2021-11-14, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
UK stängde skolor - inte hjälpte det. De har fler döda per miljon än oss. Trots lockdowner, stängda skolor, munskyddtvång, böter vid brott mot restriktioner, poliser överallt osv.

Dom stängde försent.........Då äre ingen idé, knappt. Dom ville från början köra Sveriges väg. Sen booooom smittalen var för mycket.
Citera
2021-11-14, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennybuz
Varför är alla rädda för de ovaxxade? Varför hjälpte inte två (en) sprutor som de sa från första början? Barn kunde inte bli sjuka men nu ska de sprutas? Varför fattar ni/vi ingenting? Något lurt är det va........

Nej.... bara som man redan sagt från början effekten håller som mest i 6 månader på total grupp nivå. Med hög mutationsförmåga och genombrottsinfektioner kommer behovet av ny spruta, bara så medicin fungerar.. inge lurt, bara surt.
Citera
2021-11-14, 03:23
Medlem
Skulle inte förvåna mig om majoriteten som drabbas av andningssvårigheter, drabbas av det pga panikångest och inte Covid.
Citera
2021-11-14, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennybuz
Varför är alla rädda för de ovaxxade? Varför hjälpte inte två (en) sprutor som de sa från första början? Barn kunde inte bli sjuka men nu ska de sprutas? Varför fattar ni/vi ingenting? Något lurt är det va........

De vaccinerade vill att alla ska vaccineras för att de är rädda för vaccinet. De vill att alla ska sitta i samma båt.
Citera
2021-11-14, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Skulle inte förvåna mig om majoriteten som drabbas av andningssvårigheter, drabbas av det pga panikångest och inte Covid.

Haha sluta trolla, bara att dom har inga andningssvårigheter bara syresättning som dippar totalt.... Det som var läskigt med dessa patienter att dom visade inte normala symtom på deras typiska värden.. Dom var helt lugna och damp ner på extremt låga nivåer utan andningsproblem. Efter ett tag kom hög andningsfrekvens.. men då hade de gått för lång tid.

Går inte att fake:a dåliga syresättning med panikångest, du har inte låg syresättning vid panikångest eller ens så pass avvikande blodgas (prov via artär i handled) vid panikångest (som vi tar vid akutärende). Möjligen att du ser att du hyperventilerar och får höga värden men inget som ser skrämmande ut.
Senast redigerad av rawjudge 2021-11-14 kl. 03:32.
Citera
2021-11-14, 03:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Dom stängde försent.........Då äre ingen idé, knappt. Dom ville från början köra Sveriges väg. Sen booooom smittalen var för mycket.
De stängde rätt tidigt, beslutet togs 18 mars när de passerat 100 avlidna. Skolorna stängde 20 mars 2020, tidigare än lockdownen.

https://www.bbc.co.uk/news/uk-51952314

Nu är de uppe i ca 143 000 avlidna. Men du anser alltså att det var för sent och helt verkningslöst att stänga skolorna när de just hade passerat ca 100 avlidna? Förklara gärna. Menar du kanske att skolstängningar rent allmänt är verkningslösa?
Coronavirus: UK schools, colleges and nurseries to close from Friday
Published [Wednesday] 18 March 2020

Schools in the UK are to shut from Friday until further notice as a response to the coronavirus pandemic.

Schools will close except for looking after the children of keyworkers and vulnerable children, Prime Minister Boris Johnson has said.

This academic year's exams will not go ahead in England and Wales; decisions are due to be made in Scotland and Northern Ireland.

It came as UK deaths reached 104 after a further 33 people died.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-11-14 kl. 03:39.
Citera
2021-11-14, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
De stängde rätt tidigt, beslutet togs 18 mars när de passerat 100 avlidna. Skolorna stängde 20 mars 2020, tidigare än lockdownen.

https://www.bbc.co.uk/news/uk-51952314

Nu är de uppe i ca 143 000 avlidna. Men du anser alltså att det var för sent och helt verkningslöst att stänga skolorna när de just hade passerat ca 100 avlidna? Förklara gärna. Menar du kanske att skolstängningar rent allmänt är verkningslösa?
Coronavirus: UK schools, colleges and nurseries to close from Friday
Published [Wednesday] 18 March 2020

Schools in the UK are to shut from Friday until further notice as a response to the coronavirus pandemic.

Schools will close except for looking after the children of keyworkers and vulnerable children, Prime Minister Boris Johnson has said.

This academic year's exams will not go ahead in England and Wales; decisions are due to be made in Scotland and Northern Ireland.

It came as UK deaths reached 104 after a further 33 people died.

Jag tror egentligen inte på lockdows... men skulle England stänga ner så hade dom behövt göra det mycket tidigare, det har inte med dödsfallen vid tillfället att göra enligt din beräkning. Nej Mars var inte tidigt, Januari hade varit bäst.

I slutändan tror jag att dom hade förmodligen möt samma öde efter ett tag ändå. Förvisso hade vaccinationen givit dom mindre dödsfall ja.
Senast redigerad av rawjudge 2021-11-14 kl. 03:44.
Citera
2021-11-14, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
De vaccinerade vill att alla ska vaccineras för att de är rädda för vaccinet. De vill att alla ska sitta i samma båt.

