2021-11-14, 02:41
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Nämen, nu blir jag lite förvånad. Går du till personangrepp mot mig?
Enligt din enkla vardagsprosa(ordbajseri), så har man då slut på argument. Blir knytnävar nästa steg?

Dock så fortsätter du med ditt ordbajsande, med en dåres envishet, utan att svara på frågan.

Så åter igen...
Svara nu på detta. Är åldringsbrott ok enligt DIN moral och djupa kunskap om svea rikes lag?

Kom inte dragandes med vad lagstiftaren menar, utan vad DU tycker.

Skärp dig lite nu.
Jag har aldrig påstått att jag har varken hög moral, eller djupa kunskaper om svea rikes lag.

Du är således en lögnare.

Armstrong med anhang har ljugit denna tråd full i över ett år för att rädda sin egen lilla prinsessa Ebba Busch, så inget nytt under solen.
2021-11-14, 02:55
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Även lurad, övertalad och pressad att förlikas av sin vän MPL samt sina 7 advokater?

Vi vet ju inte hur det gick till när Majken fick ägarintresse i fastigheten.

Men om även hon lurat Esb att skriva ett testamente, där hon ingår, så självklart.

Det spelar i mina ögon ingen roll vem som lurar av en äldre människa sina egendomar. Hög som låg, så är alla som pysslar med sådant svin. Ganska enkelt.
2021-11-14, 03:55
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Armstrong med anhang har ljugit denna tråd full i över ett år för att rädda sin egen lilla prinsessa Ebba Busch, så inget nytt under solen.

Vilket blir intressant i den här tråden. Den som skrev lögnen tappar ju givetvis trovärdighet i allt han skriver/skrivit, det är ju så det funkar. Går inte att lita på en lögnare.

Vilket givetvis leder mig in på Ebbas uttalande om att hon ska låta köpet gå tillbaka om Esb inte vill sälja.
I verkligheten drog hon ut i strid. Skolboksexempel på vad en lögn är.

Ebba har därmed påvisats som icke trovärdig person. En lögnare.

Citat:
Vi är lögnare om vi påstår oss vara kristna men inte följer hans bud.
Bibeln säger i 1 Johannesbrevet 2:4 Den som säger: ”Jag känner honom” men inte håller hans bud är en lögnare, och sanningen finns inte i honom.

Det nionde budet förbjuder lögn.
Bibeln säger i 2 Moseboken 20:16 Du skall inte vittna falskt mot din nästa.

Och detta okristliga beteende får nu anses spritt bland Ebbas anhängare.

Och snart är det val. Hur ska väljarna kunna lita på att det Ebba säger i valrörelsen är sant?
Man påstår sig vara ett kristet parti, som värnar om dom äldre.
Men partiledaren både ljuger, begår brott och försöker lura av en äldre man sin fastighet. Hur kristet är det?

KD, dess partiledare och tydligen hennes anhängare är på sin höjd skenheliga.
Senast redigerad av Evig.Ingen.Naken. 2021-11-14 kl. 03:58.
2021-11-14, 07:05
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Så åter igen...
Svara nu på detta. Är åldringsbrott ok enligt DIN moral och djupa kunskap om svea rikes lag?
.

Ja visst är det ruttet av det f.d. s.k. juridiska ombudet och värdinnan att eftertrakta Esbs tillgångar som de uppenbarligen gör. Rena rama åldringsrånet, inget annat.
2021-11-14, 07:22
Medlem
Citat:
Vi vet ju inte hur det gick till när Majken fick ägarintresse i fastigheten.

Men om även hon lurat Esb att skriva ett testamente, där hon ingår, så självklart.

Det spelar i mina ögon ingen roll vem som lurar av en äldre människa sina egendomar. Hög som låg, så är alla som pysslar med sådant svin. Ganska enkelt.
Hur har moralens och lagens väktare kommit fram till att om en köpare betalar 3.9 miljoner till någon som vill sälja så har köparen lurat säljaren?

1. Esbjörn ville sälja.
2. Esbjörn ångrade sig.
3. Esbjörn ville sälja och gick med på en förlikning.
4. Esbjörn ångrade sig.
5. Esbjörns ombud säger att Esbjörn nog vill sälja om han får lite mer betalt.
6.

Vad tror du att det kommer att stå under punkt 6 i listan?
2021-11-14, 07:41
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD

Det intressanta är att det inte behövs några lögner här, för att "rädda" Ebba. Ebba räddar sig själv genom sitt ombud i den mån det behövs. Vi här på Flashback är obetydliga i sammanhanget.

Det finns en och annan i tråden som styrs av sin politiska övertygelse, men långt ifrån alla verkar faktiskt köra det spåret. Jag och säkerligen några av de andra trådaktiva, går utifrån affären som sådan, eftersom våra partisympatier inte krockar med vilka som är inblandade. Själv ogillar jag alla politiker av varierande grad, men det hindrar inte mig att faktiskt syna affären så objektivt jag nu kan göra så här vid sidlinjen.

