2021-11-13, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
Fantisera o spekulera kan man väl alltid göra. men att peka ut någon utan bevis är inte rätt. Många var på sveavägen den kvällen, gör dem inte till mördare.
Ingen har direkt pekat ut CA, så jag fattar inte vad du drar upp honom för.

Så du menar att vi pekar ut SE mer än vad andra pekar ut andra GM i andra trådar här på flashback?

Eller är det att KP sa att SE är misstänkt GM som är problemet ?

Kanske att TP skrev en bok om den GM han tror är GM ?
Citera
2021-11-13, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
https://www.youtube.com/watch?v=cOLf3en8N7o

Det stör mig riktigt mkt när Hasse Aro säger att det är slump efter slump...

Allt som händer i livet är ofta slump efter slump när man ser tillbaka på saker som inte är planerade...

Gick ut i trappen med en hammare för jag skulle hjälpa mitt ex med några tavlor...i trappen när jag ska gå ut så möter jag grannen som ser mig med hammaren !!

Hon säger : Hej vad bra du har en hammare du kanske kan hjälpa mig med en sak....

Nu är denna händelse alltså helt osannolik då jag bara var i trapphuset i 4 sek o exakt en granne öppnar sin dörr o behöver låna hammaren...

Dessutom har jag hammare i handen 0,00001 % av gångerna när jag lämnar lgh...

En helt omöjlig händelse alltså men ändå ingen som reagerar när man berättar den...

Slump på slump händer oftare än vad vi tror..
Citera
2021-11-13, 12:31
Medlem
Denna tråd "Skandiamannen" skulle må bra av fler källhänvisningar.

Det är en tråd för spekulationer i konspirationer och alternativa teorier. Det köper jag.

Det är när vissa i tråden till 100% fastslår SE som GM utan hållbara argument och bevisning och blir sura och aggressiva när det efterfrågas som tråden havererar.

Det är faktiskt ett utpekande av ett statsministermord och ingen cykelstöld.

För att debatten ska fungera ska man tåla kritik och kunna servera källor för att bli tagen på allvar och anses som seriös.
Citera
2021-11-13, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det stör mig riktigt mkt när Hasse Aro säger att det är slump efter slump...

Allt som händer i livet är ofta slump efter slump när man ser tillbaka på saker som inte är planerade...

Gick ut i trappen med en hammare för jag skulle hjälpa mitt ex med några tavlor...i trappen när jag ska gå ut så möter jag grannen som ser mig med hammaren !!

Hon säger : Hej vad bra du har en hammare du kanske kan hjälpa mig med en sak....

Nu är denna händelse alltså helt osannolik då jag bara var i trapphuset i 4 sek o exakt en granne öppnar sin dörr o behöver låna hammaren...

Dessutom har jag hammare i handen 0,00001 % av gångerna när jag lämnar lgh...

En helt omöjlig händelse alltså men ändå ingen som reagerar när man berättar den...

Slump på slump händer oftare än vad vi tror..

Ditt inlägg bevisar motsatsen.

Tänkt scenario:
Du har kommunicerat med ditt ex att du ska ta med en hammare för att sätta upp tavlor. Hon vet att du har en hammare. Hon sett den. Du har bekräftat att du har den och tar med den. Kanske du lånat ut den till en granne som också vet att du har en hammare.

Din granne ser att du har hammaren.

När du hjälpt grannen går du till ditt ex. Dörren är olåst och du går in. Du ser då din bästa vän och ditt ex knulla som besatta på köksbordet. Du blir rasande och tar hammaren och slår ihjäl båda två. Hammarhuvudet lossnar och blir kvar på brottsplatsen. Du springer därifrån och slänger skaftet i en soptunna och bränner kläderna. Tvättar av dig blodet. Men du glömmer skorna som satt avtryck i blodet i köket.

Hänger du med?
Du pratade om slumpen.
Men här finns spår och bevis trots slumpen du hänvisar till.

Ditt ex SMSade dig om hammaren.
Grannen såg dig med hammaren.
Du kanske sa till grannen att du skulle hjälpa ditt ex.
Du lämnade skoavtryck och hammarhuvudet med ditt DNA.
Din mobil lämnade GPS positionering.
Du har motiv.
Du var på platsen.

Ser du att slumpen inte avgör.
Utan handfasta bevis.
Citera
2021-11-13, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch

Det är en tråd för spekulationer i konspirationer och alternativa teorier. Det köper jag.

Det är när vissa i tråden till 100% fastslår SE som GM utan hållbara argument och bevisning och blir sura och aggressiva när det efterfrågas som tråden havererar.

För att debatten ska fungera ska man tåla kritik och kunna servera källor för att bli tagen på allvar och anses som seriös.

Jisses som det spekuleras utan källor o bevis i andra trådar..

Det spekuleras väldigt fritt o dessutom utan så mkt kritik i dom andra trådarna...

Så ta fram sågen i dom andra trådarna då också...
Citera
2021-11-13, 12:51
Medlem
Citat:
Ditt inlägg bevisar motsatsen.

Tänkt scenario:
Du har kommunicerat med ditt ex att du ska ta med en hammare för att sätta upp tavlor. Hon vet att du har en hammare. Hon sett den. Du har bekräftat att du har den och tar med den. Kanske du lånat ut den till en granne som också vet att du har en hammare.

