2021-11-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Du har samma problem med de korta avbrotten med alla kanaler?
Nja... Tror det förekommer på alla, men kollar jag tex fotboll eller hockey på cmore så kommer det väldigt ofta.
Citera
2021-11-13, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll2
Nja... Tror det förekommer på alla, men kollar jag tex fotboll eller hockey på cmore så kommer det väldigt ofta.

Jag hade kört på mina två förslag som jag skrev först.
Byta ut hdmi-kabeln/byta till annan hdmi-ingång på tvn.

De flesta som haft liknade problem har löst det genom att antingen byta kabel eller ingång.
Citera
2021-11-13, 16:33
Medlem
aina08s avatar
Ett par funderingar.

Har problem med ljudet.
Ljudet låter "distat" i diskanten.
För någom som har en släng av tinnitus blir detta en riktig plåga då de skär i öronen.
De är inte hela tiden utan mest på serier/tvprogram.
Sambon tittar på gårdagens Idol just nu men ja klarar inte av att va i samma rum på grund av ljudet.
Är det kvalitén eller finns det någon inställning i min Z8 box som kan hjälpa?

Sen en fundering på Dolby digitalt ljud.
Ibland får ja de ljudet i receivern men oftast inte, trots att de är program/film som bör ha de.
Vad har ni för inställningar för detta i boxen?
Citera
2021-11-13, 18:55
Medlem
Någon som lyckats använda usb-enhet som lagring vid inspelning på Xiaomi MI S med Tivimate-appen?

När jag (i Tivimate) försöker välja usb-enheten som lagringsplats så står det att den misslyckades bara.
Citera
2021-11-13, 18:57
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimHalperp
Någon som lyckats använda usb-enhet som lagring vid inspelning på Xiaomi MI S med Tivimate-appen?

När jag (i Tivimate) försöker välja usb-enheten som lagringsplats så står det att den misslyckades bara.
Jag har inte testat själv, men det kanske beror på att Mi Stick har för liten lagringsplats? (ca 6gb)
Citera
2021-11-13, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Jag har inte testat själv, men det kanske beror på att Mi Stick har för liten lagringsplats? (ca 6gb)
Jag var lite otydlig. Det är en Xiaomi MI Box 4 S, och jag har en 500gb hårddisk som jag kopplar in i boxen via usb. Det går fint att spela in på internminnet, men detta är ju bara 5gb.
Citera
2021-11-13, 19:15
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Jag var lite otydlig. Det är en Xiaomi MI Box 4 S, och jag har en 500gb hårddisk som jag kopplar in i boxen via usb. Det går fint att spela in på internminnet, men detta är ju bara 5gb.
Ok.
Citera
2021-11-14, 00:16
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Man måste formatera usb minnet i boxens menyer på något sätt så att den tror att det är internt minne. Minns inte exakt hur det var men googla lite, det finns info om det.
Citera
2021-11-14, 10:42
Medlem
black_devils avatar
tänkte kolla med er när det gäller xioami mi box vilken är den bästa appen att streama iptv med? har provat iptvextreme pro och några andra tycker dom inte funkar alls så bra.
Citera
2021-11-14, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av black_devil
tänkte kolla med er när det gäller xioami mi box vilken är den bästa appen att streama iptv med? har provat iptvextreme pro och några andra tycker dom inte funkar alls så bra.

Tivimate
Citera
2021-11-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ett par funderingar.

Har problem med ljudet.
Ljudet låter "distat" i diskanten.
För någom som har en släng av tinnitus blir detta en riktig plåga då de skär i öronen.
De är inte hela tiden utan mest på serier/tvprogram.
Sambon tittar på gårdagens Idol just nu men ja klarar inte av att va i samma rum på grund av ljudet.
Är det kvalitén eller finns det någon inställning i min Z8 box som kan hjälpa?

Sen en fundering på Dolby digitalt ljud.
Ibland får ja de ljudet i receivern men oftast inte, trots att de är program/film som bör ha de.
Vad har ni för inställningar för detta i boxen?

Kör du hdmi mellan Z8 och förstärkaren?

Kolla hur dina ljudinställningar är.
Där kan du ändra till att köra ljudet "raw" till stärkaren.
Gå in på settings på startsidan på boxen.
Sen in i ljud.
Citera
2021-11-15, 18:38
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Kör du hdmi mellan Z8 och förstärkaren?

Kolla hur dina ljudinställningar är.
Där kan du ändra till att köra ljudet "raw" till stärkaren.
Gå in på settings på startsidan på boxen.
Sen in i ljud.
Ja, HDMI från boxen till recivern.
Blir ingen skillnad när ja ändrar i inställningarna.
Antar att de är olika kvalitet på de jag tittar på.
Testa och kolla på senaste avsnittet av Idol (från i fredags). Redan i första låten skär det i öronen (och inte för att dom är dåliga på att sjunga )
Sen i programmet Så mycket bättre från lördagen är ljuden normalt.
Båda programmen är från TV4. Ifs har Idol varit ett liveprogram om de kan ha någon betydelse.

När de gäller Dolbyn är de jättekonstigt. Vissa filmer/serier och vissa tv-program är det som förväntat dolbyljud och andra som man förväntar dig att det också ska vara inte. Med samma inställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in