nu stäms på 1,8 miljoner...

https://bostadsrattsnytt.se/nyheter/bostadsmarknad/2021-11-01-avbroet-koep-av-bostadsraett-efter-foersening-kraevs-pa-ersaettning-foer-vaerdefall

Nu tror jag förövrigt inte ett skit på att du är höger överhuvudtaget, utan förmodligen ett vänstertroll...
2021-11-14, 15:33
Medlem
Citat:
Ebbas stödtrupper (där räknar jag in dig eftersom du skriver Vi) står för de mest hatiska inlägg o personliga påhopp i tråden när det handlar om Esbjörn o de som finns runt om honom o de skribenter som tar Esbjörns parti. Ofta utan några som helst belägg.

Ta tex Esbjörns testamente - Har inte sett någon fakta om det men det ältas o antas som förklaring till hur Esbjörn agerar.

Jag hatar inte Ebba men jag ogillar starkt hur hon har skött/sköter denna affär.
Skulle det krävas fakta för att ha åsikter så skulle du inte ha ett enda inlägg i denna tråd.
2021-11-14, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
När det gäller handpenningen deponerades den vad jag har för mig 9 månader försent, långt efter att hela skiten gått till tinget. Det behövdes även säljas en av ESB bostadsrätter innan pengarna kom fram.

Nu gäller det en mycket större summa, så har en del av pengarna bränts som förra gången, så finns det inga pengar att betala tillbaka Ebba med...

Och hur vet du allt detta? Fakta tack!

1 Fakta på att en bostadsrätt är såld för att få fram pengar till handpenning?

2 Fakta på att en del av pengarna bränts som förra gången?

Kom igen nu Wulfric o svara! Stödtrupperna kan ligga lågt!
2021-11-14, 15:43
Medlem
Citat:

1, kan du förtydliga frågan tack?
Frågar du om bostad är såld när man betalat handpenningen?

2, Vilka har hävdat att handpenningen har bränts?
2021-11-14, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Sökte i tråden men hittade inget om det tidigare.

Ebba Busch sekten har ju varit övertygad om att Esbjörn snott handpenningen och rest och festat upp den, satt guldkant på tillvaron heter det visst. Kanske investerat i crypto eller nått annat high tech som 80+ åringar håller på med i deras världsbild. Men jävla va fel dom hade igen!!!

Men i Förlikningen som SVT nyheter Uppsala postat så framgår det ju klart att Esbjörn Bohlins team (förutsätter att det inte är han själv som kommit på och gjort det) har deponerat in den till Esbjörn utbetalda handpenningen på ett konto hos Länsstyrelsen.
Märkligt blir det när Ebba Busch sekten påstår att vi har all fakta här så har ingen vetat om att så har skett!

Detta är något som sandraso skrivit tidigare i tråden att även Ebba Busch borde ha gjort med resterande del av köpeskillingen.

Jag vidhåller fortfarande att det är så många och stora luckor i den här farsen, speciellt i och kring hur själva affären kom till och undertecknandet av det ursprungliga köpekontraktet skedde. Det vi vet gör att det inte ser speciellt bra ut för Ebba Busch i den delen, sen i resten så imponerar ju varken Ebba Busch eller Team Esbjörn speciellt, ombudet var ju ett rejält sänke för både Esbjörn och Ebba Busch.

Om Esbjörn blir överkörd på sin överklagan nu och är så pigg och fräsch i huvudet så återstår väl bara att kontakta någon författare som först kan hjälpa till och skriva en bok om husaffären. När den är klar så gör man en uppföljare, en biografi om hans liv. Är det som sekten påstår så kan han ju outa de som påstås pressa han och släppa den efter att han har lämnat oss så behöver han inte konfrontera dom.
Du påstår att det förekommit påstående eller spekulationer att "Esbjörn snott handpenningen och rest och festat upp den" i tråden. Vänligen belägg det med ett exempel. Ett enda exempel räcker. Eller så kan du lämna walkover med något i stil "det är väl bara att läsa bakåt".
Fakta är att Esbjörn fram till våren 2021 behöll handpenningen, först då deponerade han den, långt efter MUF. Ett vettigt ombud hade sett till att han gjorde det redan i september 2020. Vem som helst som är medelbegåvad hade nog gjort samma sak. Men inte pedofilkludden...
Dessutom hade man sett till att både ombud och Esbjörn närvarar på det möte som hade kunnat lösa allt.

