2021-11-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Å tusan! Var den inte sekretessbelagd? Har för mig att flera här i tråden försökt få ut den tidigare.

Jo, men någon privat person har överklagat til Hovrätten och fått rätt. Dock så får de maska/dölja viss känslig information så som BO
Citera
2021-11-13, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Bra, då är vi överens. Det finns alltså psykpatienter som kan interagera med varandra.

Nu gör du dig dummare än vad du framstår. Eller faktiskt precis lika dum. Ingen, inte heller jag, har påstått att patienter inte kan interagera med varandra.

Citat:
Men varför skulle han överhuvudtaget våldta någon? Vad skulle han tjäna på det?

Den frågan får du nog ställa till honom. Här kan nog en och annan psykologstuderande hitta ett ämne för framtida forskning.

Citat:
Ja det verkar vara satt i system att anmäla honom.

Eller så är han precis den våldtäktsman som flera patienter anklagar honom för att vara.

Men jag har efter att ha läst dina inlägg sedan tio år tillbaka förstått att du har något emot patienter som anklagar personal inom sjukvården.

Citat:
Men dom där vittnena har väl inte sett några våldtäkter?

Det har jag ingen aning om. Men när domen kommer kan vi läsa om det. Därför vore det intressant att läsa förundersökningsprotokollet som nu enligt colombo123 går att hämta ut. Då slipper vi sitta här och killgissa.

Citat:
Är det inte yngre psykpatienter som anmält honom? Det är ju knappast fråga om pensionärer som har palliativ vård?

Var har du fått det ifrån? Ålder på offren har väl vad jag vet inte diskuterats i den här tråden över huvud taget? Eller vet du mer än oss andra?

Citat:
Du verkar dessutom ha ett ont öga till manliga sjuksköterskor och ett gott öga till kvinnliga patienter? Är män automatiskt mindre trovärdiga än kvinnor?

Eh? Vart har du fått det ifrån?

Jag har ett ont öga till alla personer som förgriper sig sexuellt på andra medmänniskor. Man eller kvinna, det är skit samma för mig.
Citera
2021-11-13, 15:51
Medlem
Citat:
Exakt. Framför allt efter att han av sin chef blivit tillsagd att inte vara ensam med patienter efter andra våldtäktsanklagelsen. Ändå beslutar han att vara det...
Därmed vill jag inte ha sagt om han är skyldig eller ej, för det har jag ingen aning om- Däremot vet jag att tjejer med EIPS kan vara ganska svåra att hantera.
Citera
2021-11-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Jo, men någon privat person har överklagat til Hovrätten och fått rätt. Dock så får de maska/dölja viss känslig information så som BO

Ja det är det som sekretessprövningen handlar om. Man tar bort de delar som identifierar t.ex. brottsoffer.

Jag trodde att tingsrätten hade gjort det när första personen begärde ut handlingen. Nu visar det sig uppenbarligen att hovrätten inte höll med om det. Det här är intressant och förtjänar en helt egen tråd under juridik.
Citera
2021-11-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ja det är det som sekretessprövningen handlar om. Man tar bort de delar som identifierar t.ex. brottsoffer.

Jag trodde att tingsrätten hade gjort det när första personen begärde ut handlingen. Nu visar det sig uppenbarligen att hovrätten inte höll med om det. Det här är intressant och förtjänar en helt egen tråd under juridik.

Jag undrar om man kan hämta ut det på vilken tingsrätt som helst, eller bara i Gävle?
Citera
2021-11-13, 18:58
Medlem
Huvudförhandlingen avslutades i fredags eftermiddag. Tingsrätten bestämde sedan att han ska sitta häktad till domen kommer den 19 november. Och i samband med domen lär de ta beslut om han ska vara häktad eller ej tills domen får laga kraft

Men det verkar inte som tingsrätten anser det är ett kasst bevisläge i alla fall, då hade de antagligen försatt honom på fri fot i väntan på dom?
Citera
2021-11-13, 20:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ingen, inte heller jag, har påstått att patienter inte kan interagera med varandra. .

Tack nu verkar vi äntligen vara riktigt överens om att det går inte att utesluta att psykpatienterna kan ha interagerat i det här fallet.

Är det inte lättare också att även du skriver vilken typ av patienter det gäller? Det är väl inte långvården vi pratar om?

Citat:
Den frågan får du nog ställa till honom. Här kan nog en och annan psykologstuderande hitta ett ämne för framtida forskning. .

