2021-11-13, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du missförstod...

Jag menade att min händelse med hammaren är möjlig utan att jag behöver bevis på att den hände !!

Vi har redan sagt att vi inte har några bevis på att Engström är GM men vill ändå spekulera om möjligheten till att han är GM..

Att då påstå att det är för mkt slump är fel enligt mig ...

Slump o tillfälligheter är inte konstigt alls utan händer dagligen....Även helt utan bevis

Nej jag missförstod inte.

Visade tydligt på att slumpen har ingenting med SE att göra.

Du lämnar bevis.

Du och andra verkar ha fått för sig om det inträffar slump på slump på slump så kan man hoppa över bevisen.

Det finns 50 miljoner i potten.

Skulle ingen sett SE med en revolver? Var förvarades revolvern?

Varför pekade inget direkt vittne från mordplatsen ut SE?
(Det finns däremot mordplatsvittnen som friar SE).

Ingen har vittnat om att SE har motiv.

Det stora hålet i den alternativa teorin om SE som GM är att det saknas precis allt.

Eller menar du att ingen sett eller hört något?

Istället fantiserar man ihop ett scenario utan ens ett hårstrå i bevisföring.

Skulle ingen ha sett SE ha revolvern? Skulle alkoholisten SE klara att knipa igen?
Citera
2021-11-13, 13:19
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Menar du att man är osjälvständig om man tror på teorin om Engström?

O självständig om man tror på annan GM...

Så att man är liksom stark som person om man har egna tankar o svag om man tror på teorin från en bok ?

Så om KP hade trott på teorin om CA så hade dom personerna som trott på CA som GM varit svaga o dom som kan tänka sig Engström plötsligt blivit starka...?

Om man utan en gnutta av kritiskt tänkande tar vad Palmeåklagaren stammade ur sig när han stängde utredningen som sanning, då är man jag-svag. Då är flockbeteendet viktigare än nått annat.
Varje gång en sån individ försöker försvara sin tro, använder de oftast argumentationsteknik som består av rena personangrepp eller uppgifter som snappat upp i en serie på Netflix.
- HALLÅ HAN SÅG JU PLAME NÄR HAN VAR UTE ÅT OCH HAN SNUBBLADE JU IN I SKANDIAHUSET. INGEN NORMAL MÄNNISKA SNUBBLAR JU.
Citera
2021-11-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Nej jag missförstod inte.

Visade tydligt på att slumpen har ingenting med SE att göra.

Du lämnar bevis.

Du och andra verkar ha fått för sig om det inträffar slump på slump på slump så kan man hoppa över bevisen.

Det finns 50 miljoner i potten.

Skulle ingen sett SE med en revolver? Var förvarades revolvern?

Varför pekade inget direkt vittne från mordplatsen ut SE?
(Det finns däremot mordplatsvittnen som friar SE).

Ingen har vittnat om att SE har motiv.

Det stora hålet i den alternativa teorin om SE som GM är att det saknas precis allt.

Eller menar du att ingen sett eller hört något?

Istället fantiserar man ihop ett scenario utan ens ett hårstrå i bevisföring.

Skulle ingen ha sett SE ha revolvern? Skulle alkoholisten SE klara att knipa igen?

Fast det var väl inte många som fick en riktig bild över hur GM såg ut ?

Vapnet är ju såklart ett måste men det gäller ju alla GM om det inte var planerat..

Men det finns oplanerade mord också o då måste man ju alltid bevisa vapnet o det har man inte gjort med Engström..

Men friar det Engström för misstankar då menar du ?
Citera
2021-11-13, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Om man utan en gnutta av kritiskt tänkande tar vad Palmeåklagaren stammade ur sig när han stängde utredningen som sanning, då är man jag-svag. Då är flockbeteendet viktigare än nått annat.
Varje gång en sån individ försöker försvara sin tro, använder de oftast argumentationsteknik som består av rena personangrepp eller uppgifter som snappat upp i en serie på Netflix.
- HALLÅ HAN SÅG JU PLAME NÄR HAN VAR UTE ÅT OCH HAN SNUBBLADE JU IN I SKANDIAHUSET. INGEN NORMAL MÄNNISKA SNUBBLAR JU.

Det hade varit okej om KP bara lagt ner utredningen o några bevis finns inte på någon GM..

Där tror jag du får medhåll från dom flesta...
Citera
2021-11-13, 13:28
Medlem
Citat:
Så om KP valt ut CA så hade dom som innan trott på CA som GM blivit kallad flocken...?

