2021-11-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Så du förmår att se att det är två offer i den här historien. Det är inget som du varit särskilt tydlig med.

Varje försök att försöka förklara varför även Esbjörn är ett offer har mötts av märkliga anklagelser om konspirationsteorier från din sida i ett försök att framställa alla i Esbjörn Bolins omgivning som snälla och ömsinta. Du har varit så vilse hela tiden.
2021-11-13, 20:48
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tror du på allt som står i Expressen? Påståendet om miljonen kommer från Brännström som har spridit alla andra lögner som Binninge matat honom med. Varken Esbjörn Bolin eller någon annan bekräftade att det fanns ett sådant erbjudande. Det var ännu en lögn från barnvåldtäktsmannen, ett ytterligare bidrag till den mediala utpressningen som även du bidrar till med dina inlägg.

https://nyheter24.se/nyheter/politik/971428-busch-erbjuds-en-miljon-for-att-riva-kontraktet-till-esbjorns-hus
Nu, inför rättegången den 25 oktober, ska 82-åringen ha erbjudit Busch över en miljon kronor om hon dels river kontraktet, dels drar tillbaka sin domstolsstämning. Detta enligt uppgifter till Expressen.

Detta är dock ingenting som bekräftats av varken KD-ledaren eller Esbjörn.
Har du en källhänvisning där Esbjörn tillbakavisar att han erbjudit över 1 miljon för att återfå huset?
Om han själv skulle förneka sanningshalten i Expressen skulle jag givetvis ändra min uppfattning, men till dess väljer jag att tro tidskriften.

Du väljer att blint bara tro på vad Ebba säger, inga andra synpunkter eller fakta vill du ta till dig.
Tänk på att Ulf Ekman också var väldigt övertygande när han drev Livets Ord. Undrar vad hans trofasta tjänare senare tyckte då han bad om ursäkt och konverterade till katolik.
Lika övertygande var Knutbysekten som höll sina medlemmar med hjärngrepp. Se hur det gick.
Bra att ha egna funderingar och inte bli hjärntvättad. Bara ett tips!
2021-11-13, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varje försök att försöka förklara varför även Esbjörn är ett offer har mötts av märkliga anklagelser om konspirationsteorier från din sida i ett försök att framställa alla i Esbjörn Bolins omgivning som snälla och ömsinta. Du har varit så vilse hela tiden.
Haha, ok Tjabo! Jag får väl utgå från att det är sant att det är allt du lyckats uppfatta.
2021-11-13, 20:52
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men Herregud!

Du antyder väl inte att det kan ha funnits ett politiskt motiv med alla dessa ledare och vinklade reportage från slaskmedia?

Ett välkommet uppvaknande från dig i så fall.
Nej, jag tror inte att det är Sveavägen 68 som ligger bakom. Denna sörja har Ebba ordnat helt själv.
Att vara så omdömeslös och tondöv har dramatiskt minskat chanserna för ett skifte 2022
2021-11-13, 20:54
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men varför sålde han då...?
Han blev övertalad och pressad. Det har vi som är opartiska förstått
2021-11-13, 21:06
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag tror att du har fel. Esbjörn erbjöd Ebba över en miljon sec för att häva avtalet men hon nobbade detta. Måste ju vara en riktig drömkåk eftersom hon så benhårt håller fast vid detta

Esbjörn erbjöd även att betala tillbaka handpenningen tidigt i ärendet genom ett handskrivet brev.
Sen fick inte Ebba kontakt med honom trots åtskilliga försök.
Har du funderat på varför Esbjörn inte responderade trots att han ville återbetala handpenningen?
2021-11-13, 21:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Nej, jag tror inte att det är Sveavägen 68 som ligger bakom. Denna sörja har Ebba ordnat helt själv.
Att vara så omdömeslös och tondöv har dramatiskt minskat chanserna för ett skifte 2022

Vi säger så

Alla de hårda och verkligen slippriga ledarsidor som MSM bidrog med var bara en tillfällig slump, de hade ju givetvis skrivit samma sak om det varit en vanlig Svensson som haft otur med sin fastighetsaffär, självklart är det så
2021-11-13, 21:16
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Har du en källhänvisning där Esbjörn tillbakavisar att han erbjudit över 1 miljon för att återfå huset?
Om han själv skulle förneka sanningshalten i Expressen skulle jag givetvis ändra min uppfattning, men till dess väljer jag att tro tidskriften.

Du väljer att blint bara tro på vad Ebba säger, inga andra synpunkter eller fakta vill du ta till dig.
Tänk på att Ulf Ekman också var väldigt övertygande när han drev Livets Ord. Undrar vad hans trofasta tjänare senare tyckte då han bad om ursäkt och konverterade till katolik.
Lika övertygande var Knutbysekten som höll sina medlemmar med hjärngrepp. Se hur det gick.
Bra att ha egna funderingar och inte bli hjärntvättad. Bara ett tips!

Det finns inget uttalande från någon av parterna eller deras ombud om något ”miljonbud”.
Endast Brännström och Binninges fabulerande om bud på en miljon från Esbjörn.
Man behöver inte vara hjärnkirurg för att förstå att då ingen av de inblandade ens nämnt detta, finns inget att prata om då detta inte är något de inblandade har haft vetskap om.
2021-11-13, 21:21
Medlem
Citat:

Sa inte esb i rätten han inte blev pressad att skriva på kontraktet?
2021-11-13, 21:21
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Även lurad, övertalad och pressad att förlikas av sin vän MPL samt sina 7 advokater?
2021-11-13, 21:40
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vi säger så

Alla de hårda och verkligen slippriga ledarsidor som MSM bidrog med var bara en tillfällig slump, de hade ju givetvis skrivit samma sak om det varit en vanlig Svensson som haft otur med sin fastighetsaffär, självklart är det så
Ebba är ingen vanlig Svensson. Media hade skrivit samma sak om det gällt en annan politiker oavsett parti.
Ebba är förtroendevald som är med och stiftar lagar i Svea Rike. Hon hade chansen att bli minister men nu bedömer jag den chansen som väck tyvärr.
Senast redigerad av kungenslillapiga 2021-11-13 kl. 21:45.
2021-11-13, 21:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ebba är ingen vanlig Svensson. Hon är en förtroendevald politiker som är med och stiftar lagar i Svea Rike. Hon hade chansen att bli minister men nu bedömer jag den chansen som väck tyvärr.

Alldeles riktigt, Ebba Busch är ingen vanlig Svensson och följaktligen så har hon fått ett politiskt drev mot sig endast för att hon är en politiker i opposition mot de som styr nu.

I sak har de inte kunnat skriva så värst mycket utan att ljuga och vinkla så att Pinocchio skulle ha bleknat av avund, den ende som tagit sin uppgift som journalist på allvar är faktiskt Aftonbladets Oisin Cuntwell, han gjorde en liten faktakontroll av Expressens lögner och inte var det mycket av vad Expressen skrev som stämde med verkligheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in