Citat:
Nej jag har egentligen ingen stark åsikt varken för eller emot Elsas val av sysselsättning men antar att hon gör det hon helst vill (vilket är få förunnat) och till på köpet dessutom tjänar klart över genomsnittet på det. Hon kanske bara helt enkelt inte har varken intresset, disciplinen eller kapaciteten att göra något mer intellektuellt stimulerande. Jag tycker det låter ganska soft, och det ser ut som oförtjänt framgång, men jag tror också att det finns massor av baksidor med hennes yrkesval. Det måste i längden vara skadligt för familjelivet att alla aktiviteter uppstår ur ett behov av att göra något som kan bli content i mammas blogg. Jag skulle bli galen på det som partner. För en del med vanligare jobb så ser det kanske ut som en drömtillvaro men jag tror personligen det skulle finnas en hel del ångest med i bilden.
För mig börjar det lukta avundsjuka när det blir långa diskussioner om hon inte trots allt fuskar med barnomsorg och har inte barnet lite väl långa dagar eller kanske fuskar maken med hyreskontrakt eller är inte brorsan förresten bara en som rider på sitt efternamn osv osv. Och nog finns det gott om välbärgade människor som gör ännu mindre vettigt än vad hon gör om dagarna.
För mig börjar det lukta avundsjuka när det blir långa diskussioner om hon inte trots allt fuskar med barnomsorg och har inte barnet lite väl långa dagar eller kanske fuskar maken med hyreskontrakt eller är inte brorsan förresten bara en som rider på sitt efternamn osv osv. Och nog finns det gott om välbärgade människor som gör ännu mindre vettigt än vad hon gör om dagarna.
Jag är definitivt avundsjuk! Jag hade gärna haft en blogg på Elle för att få lite extrapengar och är övertygad om att jag gjort det bättre än Elsa. Jag har både huset hon vill ha och förmågan att skriva och ta bilder. Jag tror till och med att jag mejlade Elle någon gång när yngsta barnen var små…
Jag tycker att Elsa verkar leva ett glassigt liv.