Kanske förlorar Ebba och KD röster på det här debaklet och därmed så får oppositionen det svårare att hamna i regeringsställning. Men det är bara på pappret, för i praktiken kommer ingen förändras. Det är ett gäng oheliga allianser i riksdagen, med enda syfte att hålla SD utanför. Inte att göra Sverige till ett bättre land. Och för sakens skull, nej, jag tror inte SD heller klarar av att göra Sverige till ett bättre land på egen hand.
2021-11-14, 08:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Helt korrekt av dig att ordstävet inte gäller detta fall och tack för att du styrker det med bevis då otroligt många påbörjat samma resa men backat (det visste jag inte). Sedan hoppas jag att vi har ett rättssystem som ser till att även egensinniga personer måste hedra ingångna avtal.

Denna person har rätt att känna sig lurad, men inte rätt för att han känner sig lurad.
Nej då, alla andra hade vett nog att inte påbörja någon resa som du så käckt uttrycker det utan stannade direkt när gubben avböjde alla de inviter om en husaffär som han fick från hugade spekulanter. Som sagt bara Ebba som bet och sög sig fast som värsta blodigeln i den arme gubbens hjärta o själ.
2021-11-14, 08:37
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nej då, alla andra hade vett nog att inte påbörja någon resa som du så käckt uttrycker det utan stannade direkt när gubben avböjde alla de inviter om en husaffär som han fick från hugade spekulanter. Som sagt bara Ebba som bet och sög sig fast som värsta blodigeln i den arme gubbens hjärta o själ.
Kan du inte fråga din kompis Binninge om nya ombudets koppling till sin organisation?
2021-11-14, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Kan du inte fråga din kompis Binninge om nya ombudets koppling till sin organisation?
Bra fråga, en annan bra fråga är väl om han ännu fungerar som ombud och om det är han som är läckan till media?
2021-11-14, 08:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Men titta här Reimer. Här visar ju Expressen Ebba i tårar - det är väl för att väcka sympati eller är det också att ondgöra sig? https://www.expressen.se/tv/politik/ebba-buschs-tarar-nar-hon-berattar-om-det-tuffa-aret/

Det hade varit betydligt värre för Ebba om hon var en sittande minister än att hon som nu är ledare för ett mycket litet parti i opposition. Expressen räknas väl även som mer höger än Aftonbladet

Som av en liten slump igen så är det dags för det politiska drevet mot Ebba Busch av Aftonbladet.

Citat:
Just nu har Kristdemokraterna riksting, alltså kongress, i Norrköping. Men vad handlar löpsedlarna i tidningarna om?

Jo, Esbjörns hus.

Igen.

Denna gång har Esbjörn, 81, via ett nytt ombud överklagat den förlikning som gjordes innan den tidigare inställda rättegången.

Juridiskt börjar nog energin i detta ta slut, men återigen inställer sig frågan: hur kunde Ebba Busch låta nästan hela mandatperioden för oppositionen handla om en privat hustvist?

Jag förstår att hon anser sig ha rätt och lagen är lika för alla. I rättssalen kan hon nog vinna, men vad tänker åskådarna till detta drama?

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/z79bev/hogervagen-slutade-med-esbjorns-hus

Visserligen är Anders Lindberg en komplett idiot men som sagt, drevet mot Ebba Busch är så förbannat politiserat att man spyr.
Senast redigerad av Reimer 2021-11-14 kl. 08:56.
2021-11-14, 08:50
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Bra fråga, en annan bra fråga är väl om han ännu fungerar som ombud och om det är han som är läckan till media?
Han blev mäkta förvånad över att Esbjörn hade överklagat och menade på att han inte skulle ha en chans att få igenom den då hela förlikningen finns inspelad, men som sagt de där hoten från advokaten om ett avhopp har ju kunnat skett under en paus i förhandlingen (min egen fundering).
2021-11-14, 08:58
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Som av en liten slump igen så är det dags för det politiska drevet mot Ebba Busch av Aftonbladet igen.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/z79bev/hogervagen-slutade-med-esbjorns-hus

Visserligen är Anders Lindberg en komplett idiot men som sagt, drevet mot Ebba Busch är så förbannat politiserat att man spyr.
Så du tror inte det hade omtalats lika mycket om det varit Åkesson eller någon annan partiledare som hållit på å dragit i Esbjörn och hans hus? En högst hypotetisk fråga för ingen annan partiledare hade varit så dum och inlåtit sig på nåt sådant och hade det skett så hade partiet ifråga stoppat det, men ändå ställer jag frågan till dig då det såklart är hett politiskt stoff. Det må du väl ändå inse att även fast Ebba kan linda KD-sympatisörer runt sitt lillfinger så går det inte med oss övriga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in