2021-11-13, 11:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Hittar inte något om läkarundersökning i överklagandet aktbilaga 174.

Läkarundersökningen kommer från de artiklar där den nye juristen uttalar sig om den oväntade vändningen, pris och E*björns mentala status var de primära problemen enligt honom.
2021-11-13, 11:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Tidigare utredning fokuserade på kognitiv status, men mental hälsa är ert bredare begrepp än kognition. Att det finns något hos Esbjörn som gör att han beter sig oförnuftigt, självdestruktivt och vilset, står utom allt rimligt tvivel.

Helt riktigt och E*björns stora problem stavas Margareta Majkgård, hon får honom att bete sig helt oförnuftigt.
2021-11-13, 11:11
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Läkarundersökningen kommer från de artiklar där den nye juristen uttalar sig om den oväntade vändningen, pris och E*björns mentala status var de primära problemen enligt honom.

Tack, då får vi vänta på att han utvecklar detta till tingsrätten. Vad dessa brännvinsjurister säger till media och lämnar in till rätten stämmer sällan överens.
2021-11-13, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det må så vara, men det innebär inte att han saknar rättsförmåga. Speciellt inte retroaktivt.

Citat:
Helt riktigt och E*björns stora problem stavas Margareta Majkgård, hon får honom att bete sig helt oförnuftigt.

Som Armstark riktigt påpekar är Esbjörn ansvarig för sina egna handlingar, utifrån rådande utredning.
2021-11-13, 11:42
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Mycket av det du skriver håller jag med om. Däremot är jag övertygad om att det är Majkgård som ligger bakom brevet till tinget, aktbilaga 171. Att Binninge är en kluddare av rang är det ingen tvekan om, men så korkad kan han inte vara att han på inlagan till tingsrätten anger ett aktbilage nr. Där står:"Aktb, 116 MÅL NR T 8555-20". Aktbilaga 116 är "Kallelse skickad med lösbrev till Margareta Majkgård”. Majkgård kan också knytas till det nya ombudet via dennes egen hemsida.

Jaa nå, skickades ju också en hävning av avtalet i somras undertecknad av Esbjörn.
Efter att nya ombud tagit över men helt utan deras vetskap, vem skrev och skickade den egentligen?
Ombuden tvingades försöka få till en ny skrivelse till tingsrätten, där den fanns med och knåpade ihop någon sorts orsak till att den var riktig samt försökte motivera hävningen.
2021-11-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Tyvärr tror jag inte att det är så okomplicerat att man bara kan skicka tillbaka pengarna därifrån de kom. Det hade dessutom gått ett par dagar innan han meddelade att han ångrat sig.
Han har ett påskrivet kontrakt och hon har ett kvitto på att betalningen är erlagd. De måste ju då vara överens att köpet går åter.

För att kunna returnera pengarna måste du till att börja med ha ett namn på mottagaren och visa vad det är för pengar enl. penningtvättlagen. Säg att kontot inte tillhörde Ebba tex. Hur menar du då att återbetalningen skulle ske?

Om jag inte minns fel skrev han även ett brev till Ebba att han ångrat sig som hon valde att inte besvara

Att Esbjörn har kognitiva svårigheter är helt uppenbart. Dessa svårigheter uppenbarar sig nu när han är lättpåverkad och behöver mer tid än det som ges honom när ha ska ta svåra beslut.

Att han har förtroende för sina advokater är helt naturligt. Därför är det extra sorgligt när han inte får med sig förlikningen hem, och att det får gå några dagar att fundera över detta nya avtal, i lugn och ro, och diskutera med andra personer i sin närhet. En person i Esbjörns ålder har förtroende för en partiledare för ett kristet parti när han kontaktas av Ebba Busch. Samma förtroende har man som en äldre medborgare för läkare och advokater, innan man har mött den nya sorts aktörer inom dessa yrken som är elaka och oförskämda. Respektlösa och fulla av skit.

