2021-11-12, 13:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Där har du fel. Många män i relation blir dömda för våldtäkt p.g.a en trovärdig historia.

GM har emot dig mycket.
B.l.a att chef har sagt att han inte fick vara ensam med kvinnlig patient efter första anmälningen då han fick komma tillbaka. . Det följde han ej.. han blir garanterat dömd i tingsrätten

Samtidigt går väl inte det att utesluta att den kvinnliga psykpatienten satt det i system att anmäla falskt?

Hon hyser troligtvis agg till den manliga sköterskan.
Citera
2021-11-12, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Samtidigt går väl inte det att utesluta att den kvinnliga psykpatienten satt det i system att anmäla falskt?

Råkade snubbla över en annan tråd på Fb från 2012 där du är inne på samma spår, att kvinnliga patienter gaddar ihop sig och falskeligen anklagar manlig sjukvårdspersonal.

Har du drabbats av det här själv eftersom du fortfarande driver tesen att alla anklagelser mot manlig personal måste bero på att kvinnor går ihop och ljuger ihop en historia? Tycker det verkar finnas en röd tråd i din argumentation.

Men för att kommentera din kommentar. Nej det går inte att utesluta det. Men satt i system? Två gånger? Kallar du det för att ha satt i system? Eller menar du att det finns fler anmälningar förutom de två i detta fall med patient nummer 1?
Citera
2021-11-12, 20:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Råkade snubbla över en annan tråd på Fb från 2012 där du är inne på samma spår, att kvinnliga patienter gaddar ihop sig och falskeligen anklagar manlig sjukvårdspersonal.

Att det finns kvinnor som ljuger och gaddar ihop sig vet nog alla sen tidigare. Det finns ett flertal exempel och fall från de senaste åren, det måste inte heller alltid handla om patienter och sjukvårdspersonal. Eller menar du att kvinnliga psykpatienter ej kan intrigera med hjälp av lögner eller vart vill du komma?

Citat:
Men för att kommentera din kommentar. Nej det går inte att utesluta det.

Du tror alltså helt plötsligt att det är fullt möjligt att det handlar om falska anmälningar pga personligt agg mot den manliga sjuksköterskan?

Citat:
Men satt i system? Två gånger? Kallar du det för att ha satt i system?

Japp! Två gånger är dessutom två gånger för mycket 😎

Vem litar förresten du mest på, psykpatienten eller den manliga sjuksköterskan?
Citera
2021-11-13, 09:01
Medlem
Citat:
Att det finns kvinnor som ljuger och gaddar ihop sig vet nog alla sen tidigare. Det finns ett flertal exempel och fall från de senaste åren, det måste inte heller alltid handla om patienter och sjukvårdspersonal. Eller menar du att kvinnliga psykpatienter ej kan intrigera med hjälp av lögner eller vart vill du komma?

Det är klart att det finns patienter som kan interagera med varandra. Det jag undrade över var ifall du drabbats av detta själv eftersom du under åtta år här på Fb har fört en strid om att alla kvinnor inom sjukvården som anmält att de blivit våldtagna ljuger och konspirerar.

Citat:
Du tror alltså helt plötsligt att det är fullt möjligt att det handlar om falska anmälningar pga personligt agg mot den manliga sjuksköterskan?

Vadå helt plötsligt? Jag utesluter ingenting, däremot är jag inte kategoriskt motståndare till tanken att J*hn faktiskt har våldtagit två patienter vilket du verkar vara.

Citat:
Japp! Två gånger är dessutom två gånger för mycket 😎

En gång är ingen gång. Två gånger är absolut för mycket. I J*hns fall är det tre gånger (vad vi vet) och det är alldeles för mycket.

Citat:
Vem litar förresten du mest på, psykpatienten eller den manliga sjuksköterskan?

I den här frågan litar jag mer på alla de vittnen som är kallade till domstolen. Därför skulle jag vilja läsa förundersökningsprotokollet.

Men för att svara på din konkreta fråga, från det jag läst i den här tråden landar jag i att jag mer skulle lita på patienterna. Det finns för många oklara frågor kring J*hns agerande som han inte kommer undan. Precis som colombo123 skriver. Han har blivit förbjuden att genomföra medicinska åtgärder utan att annan personal varit med, ändå har han bevisligen gjort det. Det är någonting i hans sätt att arbeta som inte stämmer. Därför litar jag mer på patienterna i det här fallet.
Citera
2021-11-13, 13:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är klart att det finns patienter som kan interagera med varandra.

Bra, då är vi överens. Det finns alltså psykpatienter som kan interagera med varandra.