De där luckorna "kring hur själva affären kom till och undertecknandet av det ursprungliga köpekontraktet skedde" är ju just för de flesta av oss luckor. Men det har ju inte hindrat många av Ebba-hatarna att glatt fylla i dem med den ena historien efter den andra, där Ebba lockar den äldre mannen med bullar iklädd ett raffset, att skriva under kontraktet i stearinljussken (en augustieftermiddag).
Det enda vi hört från Esbjörn själv är att "hon tjatade". Man kan anta att det är ungefär samma han tycker om Majkgård när hon bett honom byta underkläder.
2021-11-14, 15:46
Medlem
Citat:

Det har jag bevisad för flera månader sedan när denna diskussionen var aktuell (i samband med att handpenningen deponerades) har du inte hängt med i tråden, så får du leta upp inläggen själv.

När det gäller nuvarande så naturligtvis Esbjörn betalt pedojuristen vid det här laget + att Hestra dragit av sitt arvode från köpesumman. Så en del av pengarna har helt klart redan försvunnit.

Sen är det ju även kostnaden för den nya "juristen" samt skatten på 7-800000. Det är bara det som är koscher, sen kan man ju anta att Majkgård, Lulma osv pungslår honom...

Bostadsrätten han fortfarande har kvar är värd ca 1 miljon - skatt och mäklare, så eventuellt så kan han skrapa ihop pengarna om inte för mycket redan har försvunnit.
2021-11-14, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Det har jag bevisad för flera månader sedan när denna diskussionen var aktuell (i samband med att handpenningen deponerades) har du inte hängt med i tråden, så får du leta upp inläggen själv.

När det gäller nuvarande så naturligtvis Esbjörn betalt pedojuristen vid det här laget + att Hestra dragit av sitt arvode från köpesumman. Så en del av pengarna har helt klart redan försvunnit.

Sen är det ju även kostnaden för den nya "juristen" samt skatten på 7-800000. Det är bara det som är koscher, sen kan man ju anta att Majkgård, Lulma osv pungslår honom...

Bostadsrätten han fortfarande har kvar är värd ca 1 miljon - skatt och mäklare, så eventuellt så kan han skrapa ihop pengarna om inte för mycket redan har försvunnit.

Ditt inlägg går ut på att Esbjörn inte har dessa stålar tillgängliga. Vad vet du om Esbjörns ekonomi?

Du utgår från att Esbjörn använder köpepengarna till att betala för sig. Tänk om du har fel.
Tänk om Esbjörn har ett rejält kapital på banken redan innan handpenning o köpesumma.

Först ingenjörslön o sedan en pension på ca 25000/mån o inga lån eller andra dyra utgifter. Tillhör de sparsamma generationerna även om han säger att pengarna rinner mellan fingrarna på honom.

Han är säkert kaxig för att han har råd att vara kaxig!
2021-11-14, 16:09
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
När man kollar i tråden så verkar alla i Ebba Busch sekten fram tills nu trott att Esbjörn suttit på handpenningen, i Expressen har det stått något om att den är återbetald men det har viftats bort som lögn så det har fan inte varit allmänt känt. Men det är klart, du är inte känd för att ta till dig fakta om den inte verifierar din bild av Ebba Busch som någon form av Moder Teresa.

Nja, debatten har handlat om huruvida Esbjörn eller någon av hans närstående har försökt eller inte försökt att betala tillbaka handpenningen.
2021-11-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du har lite svårt att förstå att det är Ebba som köpt ett hus- inte KD...
Ärligt talat om man följer med lite i verkligheten, så har det under många år varit så att KD legat under spärren mellan valen, men ändå kommit in. Med lika långt kvar till förra valet låg KD ÄNNU lägre. Vem hade då köpt hus är min fråga? Det enda du tillför är trams, trams och åter trams.

Det är tyvärr inte bara trams som tillförs utan någon som tar alla tillfällen att sprida påhopp på Ebba av typen Fulebba, ointelligent och liknande. Det är alltså inte frågan om att tillföra något syn på själva husaffärer som står i fokus.
Jag hoppas som sagt att detta nu att detta är det sista vi hör om detta och att säljaren och deras familjeproblem lämnar medias rampljus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in