Din granne ser att du har hammaren.

När du hjälpt grannen går du till ditt ex. Dörren är olåst och du går in. Du ser då din bästa vän och ditt ex knulla som besatta på köksbordet. Du blir rasande och tar hammaren och slår ihjäl båda två. Hammarhuvudet lossnar och blir kvar på brottsplatsen. Du springer därifrån och slänger skaftet i en soptunna och bränner kläderna. Tvättar av dig blodet. Men du glömmer skorna som satt avtryck i blodet i köket.

Hänger du med?
Du pratade om slumpen.
Men här finns spår och bevis trots slumpen du hänvisar till.

Ditt ex SMSade dig om hammaren.
Grannen såg dig med hammaren.
Du kanske sa till grannen att du skulle hjälpa ditt ex.
Du lämnade skoavtryck och hammarhuvudet med ditt DNA.
Din mobil lämnade GPS positionering.
Du har motiv.
Du var på platsen.

Ser du att slumpen inte avgör.
Utan handfasta bevis.

Du missförstod...

Jag menade att min händelse med hammaren är möjlig utan att jag behöver bevis på att den hände !!

Vi har redan sagt att vi inte har några bevis på att Engström är GM men vill ändå spekulera om möjligheten till att han är GM..

Att då påstå att det är för mkt slump är fel enligt mig ...

Slump o tillfälligheter är inte konstigt alls utan händer dagligen....Även helt utan bevis
Citera
2021-11-13, 12:51
Medlem
styrlunds avatar
Citat:

Problemet är att de som placerar vapnet i SE i hand, har bildat sin uppfattning på Filters bok och en åklagarens taffliga presskonferens.
Jag är helt övertygad om att det är samma personer som var helt övertygade om att CP var GM, är lika övertygade om att det är SE är det idag.
Tragiskt nog skulle Petersson kunna säga att OP sköt sig själv i ryggen och allt tycks ha varit ett tragiskt självmord.
Då hade samma individer suttit här inne och försvarat det.
Antingen är dessa individer extremt jag-svaga eller så är det en arbetsuppgift…
Citera
2021-11-13, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Problemet är att de som placerar vapnet i SE i hand, har bildat sin uppfattning på Filters bok och en åklagarens taffliga presskonferens.
Jag är helt övertygad om att det är samma personer som var helt övertygade om att CP var GM, är lika övertygade om att det är SE är det idag.
Tragiskt nog skulle Petersson kunna säga att OP sköt sig själv i ryggen och allt tycks ha varit ett tragiskt självmord.

Menar du att man är osjälvständig om man tror på teorin om Engström?

O självständig om man tror på annan GM...

Så att man är liksom stark som person om man har egna tankar o svag om man tror på teorin från en bok ?

Så om KP hade trott på teorin om CA så hade dom personerna som trott på CA som GM varit svaga o dom som kan tänka sig Engström plötsligt blivit starka...?
Citera
2021-11-13, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund

Gjort samma reflektion.

När CP var åtalad följde flocken med. Många har vägrat släppa CP trots frikännandet.

Kanske det är en desperat jakt för att få ett avslut?

Men att inte fler ser parallellen mellan CP och SE övergår mitt förstånd.
Citera
2021-11-13, 13:04
Medlem
Citat:
Gjort samma reflektion.

När CP var åtalad följde flocken med. Många har vägrat släppa CP trots frikännandet.

Kanske det är en desperat jakt för att få ett avslut?

Men att inte fler ser parallellen mellan CP och SE övergår mitt förstånd.

Så om KP valt ut CA så hade dom som innan trott på CA som GM blivit kallad flocken...?

Medans dom som tror på Engström blivit dom smarta o självständiga ?
Citera
2021-11-13, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Menar du att man är osjälvständig om man tror på teorin om Engström?

O självständig om man tror på annan GM...

Så att man är liksom stark som person om man har egna tankar o svag om man tror på teorin från en bok ?

Så om KP hade trott på teorin om CA så hade dom personerna som trott på CA som GM varit svaga o dom som kan tänka sig Engström plötsligt blivit starka...?

Du förstår hoppas jag.

Han menar att det är lätt att sälja in SE till jag-svaga. Precis som jag-svaga lättare fastnar i sekter.

Jag-svaga följer även flocken och de högre upp i hierarkin.

Se på anklagelserna mot CP.
Flockmentaliteten styrde massan och jag-svaga svalde bettet.
Citera
2021-11-13, 13:09
Medlem
Citat:
Du förstår hoppas jag.

Han menar att det är lätt att sälja in SE till jag-svaga. Precis som jag-svaga lättare fastnar i sekter.

Jag-svaga följer även flocken och de högre upp i hierarkin.

Se på anklagelserna mot CP.
Flockmentaliteten styrde massan och jag-svaga svalde bettet.

Fast jag tror du tänker mest på människor som eg inte bryr sig...

Dom som tror på SE som GM bara för KP hade honom som GM dom orkar inte skriva härinne om mordet...

För det är väl dom människor du pratar om som flocken ?

Annats hade det blivit det omvända om KP lanserat CA som GM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in