Det vi ser är det nya Sverige med nya aktörer överallt. Det handlar om en ny människotyp som nästlar in sig på högskolor och kommer ut med en titel, som förr var en garanti för att det var bra folk. Nytt folk som saknar spärrar. De ger sig på de gamla och svaga, där graderna i helvetet varierar.

Jag är i en ålder där jag noterar att de personer jag haft förtroende för, i deras yrkesverksamhet, går i pension eller dör. De jag saknar mest är olika läkare och hantverkare där det var en god ton, och man fick den hjälp man bad om.

I det nya Sverige blir man bemött på ett sätt man inte är van till, och det är bara att gilla läget, eller emigrera. Alla tycker de har rätt att prata omkull en patient eller en kund. Man får absolut inte klaga!

Det nya Sverige handlar om bedrägerier på alla nivåer. Jag ofredas ofta i mitt eget hem. Telefonen ringer från främlingar som vill diskutera mina privata angelägenheter som telefoni, el, lån, vitaminer och hur man ska skydda sig mot bedragare. Jag tycker det är otäckt, när folk jag inte känner, ringer mig när som helst, och vill tjäna en ohemul krona, och med len röst ska "hjälpa" mig med sådant som inte angår dem. Jag ser en tendens där privatpersoners tillgångar, från lösöre som Rolex, smycken m.m. till fast egendom är ett byte i dessa tider.

Man ska vara ung och stark i dagens Sverige om man vill ha kvar det man äger. Att ha kognitiva svårigheter och svaghet är ingen bra överlevnadsstrategi. Att vara svag betyder i klarspråk att i stället för att få hjälp blir man avhänd fast egendom, genom ett avtalsbedrägeri och hamnar på äldreboende med en robot som husdjur att klappa.

Det som skrämmer mig är att det som pågår, sker med att få brottslingar som åker fast. Det som är värst ser vi nu, när det framförs att allt som sker är Esbjörns fel. Att han förtjänar att bli av med sin egendom. Trots att han bara råkade äga det Ebba Busch vill äga till billig penning. Det är ett nytt bottennapp i Sverige med alla dessa personer som tycker att det som sker med Esbjörn är helt Ok och lagligt.
2021-11-13, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Som Armstark riktigt påpekar är Esbjörn ansvarig för sina egna handlingar, utifrån rådande utredning.
Det är sant, ändå finns det några i tråden som försöker skuldbelägga Ebba Busch för hans handlingar. Visst är det märkligt?
2021-11-13, 11:49
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Att Esbjörn har kognitiva svårigheter är helt uppenbart. Dessa svårigheter uppenbarar sig nu när han är lättpåverkad och behöver mer tid än det som ges honom när ha ska ta svåra beslut.

Att han har förtroende för sina advokater är helt naturligt. Därför är det extra sorgligt när han inte får med sig förlikningen hem, och att det får gå några dagar att fundera över detta nya avtal, i lugn och ro, och diskutera med andra personer i sin närhet. En person i Esbjörns ålder har förtroende för en partiledare för ett kristet parti när han kontaktas av Ebba Busch. Samma förtroende har man som en äldre medborgare för läkare och advokater, innan man har mött den nya sorts aktörer inom dessa yrken som är elaka och oförskämda. Respektlösa och fulla av skit.

Det vi ser är det nya Sverige med nya aktörer överallt. Det handlar om en ny människotyp som nästlar in sig på högskolor och kommer ut med en titel, som förr var en garanti för att det var bra folk. Nytt folk som saknar spärrar. De ger sig på de gamla och svaga, där graderna i helvetet varierar.

Jag är i en ålder där jag noterar att de personer jag haft förtroende för, i deras yrkesverksamhet, går i pension eller dör. De jag saknar mest är olika läkare och hantverkare där det var en god ton, och man fick den hjälp man bad om.