Medans dom som tror på Engström blivit dom smarta o självständiga ?

Spelar du dum?

Eller är du på riktigt?

Varför ställer du olika teorier mot varandra? Det handlar bara om bevis. Det är inte teori-X mot teori-Y utan vad bevisen visar på.

Eftersom det saknas bevis för SE som GM och hypotesen endast är byggd på hittepå och vilda fantasier och cherrypicking är de som tror på SE sådana som följer flocken utför stupet.

Det handlar till syvende och sist om bevis.
Citera
2021-11-13, 13:33
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Spelar du dum?

Eller är du på riktigt?

Varför ställer du olika teorier mot varandra? Det handlar bara om bevis. Det är inte teori-X mot teori-Y utan vad bevisen visar på.

Eftersom det saknas bevis för SE som GM och hypotesen endast är byggd på hittepå och vilda fantasier och cherrypicking är de som tror på SE sådana som följer flocken utför stupet.

Att jämföra äpple med päron är ett försök till distraktion. Få bort diskussionen från ämnen som är besvärliga.
Citera
2021-11-13, 13:36
Medlem
Citat:
Det hade varit okej om KP bara lagt ner utredningen o några bevis finns inte på någon GM..

Där tror jag du får medhåll från dom flesta...

Det är sant. Enligt undersökningar i media tror majoriteten inte på SE som GM. Men SE-sekten är högljudd och känslig.
Citera
2021-11-13, 13:38
Medlem
Citat:
Spelar du dum?

Eller är du på riktigt?

Omg..

Jag ställde inte teorier mot varann..

Utan nämnde CA som ett exempel..

Ja det handlar bara om bevis det är sant för en fällande dom..

Men vi diskuterade ju vad folk här i tråden spekulerar om o då menade jag att det spekuleras lika mkt i andra trådar utan bevis...

Vad tänker du om det ?
Citera
2021-11-13, 13:42
Medlem
Citat:
Det är sant. Enligt undersökningar i media tror majoriteten inte på SE som GM. Men SE-sekten är högljudd och känslig.

Fast är det eg inte tvärtom att det är folk som inte tror på SE som går in i denna tråd o skriver trista saker som att vi är korkade osv..

Eller upplever du att dom som tror på SE ofta går in i andra trådar om Palmemordet o skriver om hur korkade deras teorier är ?

Var nu ärlig .
Citera
2021-11-13, 13:45
Medlem
Citat:
Omg..

Jag ställde inte teorier mot varann..

Utan nämnde CA som ett exempel..

Ja det handlar bara om bevis det är sant för en fällande dom..

Men vi diskuterade ju vad folk här i tråden spekulerar om o då menade jag att det spekuleras lika mkt i andra trådar utan bevis...

Vad tänker du om det ?

En avsevärd skillnad.

Eftersom SE blivit namngiven och utpekad som polisens huvudspår och att PU lagts på is tillsvidare så bör kraven på bevis och hypoteser hålla en högre nivå i tråden.

Det blir en betydande skillnad att skriva att "jag misstänker X för att han hade en revolver" jämfört med att skriva "SE sköt Olof, för att...."
Citera
2021-11-13, 13:53
Medlem
Citat:
Fast är det eg inte tvärtom att det är folk som inte tror på SE som går in i denna tråd o skriver trista saker som att vi är korkade osv..

Eller upplever du att dom som tror på SE ofta går in i andra trådar om Palmemordet o skriver om hur korkade deras teorier är ?

Var nu ärlig .

Jag har ägnat många timmar åt MOP och arbetshypotesen om SE.

Läst FUP:ar, granskningskommissionen etc, läst för många böcker om MOP och lyssnat på Poddar och följt webbsajter om MOP.

Avsikten med tråden är debatten.
Annars blir det en ekokammare.

Eller vill du att jag ska skriva "Problem2020 du är ett geni. Du har lösningen på MOP".

Givetvis ska alla hypoteser i denna tråd granskas mer än andra för att KP gjort ett utpekande.
Citera
2021-11-13, 13:58
Medlem
Citat:
En avsevärd skillnad.

Eftersom SE blivit namngiven och utpekad som polisens huvudspår och att PU lagts på is tillsvidare så bör kraven på bevis och hypoteser hålla en högre nivå i tråden.

Det blir en betydande skillnad att skriva att "jag misstänker X för att han hade en revolver" jämfört med att skriva "SE sköt Olof, för att...."

Så man kan säga på skoj att vi i denna tråd förlorade "rätten" att spekulera fritt för KP misstänkte Engström?

Okej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in