2021-11-13, 19:57
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Det som finns är att gubben är ett RÖVHÅL!
Ja, det verkar som det är helt dirigerat från Sveavägen, för att sänka KD inför valet.
Sossarna har ju ingen egen politik längre, mer än prata skit om sina motståndare.
Senast redigerad av Rimbert 2021-11-13 kl. 20:01.
2021-11-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Det som finns är att gubben är ett RÖVHÅL!

Det som finns är att jag tror vem som helst av hela hyret som hänger här om ni blivit utsatta för vad Esb har blivit utsatt så hade ni varit rövhål allihop (är rövhål allihopa )

Det ställe ni svartjobbar på mot hyre och krubb där för ni veta att det inte alls var hos en polare ni jobbade utan denne vill ärva er och drar igång hela alltihopet för att få er dementförklarade och insatta på bistånd från kommunen för ni klara av vare sig hygien eller byk. SAlla som vill ärva eller klämma åt KD och allihopa står inte bakom er utan har omringat er.
2021-11-13, 20:08
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, i och med E*björns senaste hyss att överklaga sin egen förlikning så är ärendet pausat igen, preliminärdatum för lagfart är 10/5-2022.

Helt vansinnigt!
Detta kommer ju mycket olämpligt, mitt i den heta valrörelsen. Den som är mest bekymrad är nog Ulf Kristersson
2021-11-13, 20:11
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Gubben vill garanterat sälja. Han har inte brytt sig om huset på 20 år.
Jag tror att du har fel. Esbjörn erbjöd Ebba över en miljon sec för att häva avtalet men hon nobbade detta. Måste ju vara en riktig drömkåk eftersom hon så benhårt håller fast vid detta
2021-11-13, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Om du är intresserad av begreppet, vet du säkert också att brister i mentalisering ofta innebär en oförmåga att förstå och empatisera med mer än en sida av en sak. Inte helt olikt hur fundamentalisten, eller för all del rättshaveristen fungerar.
Absolut, du är ett strålande exempel. Du ser bara offer och förövare när det i själva verket handlar om två offer.
2021-11-13, 20:12
Medlem
Ebba borde aldrig varit snäll och gjort upp i en förlikning, hade det gått till rättegång så hade hennes advokat malt ner gubbjäveln till flisor, istället händer det här.
2021-11-13, 20:12
Medlem
Just ja, det var ju en sak till jag skulle ta upp.

Det var ju det här med betalningen.

Esbjörn har inte återbetalat en enda krona till Ebba, trots att hon sedan flera veckor har betalat den fulla köpeskillingen.

Man kan ju tycka att både Esbjörn såväl som hans ombud, som bara blir fler och fler, borde ha lärt sig vid det här laget. Vill han överklaga domslutet får han ju snällt också se till att återbetala köpeskillingen plus alla andra kostnader som han anser att han bör stå för.

Men icke. Som vanligt.
2021-11-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag tror att du har fel. Esbjörn erbjöd Ebba över en miljon sec för att häva avtalet men hon nobbade detta. Måste ju vara en riktig drömkåk eftersom hon så benhårt håller fast vid detta
Tror du på allt som står i Expressen? Påståendet om miljonen kommer från Brännström som har spridit alla andra lögner som Binninge matat honom med. Varken Esbjörn Bolin eller någon annan bekräftade att det fanns ett sådant erbjudande. Det var ännu en lögn från barnvåldtäktsmannen, ett ytterligare bidrag till den mediala utpressningen som även du bidrar till med dina inlägg.

https://nyheter24.se/nyheter/politik/971428-busch-erbjuds-en-miljon-for-att-riva-kontraktet-till-esbjorns-hus
Nu, inför rättegången den 25 oktober, ska 82-åringen ha erbjudit Busch över en miljon kronor om hon dels river kontraktet, dels drar tillbaka sin domstolsstämning. Detta enligt uppgifter till Expressen.

Detta är dock ingenting som bekräftats av varken KD-ledaren eller Esbjörn.
2021-11-13, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Absolut, du är ett strålande exempel. Du ser bara offer och förövare när det i själva verket handlar om två offer.
Så du förmår att se att det är två offer i den här historien. Det är inget som du varit särskilt tydlig med.
2021-11-13, 20:37
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag kan ha fel, men löstes inte alla syskonbarnen ut utom Mz?
Därför var det Mz som hade ett avtal vid sidan om att han skulle få ta över efter Esb?

Hade det inte varit för majken så hade hela den här historian aldrig hänt.
Allt hade varit frid och fröjd.
Nu är det totalt kaos och jag tror Esb har fått mycket "däng" efter att majken upptäckte och satte igång hela maskineriet.

Esbjörn själv har vid psykologsamtalen uppgett att han i stort sett löst ut syskonbarnen.
Vad som finns är dock flera gåvobrev till Esbjörn på de 27e delar syskonbarnen ägde.
Men givaren av gåvobrev gällande fastighet får inte kräva motprestationer av gåvans mottagare.
Endast vid sk.kvittning av andelar i dödsbo kan gåvobrev utbytas mellan delägare.
Så avtalet Matz skrivit om motprestation för gåvan är egentligen rent lagvidrig.
Om Matz vid en bouppteckning skulle vifta med sitt avtal när fastigheten inte var testamenterad åt honom, skulle han upptäcka att avtalet inte ens är värt bläcket underskriften är gjord med.
Något han insåg efter sin första Expressens intervju och tog sin Matz ur skolan illa kvickt.
2021-11-13, 20:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Detta kommer ju mycket olämpligt, mitt i den heta valrörelsen. Den som är mest bekymrad är nog Ulf Kristersson

Men Herregud!

Du antyder väl inte att det kan ha funnits ett politiskt motiv med alla dessa ledare och vinklade reportage från slaskmedia?

Ett välkommet uppvaknande från dig i så fall.
2021-11-13, 20:40
Medlem
Citat:
Men varför sålde han då...?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in