Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Det stör mig riktigt mkt när Hasse Aro säger att det är slump efter slump...
Allt som händer i livet är ofta slump efter slump när man ser tillbaka på saker som inte är planerade...
Gick ut i trappen med en hammare för jag skulle hjälpa mitt ex med några tavlor...i trappen när jag ska gå ut så möter jag grannen som ser mig med hammaren !!
Hon säger : Hej vad bra du har en hammare du kanske kan hjälpa mig med en sak....
Nu är denna händelse alltså helt osannolik då jag bara var i trapphuset i 4 sek o exakt en granne öppnar sin dörr o behöver låna hammaren...
Dessutom har jag hammare i handen 0,00001 % av gångerna när jag lämnar lgh...
En helt omöjlig händelse alltså men ändå ingen som reagerar när man berättar den...
Slump på slump händer oftare än vad vi tror..
Ditt inlägg bevisar motsatsen.
Tänkt scenario:
Du har kommunicerat med ditt ex att du ska ta med en hammare för att sätta upp tavlor. Hon vet att du har en hammare. Hon sett den. Du har bekräftat att du har den och tar med den. Kanske du lånat ut den till en granne som också vet att du har en hammare.
Din granne ser att du har hammaren.
När du hjälpt grannen går du till ditt ex. Dörren är olåst och du går in. Du ser då din bästa vän och ditt ex knulla som besatta på köksbordet. Du blir rasande och tar hammaren och slår ihjäl båda två. Hammarhuvudet lossnar och blir kvar på brottsplatsen. Du springer därifrån och slänger skaftet i en soptunna och bränner kläderna. Tvättar av dig blodet. Men du glömmer skorna som satt avtryck i blodet i köket.
Hänger du med?
Du pratade om slumpen.
Men här finns spår och bevis trots slumpen du hänvisar till.
Ditt ex SMSade dig om hammaren.
Grannen såg dig med hammaren.
Du kanske sa till grannen att du skulle hjälpa ditt ex.
Du lämnade skoavtryck och hammarhuvudet med ditt DNA.
Din mobil lämnade GPS positionering.
Du har motiv.
Du var på platsen.
Ser du att slumpen inte avgör.
Utan handfasta bevis.