2021-11-14, 09:53
Medlem
Draifoss avatar
Nytt för tråden tror jag. Telefonintervju med Lars Larsson, inspelad en vecka innan hans bok "Nationens fiende" kom ut 2016. En tjugo minuter lång intervju, klart värd att lyssna på.

Börjar vid 68:50:
https://podtail.se/podcast/palmemordet/57-davids-intervjuer/
Senast redigerad av Draifos 2021-11-14 kl. 10:39.
Citera
2021-11-14, 09:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
http://www.itdemokrati.nu/StigE5.jpg

från itdemokrati:

http://www.itdemokrati.nu/page53.html

Någon har sagt att det inte är han, men han ser sannerligen likadan ut.

Man kan scrolla upp och jämföra med bilder på Engström.

Vilken mördare beter sig som Engström?
Ser ut som om personen har vridit huvudet en aning mot bussen till. Man ser bara halva näsan. Dubbelhakan försvinner då. Byxornas längd stämmer. Rockens nederkant skyms av avspärrningsbandet. Örat är likt Engströms. Och frisyren. Jag tror att det är han.

Edit: Färgerna är desamma och man ser tom nåt ljust under hakan på båda bilderna.
Senast redigerad av ReedMe 2021-11-14 kl. 10:01.
Citera
2021-11-14, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Fotografen anlände väl samtidigt som piketen?

Typ, osäker på exakt. Med de två killarna drog väl snabbt till Sabbatsberg, återvände sedan till mordplatsen. Polisen tog väl bilden 01:10? Eller har jag blandat ihop det?
Citera
2021-11-14, 10:05
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Typ, osäker på exakt. Med de två killarna drog väl snabbt till Sabbatsberg, återvände sedan till mordplatsen. Polisen tog väl bilden 01:10? Eller har jag blandat ihop det?
Det står fotograf okänd i länken. Om det är polisens bild så borde det vara lätt att få fram. Finns det nån länk till det arkivet?
Citera
2021-11-14, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021

Oavsett så skulle hela SE-sekten spruta i kallingarna om de hade ens hälften av detta som bevis som tydligen inte duger.
Citera
2021-11-14, 10:19
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Oavsett så skulle hela SE-sekten spruta i kallingarna om de hade ens hälften av detta som bevis som tydligen inte duger.
Beviset kan däremot finnas på LAC-bandet. En minut efter mordet fanns ett begränsat antal personer på mordplatsen. Ännu mer begränsat antal äldre/medelålders män. Frågan är vilka som befann sig intill LL:s bil en minut efter mordet.

Vem säger "Han vart skjuten!" om inte Stig Engström?

Edit: JA har som bekant pekat ut SE på bild, inte bara som varande på mordplatsen - utan intill LL:s bil!
Senast redigerad av Sobrilbil 2021-11-14 kl. 10:27.
Citera
2021-11-14, 10:30
Medlem
ReedMes avatar
Något som samtliga vittnen som såg mördaren har gemensamt, är att mördaren ska ha haft ett kraftigt axelparti. Jag tycker att SE ser ganska klen ut över axlarna. Om inte annat så borde dom ha reagerat på hans fotbollsrunda ansikte.
Citera
2021-11-14, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det står fotograf okänd i länken. Om det är polisens bild så borde det vara lätt att få fram. Finns det nån länk till det arkivet?

Jag vill minnas, att det aktuella fotot, ingår i en "större" samling fotografier tagna på/omkring mordplatsen av polisen. Finns i FU. Tror hela partiet foton från början ingick i FU mot CP 1989? Att det står "fotograf okänd" för allmänheten, kan ju bero på att det är "polisen" som tagit fotografierna?
Citera
2021-11-14, 10:33
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Något som samtliga vittnen som såg mördaren har gemensamt, är att mördaren ska ha haft ett kraftigt axelparti. Jag tycker att SE ser ganska klen ut över axlarna.
Ja, och litet huvud i förhållande till kroppen.
Citera
2021-11-14, 10:37
Medlem
ReedMes avatar
Hittade två bilder på twitter. Den ena är närbild på ansiktet. Ser ut som om halsduken går ganska högt upp där. Men man ser tydligt den lilla haka sticka ut ovanför den större hakan.

Var kommer väskbilden ifrån?

Glömde länken: https://twitter.com/palmemordet

Senast redigerad av ReedMe 2021-11-14 kl. 10:44.
Citera
2021-11-14, 10:37
Bannlyst
Citat:

Är jag inte helt ute och cyklar, flaggade väl även TP för länge sedan, att det VAR SE på bilden, alltså att han med fotot på det viset kunde knyta honom till platsen, men då som en återvändande GM, som nyfiket stirrade på "vad han gjort". Det finns väl även de som hävdar, att SE åkte hem till Täby, bytte kläder, återvände till Sveavägen, och "fångades" på bilden? Snurrigt alltihop.

Jag tror som sagt inte att det är SE på någon av bilderna. Tycker inte att det stämmer med hans kroppskonstitution, hållning, hals, avlånga ansikte, etcetera. Men alla får ju tro vad de vill.
Citera
2021-11-14, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nytt för tråden tror jag. Telefonintervju med Lars Larsson, inspelad en vecka innan hans bok "Nationens fiende" kom ut 2016. En tjugo minuter lång intervju, klart värd att lyssna på.

Börjar vid 68:50:
https://podtail.se/podcast/palmemordet/57-davids-intervjuer/

Hej Draifos, du kan inte ge lite mer kött på benen om telefonintervjun.
Det vore snällt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in