Haha exakt! Jag hade som barn en kompis som om han tex trampande ner i ett hål så skulle jag göra samma sak.
Citera
2021-11-14, 07:19
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Men vafan spelar de för roll om 70% eller 100% är vaccinerade om det så kallade vaccinet är totalt värdelöst. Vilket vi ser i länder där vaccinationstäckningen är väldigt hög men smittan ändå skenar just nu. Men då kommer folk som dig att visa på länder som inte är i en våg just nu och påstå att de är vaccinet förtjänst att folk inte dör där just nu. Vad vaccinet gör är att förstöra immunförsvaret! Du och många miljarder människor kommer bli beroende av sprutor.
Lol, "vaccin som förstör immunförsvaret". Det är alltså antivaxxarnas nya "grej".

Sedan har jag inte hävdat att de nuvarande vaccinen, ensamt, kommer att stoppa Delta-variantenavSARS-COV2, utan det kommer en kombination av tidigare genomgången SARS-COV2 infektion plus vaccin, alternativt vaccin plus genombrottsinfektion, att göra. Dvs det som kallas hybridimmunitet.

Här verkar Sverige ligga i framkant, givet den relativt låga smittspridningen som vi har nu, jämfört med många andra europeiska länder. Förmodligen så var det väldigt många människor här som gick under radarn och fick en "naturlig" immunitet våren 2020, som, dessutom, nu, hunnit bli vaccinerade. Dessa människor har m.a.o hybridimmunitet och ett utmärkt fungerande immunförsvar.

Kanske kan de höga svenska dödsiffrorna, främst våren 2020 förklaras med ett extremt högt mörkertal för smittspridningen här. Vår smittspridning måste varit enormt högre än t.ex våra nordiska grannländer. Plus att smittan kom direkt till Stockholm och de särskilda boendena ifrån svenska sportlovsturister. Samt, helt under radarn ifrån främst Frankrike och USA.

Men nu verkar vi ändå nytta av denna, dyrköpta, smittspridning, i kombination med alla som vaccinerat sig som haft en tidigare SARS-COV2 infektion. En av dem är mig själv, ( att jag hade Covid-19 våren 2020 bekräftades av en antikroppstest som jag tog i augusti samma år). Jag låg sjuk i den ursprungliga varianten av SARS-COV2, men "naturlig" immunitet skyddar brett och länge. Och i kombination med mina två tagna vaccindoser och en tredje inom maximalt några månader, så har jag ett utmärkt skydd emot Delta-varianten av SARS-COV2. Det har alla andra hybridimmuna också. Det enda som kan stoppa Delta-varianten.
Citera
2021-11-14, 07:33
Medlem
Har ni hört om drillövningar som varit på John Hopkins genorm åren om framtida möjliga pandemier. Här en länk till en bok som sammanfattar deras övning 2017 om "SPARS" - läskigt likt SARS-CoV-2 pandemin! Man börjar undra om de kokat ihop viruset och släppt ut det medvetet!!?

https://www.centerforhealthsecurity.org/our-work/Center-projects/completed-projects/spars-pandemic-scenario.html

https://www.centerforhealthsecurity.org/our-work/events/

edit: googlade fram "Connection Between the Rockefeller Foundation, Johns Hopkins, and Gates Foundations" https://needtoknow.news/2020/03/need-to-know-connection-between-the-rockefeller-foundation-johns-hopkins-university-and-the-bill-and -melinda-gates-foundation/
Senast redigerad av fabbe2 2021-11-14 kl. 07:52.
Citera
2021-11-14, 07:41
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Och en sak till Ola. Du snackar så bra om vaccinet att man skulle kunna tro att det är du som tillverkat det? Men så är det väl inte? Du vet inte ett skit om hur det påverkar kroppen. Du förlitar dig på något som någon annan påstått och du väljer att tro på det. Men vet du vad jag tror på? Att man inte ska injecera miljarders miljarder människor med ett nödgodkänt ”vaccin”. För att rädda ekonomin!

I motsats till dig så tror jag, betydligt mer på experter än vad du, väljer, att tro. Detta trots att, även, experter inte är ofelbara. Men de vet så ofantligt mycket mer än dig och mig! Det finns absolut inte ett enda skäl till att jag skulle lita mer på någon valfri Flashback tjomme som dig, än på experterna. Den enda kritiska Flashbackare som bidragit med något som jag tagit till mig är en person som läst viriologi på högskola och som, ytterst tidigt, varnade för en pandemi och förespråkade att vi skulle stänga gränserna. Hen fick rätt.
Citera
2021-11-14, 08:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nej din lilla vaccinförespråkare det är du som har fel.
Nej, jag har naturligtvis inte fel. Jag har inte haft fel någon gång tidigare och jag har det inte den här gången heller.

Virusreplikering sker i fyra steg.
1. Viruset binder vid cellen
2. Viruset penetrerar cellens membran
3. Virusets kuvert upplöses och släpper ur sitt RNA där det replikeras
4. Virusets aminosyror sätts ihop till proteiner

Inte i något av dessa steg är vaccinet inblandat, och ju fler gånger steg 3 och 4 ovan sker desto fler chanser att en mutation uppstår (viruset saknar korrigering). Det är således en rent matematisk operation. Du kan läsa mer om det här:

https://www.pnas.org/content/96/24/13910
Senast redigerad av korrektamund0 2021-11-14 kl. 09:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in