2021-11-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Ah ok där ser man, det har jag missat

Jag med.
Citera
2021-11-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Då hade de sagt att det var blodstänk från skotten, och fällt honom på det.

Men inte om byxorna varit indränkta i blod.

Eller du har rätt....när jag tänker efter.

Då hade KP haft en teori om att det blåste och att blodet exploderade och skvätte på SE.

Tänkte inte på det.
Citera
2021-11-13, 23:42
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Då hade de sagt att det var blodstänk från skotten, och fällt honom på det.
"Eftersom han hade blod på kläderna måste han ha begått ett mord till. Men eftersom han är avliden kan jag inte väcka åtal mot honom för det heller."
Citera
2021-11-13, 23:43
Bannlyst
Citat:
Säger du det. Nåja, hans namn kommer att leva hundratals år längre än våra i alla fall, skyldig eller ej.

För egen del tror jag inte att den känslige grafikern hade någon laddad dunderkanon i fickan.

Jag är ännu osäker, tyvärr. Å andra sidan, tror jag inte att det behöver röra sig om en spädgris, det har åsiktsmaskinen och alfahannen LGWP fått om bakfoten, precis som mycket annat. Hans är passé, tyvärr.

Finns smidigare vapen GM har kunnat använde. Tyvärr vet vi inte tillräckligt, för att helt kunna avfärda SE ännu. Men förhoppnings och med lite vind i seglen kanske han är "friad" inom en inte allt för lång framtid - eller tvärtom. Jag tror Netflixserien kommer att röra om i grytan, inom ett par månader har något av betydelse kring SE uppdagats, i endera riktning. Vore skönt.
Citera
2021-11-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
-Du menar att vad du väljer att "tro" eller har "svårt att tro" har ett relevant bevisvärde? Hur tänkte du då?
-Vem har lämnar "fakta att det är osannolikt"? Hur tänkte du då?
-Vem lämnar uppgiften om vad det är sannolikt att ME fått veta om inslaget? Är det fladder-TP med förkastlig "logik" eller någon annan källa?
-Hur vet du vad "Maggan" pratade om med sina kollegor på sin arbetsplats? Visste ens kollegorna att ME var gift med SE? Jag har under åren haft flera kollegor och har som bäst en minimal uppfattning om hur deras partners är eller ser ut. Är det TP som defenestrerat sitt förstånd som levererar din insikt även här?
-Att ME inte visste om inslaget i Rapport med SE är oändligt mycket mindre osannolikt än att SE på något minsta sätt varit inblandad i MOP.
Jag vet givetvis inte vad ME och hennes kollegor talade om på jobbet.Nej kanske hade ME en ytlig strikt professionell relation till sina kollegor. Engström är dessutom ett rätt vanligt namn.
Många ser Rapport och SEs framträdande där är nåt som sticker ut. inte minst hans imponerande sprinterlopp.Palmemordet var nåt man snackade om, det hade bara gått en dryg månad sedan mordet.
Sannolikheten är stor att kollegor sett inslaget.och att det nämnts på jobbet,men givetvis kan vi inte veta säkert.
Jag har dock otroligt svårt att se att SE inte skulle ha pratat om inslaget med folk han träffade, inte minst vid sociala sammankomster i Täby.Han var uppmärksamhetssökande och ville framhäva sig själv, det kan vi alla vara ense om utan att ha träffat honom någon gång.

TP visade ju dessutom inslaget för ME vid en av deras möten, trots detta säger hon sig i polisförhör något år senare sig inte ha känt till att hennes make varit med i Rapport.

Att det är osannolikt att hon inte visste om det är min egen slutsats ,baserad på just det jag skrivit ovan.
Att SE skulle låta det passera utan att snacka och skryta om sin medverkan, måste ses som oerhört osannolik,
Avslutningsvis så kan jag tänka själv och dra slutstasen..
Jag har förvisso läst "den osannolika mördaren", den påverkade inte min tro på SE som tänkbar GM nämnvärt.
Redan innan jag läste boken var SE utifrån det material vi har tillgång till den överlägset mest sannolika GM jag kunde hitta.
Det är han fortfarande, boken påverkade inte den ståndpunkten i någon riktning,
Citera
2021-11-13, 23:46
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Så JA säger i TR 1989 att han pratade med en herre i 50-årsåldern med keps.
Hans polare LL kunde långt senare i ett YT-klipp till och med tala om färgen på SE:s väska. Men när han fick en fråga i någorlunda närtid till mordet om han sett en man i mörkblå rock, keps och glasögon sa han "... där är man ju påverkad av vad man hört och sett i massmedia, men nej, jag kan inte minnas att jag sett honom".
Citera
2021-11-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Bra skrivet. Fler borde anamma den den ödmjukheten. Risken är större, att man kommer närmre sanningen, utan skygglappar.

Att hålla de flesta dörrar öppnar, är sunt, sedan under resans gång, ramlar man ju in i uppslag och teorier som man fastnar lite extra för. Inte heller konstigt, att somliga (mig inkluderad) har trott rätt benhårt på SE sedan LL's bok 2017, även om jag tvivlar mer och mer, främst när jag börjar kunna placera honom helt i periferin omkring platsen, som en skärrad medelålders farbror, som varken visste ut eller in, när det begav sig. Dock tycker jag det är begripligt, att man pekar ut honom som misstänkt, pga hans höga spel. Lite får han ju skylla sig själv, att han sitter i nuvarande båt. Dock är det ju synd om exfrun och familjen Glaser.

