2022-02-06, 19:42
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av music4keep
Självfallet inte alla, men så är ju inte alla i samhället kriminella heller, men någon är ju alltid det och är man beredd att begå ett brott som att sälja TV-kanaler som stulits, vilket är en form av häleri, så varför skulle man inte kunna begå andra brott, t.ex. inbrott? Mig veterligen är det ju rena vansinnet att informera någon helt främmande, som man inte känner, om att man inte kommer vara hemma under X antal dagar.

Nä, alla fortkörare är inte mördare till exempel. Kalla mig naiv men det det som en otroligt långsökt teori du har. Du får väl lämna kanalerna hemma då, så behöver du inte meddela någon om dina resor om det känns bättre. Eller skaffa vpn, men på något sätt känns det som du redan har vpn.
Citera
2022-02-06, 19:51
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Samma här, det där är bara bullshit.
Tror jag med.
Citera
2022-02-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nä, alla fortkörare är inte mördare till exempel. Kalla mig naiv men det det som en otroligt långsökt teori du har. Du får väl lämna kanalerna hemma då, så behöver du inte meddela någon om dina resor om det känns bättre. Eller skaffa vpn, men på något sätt känns det som du redan har vpn.

Usch vad sur du blev då. Tja, bara för att du inte är sån innebär det inte att du vet något om hur andra är. Men ja, jag tycker det är naivt att informera helt främmande människor om att huset ska stå tomt i t.ex. två veckor. Men känner du dig trygg med det så fine by me.

VPN är ju en lösning, men då är frågan vilken VPN-leverantör ska man inte använda för N1 för jag vet att en del hävdar att servern står i Sverige när det i själva verket pekas till en virtuell "svensk" server utomlands Så vilka VPN-leverantörer ska man undvika?

Sen åter till frågan, på vilket sätt hindrar geo-locking MAC-adressen från att hackas? Hackern kan ju befinna sig i Sverige och hur löser det eventuella syften med låsningen?
Citera
2022-02-06, 20:03
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Samma här, det där är bara bullshit.

Vissa leverantörer har det. Min ena lina funkar inte utanför landets gränser om jag inte meddelar. Medan den andra funkar som vanligt oavsett.
Citera
2022-02-06, 20:10
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Usch vad sur du blev då. Tja, bara för att du inte är sån innebär det inte att du vet något om hur andra är. Men ja, jag tycker det är naivt att informera helt främmande människor om att huset ska stå tomt i t.ex. två veckor. Men känner du dig trygg med det så fine by me.

VPN är ju en lösning, men då är frågan vilken VPN-leverantör ska man inte använda för N1 för jag vet att en del hävdar att servern står i Sverige när det i själva verket pekas till en virtuell "svensk" server utomlands Så vilka VPN-leverantörer ska man undvika?

Sen åter till frågan, på vilket sätt hindrar geo-locking MAC-adressen från att hackas? Hackern kan ju befinna sig i Sverige och hur löser det eventuella syften med låsningen?

Skriv att du åker på arbetsresa och familjen blir hemma då, problem solved.
Citera
2022-02-06, 20:13
Medlem
Härligt när det hackar till varenda sekund när det är mästerskap final!
Citera
2022-02-06, 20:16
Medlem
Citat:
Skriv att du åker på arbetsresa och familjen blir hemma då, problem solved.

Skriver hellre ingenting. Föredrar lösningen med VPN, men då är ju frågan igen vilka VPN-leveratörer man INTE ska använda sig av?
Citera
2022-02-06, 20:29
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Skriver hellre ingenting. Föredrar lösningen med VPN, men då är ju frågan igen vilka VPN-leveratörer man INTE ska använda sig av?

Du får nog kolla med din säljare i rånarluv om du kan få tillåtelse att använda vpn. Vissa tillåter inte vpn, för då kan dom ju inte se när man är utomlands, och då kan dom inte göra sina heists under tiden du vet.
Citera
2022-02-06, 20:35
Medlem
Citat:
Du får nog kolla med din säljare i rånarluv om du kan få tillåtelse att använda vpn. Vissa tillåter inte vpn, för då kan dom ju inte se när man är utomlands, och då kan dom inte göra sina heists under tiden du vet.

Hahaha, humorist där är. Trodde det var samma för N1 att man får använda VPN oavsett säljare. Det här blir ju alltmer märkligt. Och något vettigt svar på relevanta frågor får man inte heller.
Citera
2022-02-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Tror jag med.

Jag tror inte. Jag vet.
Vissa leverantörer har inte det.
Vissa slöa säljare skiter i säkerheten och aktiverar inte geo-lock.
Citera
2022-02-06, 21:31
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Jag tror inte. Jag vet.
Vissa leverantörer har inte det.
Vissa slöa säljare skiter i säkerheten och aktiverar inte geo-lock.
Ok?
Citera
2022-02-06, 21:33
Medlem
Citat:
Hahaha, humorist där är. Trodde det var samma för N1 att man får använda VPN oavsett säljare. Det här blir ju alltmer märkligt. Och något vettigt svar på relevanta frågor får man inte heller.

Vad svamlar du om?

Du får väl använda vpn om du nu vill.
Har någon påstått något annat?

Att du inte får svar är kanske för att folk inte tar dig på allvar med den frågeställningen du kommer med?

Du inser själv inte hur långsökt dina fantasier är?

Nog större risk din granne gör inbrott hos dig än någon säljare.

Om du har en säljare som kräver namn adress och mobilnummer när du köper endast ett abonnemang så kan du ju inte dra alla över den kammen?
Är väl bara för dig att välja en annan vettig säljare som inte kräver det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in