2021-11-14, 10:38
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Jag vill minnas, att det aktuella fotot, ingår i en "större" samling fotografier tagna på/omkring mordplatsen av polisen. Finns i FU. Tror hela partiet foton från början ingick i FU mot CP 1989? Att det står "fotograf okänd" för allmänheten, kan ju bero på att det är "polisen" som tagit fotografierna?
Ok, tack, Ska leta vidare. Är ny på Palmemordet så jag behöver orientera mig.
Citera
2021-11-14, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Ja, och litet huvud i förhållande till kroppen.

Va? En stor jävla köttklump till huvud. Jämför med RG i Netflix-serien så har SE stort huvud.

Varifrån kommer detta SE hat?
Är det att han är avliden dom gör att man kan håna honom?
Citera
2021-11-14, 10:41
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja, och litet huvud i förhållande till kroppen.
Och byxor som är något snäva och korta, sa nåt vittne. Man kunde se anklarna. Men det kan ju vara ett falskt minne.

Minnet är ju fragmentariskt till sin natur men hjärnan vill ha en helhetsbild och fyller ut luckorna själv. Men det vet väl alla Palmenördar redan.
Citera
2021-11-14, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ok, tack, Ska leta vidare. Är ny på Palmemordet så jag behöver orientera mig.

Ett tips, försök finna den stora bibban (eller de är väl två delar förvisso) av förundersökningsmaterialet mot CP från 1989, de kan finnas där. Tror dessa luntor finns i MOP-arkivet (excelbladet) via Facebokgruppen Palme-Rummet. Hojta till om du behöver hjälp.
Citera
2021-11-14, 10:48
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Va? En stor jävla köttklump till huvud. Jämför med RG i Netflix-serien så har SE stort huvud.

Varifrån kommer detta SE hat?
Är det att han är avliden dom gör att man kan håna honom?
Det är lite ironiskt. Något man reagerar på direkt när man ser SE är ju just hans stora huvud.

Och 17-åriga Anna Hage som tyckte att GM hade snygg kropp lär inte ha bevittnat SE, såvida hon inte var galet hormonstinn.
Citera
2021-11-14, 10:52
Bannlyst
Citat:
Var ärlig nu, du skulle ju inte ens erkänna att det SE om han så höll i en 1X1 meter stor skylt där det står "Hej, jag är S*** E*******"

Det skulle jag så klart! Jag tycker det väsentliga är att få reda på sanningen om SE. Oavsett om han är GM, inblandad eller totalt oskyldig (men som skarvande, diktande vittne). Som många andra är ju i första hans intresserad av att få veta sanningen om MOP. SE kan vara GM, han kan vara oskyldig.
Citera
2021-11-14, 10:55
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Och byxor som är något snäva och korta, sa nåt vittne. Man kunde se anklarna. Men det kan ju vara ett falskt minne.

Minnet är ju fragmentariskt till sin natur men hjärnan vill ha en helhetsbild och fyller ut luckorna själv. Men det vet väl alla Palmenördar redan.
Oavsett vilket så kan man inte påstå att mordplatsvittnenas signalement stämmer överens med SE.
Senast redigerad av Sobrilbil 2021-11-14 kl. 10:58.
Citera
2021-11-14, 11:02
Medlem
Citat:
Det är lite ironiskt. Något man reagerar på direkt när man ser SE är ju just hans stora huvud.

Och 17-åriga Anna Hage som tyckte att GM hade snygg kropp lär inte ha bevittnat SE, såvida hon inte var galet hormonstinn.

Nej så jävla hormonstinn kan hon omöjligt varit så att hon tyckte att SE hade snygg kropp.

Snittet på vittnesuppgifterna från mordplatsen anger 25-40 år, 180-195 cm, vältränad, smal, atletisk, snygg kropp, spänstig, mörkhårig, mössa, midjelång jacka, trekvartslång och fladdrig rock, kraftigt markerad näsa i profil, vapnet hade ovanligt lång pipa.

