2021-11-14, 09:45
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
SD:s kvinnor är i huvudsak över 40. Men även bland yngre kvinnor är SD tredje störst. Trenden med allt fler kvinnliga partiledare har pågått sedan 2010 och Sd har som bekant vuxit sedan dess.

Jo men hur ser det ut framöver. Jimmie har ändå tidigare känts som ung och "street smart" jämfört med de andra gubbarna. Om han har blivit en gubbe och de andra en efter en byts ut mot kvinnor så förändras åtminstone spelplanen.
Citera
2021-11-14, 09:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Och Ulf framstår ändå lite mjukare/woke än Jimmie som känns som den som har svårast att anpassa sig. Alla arga män röstar väl ändå redan på M/SD?

Angående männen, de kvinnor som funderar på att rösta på SD vill inte ha en mjuk/woke partiledare. De vill ha en stark man. Se på förtroendesiffrorna för MPs "manliga" språkrör.
Citera
2021-11-14, 10:14
Medlem
Citat:
Deras utseende skulle jag gradera som medel som lägst. Tror dessa högpresterande kvinnor sällan känt sig underlägsna på grund av sitt utseende.

Det är två plugghästar som inte nöjt sig med att var näst bäst i klassen så att säga.

Nja, Magdalena har gått på Harvard, men avlade inte någon examen! Hon arbetade på skattemyndigheten. Alltså typisk partikarriär sen fortsatt partikarriär i kanslihuset.

Socialdemokraterna har i årtionden saknat ideologi och kan numera liknas vid en fackförening med syfte att värna sina pampar.
Citera
2021-11-14, 10:39
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Jo men hur ser det ut framöver. Jimmie har ändå tidigare känts som ung och "street smart" jämfört med de andra gubbarna. Om han har blivit en gubbe och de andra en efter en byts ut mot kvinnor så förändras åtminstone spelplanen.

Blir det fler kvinnor så är det ju bland dem kampen kommer att vara. För en tid sedan så hoppade Sabuni och Busch på Lööf. Dadgostar verkar heller inte gilla Lööf och nu när vi har Maggan så lär striden stå mellan henne och Busch. Jag känner till Maggan rätt så bra och det är väl uppenbart att hon inte har fått komma till sin rätt i och med den medelmåttige Löfven.
Citera
2021-11-14, 11:12
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Blir det fler kvinnor så är det ju bland dem kampen kommer att vara. För en tid sedan så hoppade Sabuni och Busch på Lööf. Dadgostar verkar heller inte gilla Lööf och nu när vi har Maggan så lär striden stå mellan henne och Busch. Jag känner till Maggan rätt så bra och det är väl uppenbart att hon inte har fått komma till sin rätt i och med den medelmåttige Löfven.

Exakt hur det kommer att blir vet jag inte men det skall bli spännande att se. Viss intern fight mellan kvinnorna känns troligt, håller med.

Med Dadgostar och Andersson så har det tippat rejält över till överrepresentation av kvinnorna hur som helst.

Löfven fick ju alltid mycket tid i debatter då han representerade största regeringspartiet och var ju en riktig (snäll) gubbe vilket motverkade tidigare.
Citera
2021-11-14, 11:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Exakt hur det kommer att blir vet jag inte men det skall bli spännande att se. Viss intern fight mellan kvinnorna känns troligt, håller med.
Med Dadgostar och Andersson så har det tippat rejält över till överrepresentation av kvinnorna hur som helst.
Löfven fick ju alltid mycket tid i debatter då han representerade största regeringspartiet och var ju en riktig (snäll) gubbe vilket motverkade tidigare.

Snäll? Han var ju bara snäll mot de som stöttade hans regering. Innan C bytte sida så var han inte ens snäll mot Annie. Han önskade ju nyligen livet ur en Sverigedemokrat. Du saknar ju empati om du bara kan se dina meningsmotståndare som människor. Hitler var också snäll mot sina allierade och sina SS-soldater.
Citera
2021-11-14, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Angående männen, de kvinnor som funderar på att rösta på SD vill inte ha en mjuk/woke partiledare. De vill ha en stark man. Se på förtroendesiffrorna för MPs "manliga" språkrör.

Helt korrekt.

SD har nu lite kämpigt i o m att M tagit ton i rätts- och migrationsfrågorna.
Det gäller för SD att ytterligare skärpa sin politik och att påminna om M:s tidigare opålitlighet.
Vi SD-are måste inse att vår tillväxt icke kommer på en gång. Vi kommer att öka i valet nästa år, men inte med några fantasisiffror. Sedan ökar vi 2026 osv.

Det kommer också att bli lite märkliga flöden i högerblocket, taktikröstning kommer att ske, också till KD.
Citera
2021-11-14, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Snäll? Han var ju bara snäll mot de som stöttade hans regering. Innan C bytte sida så var han inte ens snäll mot Annie. Han önskade ju nyligen livet ur en Sverigedemokrat. Du saknar ju empati om du bara kan se dina meningsmotståndare som människor. Hitler var också snäll mot sina allierade och sina SS-soldater.

Exakt!

När C var ett pålitligt borgerligt parti fick C löpa gatlopp.
Fälldin utmålades som sinnessjuk i Aftonbladet och kallades bondlurk och trög.
Citera
2021-11-14, 11:45
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Jag störs inte av att det är en överrepresentation av kvinnor. Upplever inte att någon av de kvinnliga partiledarna som sitter idag på något sätt har kvoterats in. Dadgostar är bättre än Sjöstedt, Busch är bättre än Hägglund, Sabuni är vettigare än Björklund liksom Maggan inte pladdrar som Löfven.
Citera
2021-11-14, 13:51
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RacerOne
Hur går det för Medborglig Samling? Illan Sadé sa i Berts Värld att han tror att hans parti kommer röstas in till riksdagen i kommande val.

Naturligtvis säger han det, vad annars skulle han säga? Det är en partiledares jobb att försöka entusiasmera sina anhängare. På samma vis som en tränare för ett idrottslag säger att de tror att det egna laget kommer vinna matchen.

Men jag tror MED kommer öka, men inger tyder på att de ö.h.t. kommer vara i närheten av någon riksdagsplats. Några fler kommunala mandat är nog mer sannolikt.

Kan f.ö. rekommendera denna tråd:
(FB) Medborgerlig Samling (samlingstråd)
Citera
2021-11-14, 14:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag störs inte av att det är en överrepresentation av kvinnor. Upplever inte att någon av de kvinnliga partiledarna som sitter idag på något sätt har kvoterats in. Dadgostar är bättre än Sjöstedt, Busch är bättre än Hägglund, Sabuni är vettigare än Björklund liksom Maggan inte pladdrar som Löfven.

Ja det har du rätt i, vilken samling usla karlar när du räknar upp dem så där. Otroligt egentligen. Sjöstedt var den bästa av dem, de andra tre totala katastrofer.
Citera
2021-11-14, 17:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tror att SD måste prata mer om miljö. Det är nog därför.

Vad har M gjort för att tjäna dessa siffror, vet jag inte.
Frågan är väl varför en "höger"-väljare ska rösta SD istället för M idag?

SD vill ju regera med M, och M måste ge invandringsfrågan till SD om tuffe Uffe vill bli statsminister. SD sticker inte ut längre utan börjar uppfattas som ett stödparti till M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in