Citat:
Vadå helt plötsligt? Jag utesluter ingenting, däremot är jag inte kategoriskt motståndare till tanken att J*hn faktiskt har våldtagit två patienter vilket du verkar vara.

Men varför skulle han överhuvudtaget våldta någon? Vad skulle han tjäna på det?

Citat:
En gång är ingen gång. Två gånger är absolut för mycket. I J*hns fall är det tre gånger (vad vi vet) och det är alldeles för mycket.

Ja det verkar vara satt i system att anmäla honom.

Citat:
I den här frågan litar jag mer på alla de vittnen som är kallade till domstolen. Därför skulle jag vilja läsa förundersökningsprotokollet.

Men dom där vittnena har väl inte sett några våldtäkter?

Citat:
Men för att svara på din konkreta fråga, från det jag läst i den här tråden landar jag i att jag mer skulle lita på patienterna. Det finns för många oklara frågor kring J*hns agerande som han inte kommer undan. Precis som colombo123 skriver. Han har blivit förbjuden att genomföra medicinska åtgärder utan att annan personal varit med, ändå har han bevisligen gjort det. Det är någonting i hans sätt att arbeta som inte stämmer. Därför litar jag mer på patienterna i det här fallet.

Är det inte yngre psykpatienter som anmält honom? Det är ju knappast fråga om pensionärer som har palliativ vård?

Du verkar dessutom ha ett ont öga till manliga sjuksköterskor och ett gott öga till kvinnliga patienter? Är män automatiskt mindre trovärdiga än kvinnor?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-11-13 kl. 14:01.
Citera
2021-11-13, 14:01
Medlem
Går att få ut ett maskat FP från tingsrätten i Gävle för 390kr . Allternativ att man står och läser där och lämnar tillbaka . Man kan dock enligt lagen ta foto på det enligt följande.

Tryckfrihetsförordning (1949:105)
2 kap. Allmänna handlingars offentlighet

15 § Den som begär ut en allmän handling som får lämnas ut ska genast eller så snart det är möjligt och utan avgift få ta del av handlingen på stället på ett sådant sätt att den kan läsas eller avlyssnas eller uppfattas på annat sätt. En handling får även skrivas av, avbildas eller tas i anspråk för ljudöverföring. Kan en handling inte tillhandahållas utan att en sådan del av handlingen som inte får lämnas ut röjs, ska den i övriga delar göras tillgänglig för sökanden i avskrift eller kopia.
Citera
2021-11-13, 14:11
Avslutad
Knepigt det här. Antingen så är alltihop påhittat eller så ville tjejerna ha stock men ångrade sig sedan. För inte kan väl mannen ha våldtagit dem?
Citera
2021-11-13, 14:37
Medlem
Alonens avatar
Tror ju att åklagarsidan har rått bra på fötterna, han är ju frihetsberövad…
Citera
2021-11-13, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Tror ju att åklagarsidan har rått bra på fötterna, han är ju frihetsberövad…

Män är väl i princip alltid i underläge i våldtäktsåtal, d.v.s. de måste bevisa att de är oskyldiga?
Senast redigerad av Pecka- 2021-11-13 kl. 14:47.
Citera
2021-11-13, 14:47
Medlem
Citat:

Han borde ha sett till att inte vara ensam med patienter med diagnoser i det aktuella klustret.
Citera
2021-11-13, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Han borde ha sett till att inte vara ensam med patienter med diagnoser i det aktuella klustret.

Exakt. Framför allt efter att han av sin chef blivit tillsagd att inte vara ensam med patienter efter andra våldtäktsanklagelsen. Ändå beslutar han att vara det...
Citera
2021-11-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Går att få ut ett maskat FP från tingsrätten i Gävle för 390kr . Allternativ att man står och läser där och lämnar tillbaka . Man kan dock enligt lagen ta foto på det enligt följande.

Tryckfrihetsförordning (1949:105)
2 kap. Allmänna handlingars offentlighet

15 § Den som begär ut en allmän handling som får lämnas ut ska genast eller så snart det är möjligt och utan avgift få ta del av handlingen på stället på ett sådant sätt att den kan läsas eller avlyssnas eller uppfattas på annat sätt. En handling får även skrivas av, avbildas eller tas i anspråk för ljudöverföring. Kan en handling inte tillhandahållas utan att en sådan del av handlingen som inte får lämnas ut röjs, ska den i övriga delar göras tillgänglig för sökanden i avskrift eller kopia.

Å tusan! Var den inte sekretessbelagd? Har för mig att flera här i tråden försökt få ut den tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in