Det var efter att jag läste om boken som det började klarna för mig. Det fanns ju ingen substans utan bara antaganden och desperata försök att konstruera en hypotes. Det fanns en genomskinlig desperation i boken.
Tänk på att TP lagt 12 år på SE.
Han var tvungen att få ihop en bok. Annars hade allt varit förgäves. TP var i början övertygad om att det var OPs samarbete med CIA som låg bakom mordet.

Det är fruktansvärt att hänga ut de anhöriga och smutsa ned SEs eftermäle för att tjäna pengar.
Citera
2021-11-13, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Det var efter att jag läste om boken som det började klarna för mig. Det fanns ju ingen substans utan bara antaganden och desperata försök att konstruera en hypotes. Det fanns en genomskinlig desperation i boken.
Tänk på att TP lagt 12 år på SE.
Han var tvungen att få ihop en bok. Annars hade allt varit förgäves. TP var i början övertygad om att det var OPs samarbete med CIA som låg bakom mordet.

Det är fruktansvärt att hänga ut de anhöriga och smutsa ned SEs eftermäle för att tjäna pengar.

Helt enig. Exfrun och vapensamlarens döttrar förtjänar verkligen inte detta. Det är en mardröm de befinner sig i. Hoppas någon med ryggrad drämmer näven i bordet, och hjälper dem. Även om SE ör inblandad i MOP - så betyder inte det, att dom är inblandade, eller hade vetskap, eller ens misstänkte. De bör skonas. Någon journalist eller bokmakare, borde kontakta dem, låta dem fullödigt ge sin fullständiga historia. Tycker jag.
Citera
2021-11-13, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Gör ingen skillnad för hans skuld säger du. Men det är ju ni som tror SE är skyldig som lyfter det som konstigt. Det är väl bara att sluta med det då? Hoppas inte serien antyder att ME vet nåt på samma sätt som ni antyder.

Ja jag tycker att det är märkligt oavsett vad man tror om SE.
Men som sagt jag känner mycket med ME, som hamnat i sånt här fokus,
Jag hörde på tvs kultunnyheter häromdagen att hon inte ville att "hon" skulle figurera i serien alls,
ME har ju inget med mordet att göra, och bär få leva sina sista år i lugn och ro,

Jag försöker att inte antyda något jag säger bara att det är märkligt att hon säger sig inte ha vetat att hennes man var med i Rapport.D
Det är nåt SE knappast kunde motstå att snacka och skryta om i sociala sammanhang.

TP visade dessutom klippet för ME vid ett av deras möten,
Bara nåt år senare säger hon i polisförhör att hon inte kände till makens medverkan i tv.
Nog om detta ME bör lämnas ifred , det instämmer jag helt i,
Citera
2021-11-13, 23:54
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Jag är ännu osäker, tyvärr. Å andra sidan, tror jag inte att det behöver röra sig om en spädgris, det har åsiktsmaskinen och alfahannen LGWP fått om bakfoten, precis som mycket annat. Hans är passé, tyvärr.

Finns smidigare vapen GM har kunnat använde. Tyvärr vet vi inte tillräckligt, för att helt kunna avfärda SE ännu. Men förhoppnings och med lite vind i seglen kanske han är "friad" inom en inte allt för lång framtid - eller tvärtom. Jag tror Netflixserien kommer att röra om i grytan, inom ett par månader har något av betydelse kring SE uppdagats, i endera riktning. Vore skönt.

Ett vittne, som satt ganska bra till, säger: "Vapnet uppfattade *AD* som ett vapen med ovanligt lång pipa, typ colt." Var det inte SE himself som lanserade teorin om ett mer kortpipigt vapen?

Leder han utredningen nu också? Vill han hjälpa till med "pusslet"?
Citera
2021-11-13, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Ja det tycker jag är lämpligt.

Jag tror att det berodde på att utredarna inte sett vikten av att kolla detta, annars borde det finnas uppgifter som styrker just det att de försökt men inte fått ut dem.

En annan sak om det är 20 personer som sett mordet, vad skulle du säga är den sammanhållna övergripande signalementet på GM från alla dessa om man försöker få ihop dem?

Kön: Man.
Hudfärg: inte svart
Ålder: 25-40 år.
Längd:180-195 cm.
Kroppskonstitution: atletisk, vältränad, spänstig, kraftig, bredaxlad, bodybuilderkropp, "snygg kropp" sagt av en av de unga tjejerna som utförde HLR.
Klädsel: Trekvartslång rock eller midjelång jacka mörkblå eller svart. Mörka byxor.
Fotbeklädnad: lågskor
Huvudbonad: Mössa med uppvikt kant eller barhuvad
Hårfärg: mörk, tjockt krulligt hår.
Vapen: revolver med ovanligt lång pipa
Övrigt: kraftigt markerad näsa i profil.
Senast redigerad av DrMurdoch 2021-11-13 kl. 23:58.
Citera
2021-11-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Är du galen?

Vem har sagt att hon ljuger? Och om hon gör det, vilket ingen kan veta utom hon själv, så kan det inte bli mer OT.

Du får nog ta en liten paus och lugna ner dig.
Att SE inte skulle ha snackar och skrytit om sin medverkan i Rapport på de kommande social sammankomsterna är extremt osannolikt,
TP visade dessutom ME klippet vid ett av deras möten,
Bara ett par år senare säger hon i polisförhör att hon inte kände till detta.
Ytterst osannolikt) om hon inte har någon slags demens eller liknande);
Nu lämnar vi detta ämne, ME hade inget med mordet att göra, och bör få leva återstoden av sitt liv i lugn och ro,
Det är märkligt att hon inte säger sig ha känt till inslaget,men har ingen relevans för SEs roll i mordet.vilken den nu än var,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in