I det nya Sverige blir man bemött på ett sätt man inte är van till, och det är bara att gilla läget, eller emigrera. Alla tycker de har rätt att prata omkull en patient eller en kund. Man får absolut inte klaga!

Det nya Sverige handlar om bedrägerier på alla nivåer. Jag ofredas ofta i mitt eget hem. Telefonen ringer från främlingar som vill diskutera mina privata angelägenheter som telefoni, el, lån, vitaminer och hur man ska skydda sig mot bedragare. Jag tycker det är otäckt, när folk jag inte känner, ringer mig när som helst, och vill tjäna en ohemul krona, och med len röst ska "hjälpa" mig med sådant som inte angår dem. Jag ser en tendens där privatpersoners tillgångar, från lösöre som Rolex, smycken m.m. till fast egendom är ett byte i dessa tider.

Man ska vara ung och stark i dagens Sverige om man vill ha kvar det man äger. Att ha kognitiva svårigheter och svaghet är ingen bra överlevnadsstrategi. Att vara svag betyder i klarspråk att i stället för att få hjälp blir man avhänd fast egendom, genom ett avtalsbedrägeri och hamnar på äldreboende med en robot som husdjur att klappa.

Det som skrämmer mig är att det som pågår, sker med att få brottslingar som åker fast. Det som är värst ser vi nu, när det framförs att allt som sker är Esbjörns fel. Att han förtjänar att bli av med sin egendom. Trots att han bara råkade äga det Ebba Busch vill äga till billig penning. Det är ett nytt bottennapp i Sverige med alla dessa personer som tycker att det som sker med Esbjörn är helt Ok och lagligt.

Tolkar det som att de advokater som du har hyllat i ett flertal inlägg nu är elaka, oförskämda, respektlösta och fulla av skit.

Den enda raka linjen är ditt hat mot Ebba i övrigt så är du en kappvändare av rang.
2021-11-13, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Du har aldrig tänkt på att din överdrivna misstänksamhet och rädsla mot allt och alla kan vara ett symptom på begynnande demens? Det är inte normalt att se alla människor som brottslingar och varje telefonsamtal som ett ofredande.

Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Överdriven misstänksamhet kan vara ett tecken vid demens. Esbjörn kan vara övertygad om att han blivit lurad fast han inte blivit det.
2021-11-13, 12:00
Medlem
Citat:
Det är nästan lite tragiskt, 163 års gemensam livserfarenhet, ändå hemfaller de till denna sortens tarvliga utpressning. Sådana kärringar kan verkligen tjata hål i huvudet på nästan vem som helst.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-11-13 kl. 12:12.
2021-11-13, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är sant, ändå finns det några i tråden som försöker skuldbelägga Ebba Busch för hans handlingar. Visst är det märkligt?
Jag håller med om att det finns en mängd overifierade beskyllningar i tråden och att det bara är ibland som Esbs rättsförmögenhet framhålls. Ibland beskrivs han som rationell och kristallklar, för att i nästa mening som en oförnuftig och viljelös marionettdocka i händerna på andra. Det är mycket riktigt märkligt.
2021-11-13, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej det finns även tidigare utredningar som alla pekar i samma riktning.
De beskriver en (hos patient) UPPLEVD - alltså inte av läkare fastställd - minnesproblematik.
Men att ha problem med minnet är inte det samma som att inte förstå saker som äganderätt eller betydelsen av att ingå avtal osv. Det är egentligen två skilda förmågor.

Så om du skulle gå hem från krogen och vara lite bladig, och bli omringad av fyra personer som pratar tills du skriver över ditt hus på dom, så är det ett glasklart fall även om du inte riktigt minns vad som hände?

Esbjörn, som har dokumenterade nedsättningar pga sin ålder, blev utsinglad under pandemi och karantän av fyra personer och Ebba tjatade tills han skrivit på.
Senast redigerad av Spakur 2021-11-13 kl. 12:08.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in