Borde inte vi också fråga oss varför det finns kvinnor som ljuger om våldtäkt?

I det här fallet handlar det dessutom om psykpatienter som kan tänkas vara rätt luriga? Du ger själv ett rätt "lurigt" intryck i den här debatten, man vet inte om du står på rättvisans sida eller går de lurigas ärenden? 😎

Citat:
Eller så är han precis den våldtäktsman som flera patienter anklagar honom för att vara. .

Man kan nästan tro att du önskar det?

Vi bör nog istället beakta hypotesen om att psykpatienterna kan ha interagerat i syfte att svartmåla sjuksköterskan? Det låter rätt osannolikt att han helt plötsligt skulle förvandlas till en serievåldtäktsman via sina patientkontakter?

Citat:
Det har jag ingen aning om. .

Nämnde inte du att han besökt patienter ensam? Hur kan någon annan ha sett honom våldta då?

(FB) Sjuksköterska häktad för våldtäkt på Gävle sjukhus (2021-09-10)

Citat:
Var har du fått det ifrån? Ålder på offren har väl vad jag vet inte diskuterats i den här tråden över huvud taget? .

Tror du att den här tråden är den enda plats där åldern på de påstådda offren har diskuterats?

Citat:
Eh? Vart har du fått det ifrån?

Jag har ett ont öga till alla personer som förgriper sig sexuellt på andra medmänniskor. Man eller kvinna, det är skit samma för mig.

Du gillar kanske inte heller personer som ljuger om våldtäkt?

I det aktuella fallet har vi väl en ord mot ord historia? Psykpatienter mot en manlig sjuksköterska?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-11-13 kl. 20:42.
Citera
2021-11-13, 20:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Han borde ha sett till att inte vara ensam med patienter med diagnoser i det aktuella klustret.

Sant men ingen har heller rätt att ljuga om våldtäkt bara för att han råkade vara ensam med psykpatienterna?
Citera
2021-11-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Sant men ingen har heller rätt att ljuga om våldtäkt bara för att han råkade vara ensam med psykpatienterna?

Ingen som säger det. Möjligheten finns absolut att det är lögn. Känsligt. Men det är för mycket märkliga omständigheter med detta fall. Dels har inte båda patienterna varit på samma avdelning samtidigt. Och vad åklagaren vet så kände de inte varandra privat. Sannorlikheten att något fuffens har hänt är rätt stor eftersom det är två helt olika patienter. Samt också att MGM inte har följt reglerna även fast han var avstängd och fick order om att aldrig vara ensam med patient igen. Och hur kan man ens gå in till en patient om tidigare anklagat honom för det? för mig helt ofattbart att man inte vägrar gå in till den patienten igen. Arbetsmiljöfråga . Otroligt märkligt. Jag hade inte satt min fot i en patients rum som jag vet har fått mig avstängd i en månad tidigare.
Senast redigerad av colombo123 2021-11-14 kl. 12:33.
Citera
2021-11-14, 14:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Ingen som säger det. Möjligheten finns absolut att det är lögn. Känsligt. Men det är för mycket märkliga omständigheter med detta fall. Dels har inte båda patienterna varit på samma avdelning samtidigt. Och vad åklagaren vet så kände de inte varandra privat. Sannorlikheten att något fuffens har hänt är rätt stor eftersom det är två helt olika patienter. Samt också att MGM inte har följt reglerna även fast han var avstängd och fick order om att aldrig vara ensam med patient igen. Och hur kan man ens gå in till en patient om tidigare anklagat honom för det? för mig helt ofattbart att man inte vägrar gå in till den patienten igen. Arbetsmiljöfråga . Otroligt märkligt. Jag hade inte satt min fot i en patients rum som jag vet har fått mig avstängd i en månad tidigare.

Psykpatienterna vill antagligen jävlas eller hämnas, de kan vara rätt luriga. Och det i princip enda sättet just nu är att vräka ur sig anklagelser om våldtäkt. De har liksom inget att förlora.

Det är ju så lätt idag att kasta ut sig anklagelser till höger och vänster.

Men visst är det olämpligt att gå in till labila opålitliga patienter ensam.
Citera
2021-11-14, 15:50
Medlem
Letsgethuges avatar
Hur blev domen?
Citera
2021-11-14, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsgethuge
Hur blev domen?
Kommer 18 nov. Lär nog överklagas om han blir fälld