SE var korpulent, hade ledgångsreumatism, 182 cm i sin ungdom knappast 182 cm 1986, glasögon, keps, svart rock, kostymbyxor, kroppsformen var framåtlutad, satt och ihopsjunken, typisk tjänstemannakropp i medelåldern, ansiktet såg väldigt "fläskigt' ut, potatisnäsa, ingen stirrande otäck blick, mellanblont hår.

Hur fan får man till de vittnesuppgifterna till en korpulent grafiker i medelåldern?
Senast redigerad av DrMurdoch 2021-11-14 kl. 11:05.
Citera
2021-11-14, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Det skulle jag så klart! Jag tycker det väsentliga är att få reda på sanningen om SE. Oavsett om han är GM, inblandad eller totalt oskyldig (men som skarvande, diktande vittne). Som många andra är ju i första hans intresserad av att få veta sanningen om MOP. SE kan vara GM, han kan vara oskyldig.

Ironiserade lite.

Men i ärlighetens namn om SE-sekten haft något i närheten av bevis som fotot för att SE var mördaren hade det varit det slutgiltiga beviset och klappat och klart att SE var GM.
Citera
2021-11-14, 11:09
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Oavsett vilket så kan man inte påstå att mordplatsvittnenas signalement stämmer överens med SE.
Det är ju bara att konstatera: alla vittnen som verkligen har sett mördaren beskriver inte SE. Man måste verkligen skarva för att få det till honom. Visst är människor dåliga vittnen, men nån måtta får det vara.

Jag tänker mördaren. Besvärligt o springa med vapen i fickan. Kan han ha kört opp det i rockärmen? Och sen när YN ser honom så håller han på o "bråkar" med det. Hon ser nåt svart o hårt. Hur hon kunde mäta föremålets storlek o form exakt med blicken ser jag som uteslutet. Mördaren skymdes även av parkerade bilar, har jag för mig.
Citera
2021-11-14, 11:14
Medlem
Citat:
Det är ju bara att konstatera: alla vittnen som verkligen har sett mördaren beskriver inte SE. Man måste verkligen skarva för att få det till honom. Visst är människor dåliga vittnen, men nån måtta får det vara.

Jag tänker mördaren. Besvärligt o springa med vapen i fickan. Kan han ha kört opp det i rockärmen? Och sen när YN ser honom så håller han på o "bråkar" med det. Hon ser nåt svart o hårt. Hur hon kunde mäta föremålets storlek o form exakt med blicken ser jag som uteslutet. Mördaren skymdes även av parkerade bilar, har jag för mig.

Netflix serien fular sig rejält där.

Där springer SE på andra sidan av gatan där det inte finns bilar.
Naturligtvis för att få fram att hon såg vad som kan ha varit GM klart och tydligt. I realiteten var GM skymd av de parkerade bilarna.
Jag har gått där kvällstid och du ser inte mycket av någon ur den synvinkeln, speciellt inte som YN inte var 200 cm lång.
Citera
2021-11-14, 11:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Nej så jävla hormonstinn kan hon omöjligt varit så att hon tyckte att SE hade snygg kropp.

Snittet på vittnesuppgifterna från mordplatsen anger 25-40 år, 180-195 cm, vältränad, smal, atletisk, snygg kropp, spänstig, mörkhårig, mössa, midjelång jacka, trekvartslång och fladdrig rock, kraftigt markerad näsa i profil, vapnet hade ovanligt lång pipa.

SE var korpulent, hade ledgångsreumatism, 182 cm i sin ungdom knappast 182 cm 1986, glasögon, keps, svart rock, kostymbyxor, kroppsformen var framåtlutad, satt och ihopsjunken, typisk tjänstemannakropp i medelåldern, ansiktet såg väldigt "fläskigt' ut, potatisnäsa, ingen stirrande otäck blick, mellanblont hår.

Hur fan får man till de vittnesuppgifterna till en korpulent grafiker i medelåldern?
Vittnen som ser en man följa efter paret Palme pratar om en barhuvad man, nån säger cendréfärgat hår. Jag tänker att mördaren kan ha tagit på sig en svart mössa sekunderna innan mordet. Kan se ut som svart hår i motljus. Han ska dessutom burit glasögon vid ett tillfälle som han tar av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in