Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
-Du menar att vad du väljer att "tro" eller har "svårt att tro" har ett relevant bevisvärde? Hur tänkte du då?
-Vem har lämnar "fakta att det är osannolikt"? Hur tänkte du då?
-Vem lämnar uppgiften om vad det är sannolikt att ME fått veta om inslaget? Är det fladder-TP med förkastlig "logik" eller någon annan källa?
-Hur vet du vad "Maggan" pratade om med sina kollegor på sin arbetsplats? Visste ens kollegorna att ME var gift med SE? Jag har under åren haft flera kollegor och har som bäst en minimal uppfattning om hur deras partners är eller ser ut. Är det TP som defenestrerat sitt förstånd som levererar din insikt även här?
-Att ME inte visste om inslaget i Rapport med SE är oändligt mycket mindre osannolikt än att SE på något minsta sätt varit inblandad i MOP.
Jag vet givetvis inte vad ME och hennes kollegor talade om på jobbet.Nej kanske hade ME en ytlig strikt professionell relation till sina kollegor. Engström är dessutom ett rätt vanligt namn.
Många ser Rapport och SEs framträdande där är nåt som sticker ut. inte minst hans imponerande sprinterlopp.Palmemordet var nåt man snackade om, det hade bara gått en dryg månad sedan mordet.
Sannolikheten är stor att kollegor sett inslaget.och att det nämnts på jobbet,men givetvis kan vi inte veta säkert.
Jag har dock otroligt svårt att se att SE inte skulle ha pratat om inslaget med folk han träffade, inte minst vid sociala sammankomster i Täby.Han var uppmärksamhetssökande och ville framhäva sig själv, det kan vi alla vara ense om utan att ha träffat honom någon gång.
TP visade ju dessutom inslaget för ME vid en av deras möten, trots detta säger hon sig i polisförhör något år senare sig inte ha känt till att hennes make varit med i Rapport.
Att det är osannolikt att hon inte visste om det är min egen slutsats ,baserad på just det jag skrivit ovan.
Att SE skulle låta det passera utan att snacka och skryta om sin medverkan, måste ses som oerhört osannolik,
Avslutningsvis så kan jag tänka själv och dra slutstasen..
Jag har förvisso läst "den osannolika mördaren", den påverkade inte min tro på SE som tänkbar GM nämnvärt.
Redan innan jag läste boken var SE utifrån det material vi har tillgång till den överlägset mest sannolika GM jag kunde hitta.
Det är han fortfarande, boken påverkade inte den ståndpunkten i någon riktning,