2021-11-13, 23:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Om han har hjälpt till att vända OP så är det häpnadsväckande att han inte får blod på sig, inget
toktätt bevis men ganska nära bevis.. dvs bevis på att han ljuger.

Hur vet du att SE inte hade blod på sig? Det är väl inte säkert?
Citera
2021-11-13, 23:28
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vilka vittnen på mordplatsen stödjer tesen att SE är GM? De måste jag ha missat!

YN, LJ vilka båda får betraktas som vittnen till en flyende gärningsman. Det är visserligen så att de stödjer tesen att SE kan vara GM, så är det ju hela vägen, det är väl ingen inte heller KP som påstår att SE är GM.

Däremot så finns ju stöd för att det är en hypotes som man "inte kommer runt".

Håller dock med oom att det var magstarkt att så hårt peka ut SE på presskonferensen.
Citera
2021-11-13, 23:29
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:

Nej det vet jag inte, men något av alla vittnen på platsen bör väl ha noterat det.
Citera
2021-11-13, 23:29
Medlem
Citat:
Det är jag som kallar dig för det och du kallar mig för spermahink, du får själv fundera vilket som är mognast...

Jag har aldrig sagt att ett passerkontroll system inte talar om när en person gick genom en viss dörr det bla det de facto är till för.

Det kan dock inte tala om vilka som är i huset, men kan kan visa vem som varit i huset försök förstå skillnaden om du kan.....

Fortfarande tycker jag det är anmärkningsvärt att att dessa loggar inte blivit utredda....

Där kan vi enas. Varför finns det inget om loggarna i PM från säkerhetsnissen på Skandia?
Tror jag kan gissa mig till att det inte fungerade som det skulle eller tömdes varje dag automatiskt.

Vi kan ju sluta kalla varandra barnsliga saker då.
Citera
2021-11-13, 23:30
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Det är jag som kallar dig för det och du kallar mig för spermahink, du får själv fundera vilket som är mognast...

Jag har aldrig sagt att ett passerkontroll system inte talar om när en person gick genom en viss dörr det bla det de facto är till för.

Det kan dock inte tala om vilka som är i huset, men kan kan visa vem som varit i huset försök förstå skillnaden om du kan.....

Fortfarande tycker jag det är anmärkningsvärt att att dessa loggar inte blivit utredda....

Fast de blev utredda: PH och RB blev förvånade över att det endast fanns två registrerade tider på SE fredagen den 28:e. Om allt hade gått rätt till, skulle det ha funnits minst fyra ...
Citera
2021-11-13, 23:32
Medlem
Citat:

Då hade SE visat upp det för SvD dagen efter när de var hem till honom.

"Titta på mina blodiga kläder"

Faaaaaan att han inte hade det.
Perfekt alibi. Hade SE haft blod på kläderna hade det varit kört för KP.
Citera
2021-11-13, 23:33
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Där kan vi enas. Varför finns det inget om loggarna i PM från säkerhetsnissen på Skandia?
Tror jag kan gissa mig till att det inte fungerade som det skulle eller tömdes varje dag automatiskt.

Vi kan ju sluta kalla varandra barnsliga saker då.

Ja det tycker jag är lämpligt.

Jag tror att det berodde på att utredarna inte sett vikten av att kolla detta, annars borde det finnas uppgifter som styrker just det att de försökt men inte fått ut dem.

En annan sak om det är 20 personer som sett mordet, vad skulle du säga är den sammanhållna övergripande signalementet på GM från alla dessa om man försöker få ihop dem?
Citera
2021-11-13, 23:34
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Bra fråga. Jag tror man ska passa sig för, att tillskriva honom extraordinära förmågor som ett mastermind (oavsett som vittne eller GM), han snubblande in i saker, hade fräckheten att "ta för sig" dagen efter och framåt. Möjligt att det saknades någon spärr i honom, eller att han bara gick bananer, tänkte med arslet och gick all-in. "vem misstänker mig för att skarva/överdriva/ljuga som vittne", "jag är ju en kostymnisse på Skandia från en fin släkt, som umgås med gräddan i Täby, vem fan skulle våda ifrågasätta mina ord?", en fräck fan, var ha oavsett, en pajas.

Säger du det. Nåja, hans namn kommer att leva hundratals år längre än våra i alla fall, skyldig eller ej.

För egen del tror jag inte att den känslige grafikern hade någon laddad dunderkanon i fickan.
Citera
2021-11-13, 23:35
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Fast de blev utredda: PH och RB blev förvånade över att det endast fanns två registrerade tider på SE fredagen den 28:e. Om allt hade gått rätt till, skulle det ha funnits minst fyra ...

Ah ok där ser man, det har jag missat
Citera
Bannlyst
Citat:
En sak jag inte förstår med många i denna tråd. Man tar det personligt när någon klär av utpekandet av SE och blir sur.

Sedan kommer nästan alltid frågan: vem tror du att det var?

För mig handlar det inte om att jag vet vem utan om att kunna få en hållbar hypotes presenterad.

Vem? Jag vet inte.

Den eller de som vet om de lever är GM och de eventuella medbrottslingarna.

Vad jag däremot vet är att det inte var CP eller SE.

Bra skrivet. Fler borde anamma den den ödmjukheten. Risken är större, att man kommer närmre sanningen, utan skygglappar.

Att hålla de flesta dörrar öppnar, är sunt, sedan under resans gång, ramlar man ju in i uppslag och teorier som man fastnar lite extra för. Inte heller konstigt, att somliga (mig inkluderad) har trott rätt benhårt på SE sedan LL's bok 2017, även om jag tvivlar mer och mer, främst när jag börjar kunna placera honom helt i periferin omkring platsen, som en skärrad medelålders farbror, som varken visste ut eller in, när det begav sig. Dock tycker jag det är begripligt, att man pekar ut honom som misstänkt, pga hans höga spel. Lite får han ju skylla sig själv, att han sitter i nuvarande båt. Dock är det ju synd om exfrun och familjen Glaser.
Citera
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Då hade SE visat upp det för SvD dagen efter när de var hem till honom.

"Titta på mina blodiga kläder"

Faaaaaan att han inte hade det.
Perfekt alibi. Hade SE haft blod på kläderna hade det varit kört för KP.

Då hade de sagt att det var blodstänk från skotten, och fällt honom på det.
Citera
2021-11-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Men det är inte konstigt.

Väktarna öppnade säkert åt honom. Har man ju varit med om själv. Väktare i receptionen öppnar upp utpasseringen trots att de inte ska för att vara sjyssta.
Senast redigerad av DrMurdoch 2021-11-13 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in