2021-11-12, 16:05
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Om man tittar på åren innan Covid-19 kom ser man att influensa-säsongerna startar runt oktober månads början och slutar i mitten av maj månad, och man ser samma sak nu med Covid-19 som följer samma mönster. Därför undrar man hur i helvete FHM då skriver ner risken precis när influensaperioden för 2021 börjar.

https://www.ecdc.europa.eu/en/seasonal-influenza/season-2017-18

Om man sen tittar på det där med D-vitaminer och jämför tidsaxeln, så var årets sista D-vitamin dag med solen den 15 augusti, plussa på 1-2 mån till vilket är halveringsperioden för D3 nivåer i kroppen och vi landar precis i starten av influensa säsongen...tillfällighet eller....
Och det var runt 70% av de avlidna som hade usla d-vitamin nivåer.....tillfällighet eller.....
Och ser man sen på vårt immunförsvar så är D3 den viktigaste komponenten för ett bra immunförsvar, här kommer då frågan som ingen vill svara på, kan det vara så att när vaccinet ges, blir dess effekt då beroende på hur mycket d-vitamin man har i kroppen.

Alltså, blir en vaxxad med uselt D3 förråd lika bra skyddad som en vaxxad med normalt D3 förråd.
Jag tror det är här som den felande länken med genombrotts-infektioner hos vaxxade föreligger.

EDIT: Här är konfirmationen, vaccinets effekt är helt beroende på vitamin D nivåer hos personen !!
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8282476/

Pågående studier så inte helt fastställt men jag kommer fortsätta äta d vitamin iallafall.

"Thus, awaiting the results of ongoing prospective studies, we encourage the scientific community considering vitamin D supplementation as a cost-effective, risk-free and inexpensive strategy that could have a great impact on optimizing the immune response to COVID-19 vaccines."
Citera
2021-11-12, 16:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tycker vi ska kalla det för Wuhanviruset, om inte annat så bara för att reta kineserna. Hade de varit mer öppna med att utreda saken så kan vi kalla det något annat.

Ja nu har vi fått lite övning i alla fall så kommer ett nytt elakt virus så är vi förberedda. Sen har jag inga förhoppningar om att FHM reder ut saken, man får rå sig själv helt enkelt.

Vilken strategi man väljer borde beslutas av riksdagen och vara helt transparent. Att låta FoHM köra sin grej i det dolda o radera email mm är galet. Fohm modeller borde vara publika så de kan granskas.
Citera
2021-11-12, 16:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vilken strategi man väljer borde beslutas av riksdagen och vara helt transparent. Att låta FoHM köra sin grej i det dolda o radera email mm är galet. Fohm modeller borde vara publika så de kan granskas.

Ja så borde det varit. Man kan ställa sig frågan om det är FHM som styr Sverige eller riksdagen?

FHM verkar vara ett svart hål, läcker ut lite information i taget, ofta felaktig sådan, allt är senfärdigt för dåligt och totalt förvirrande. Det hade varit oerhört spännande att vara en fluga på väggen och få höra hur man resonerar.
Citera
2021-11-12, 16:20
Medlem
Citat:
Säger ju studien ingenting om tyvärr. Men vaccinerade får ju färre symptom så förhoppningsvis i mindre grad

Men om en ovaccinerad får så milda symptom att han/hon nästan inte märker sjukdomen, borde inte det i så fall vara samma sak?
Citera
2021-11-12, 17:39
Medlem
shaktas avatar
Något som förbryllat mig lite är att när man säger att vaccinens effektivitet (ta Moderna som ett exempel), har en effektivitet på 90%, så betyder det faktiskt att 90% av en vaccinerad befolkning inte får sjukdomen. Fast nu verkar det som alla vaccinerade blir sjuka ändå och sprider den vidare, så då kan det knappas vara så "effektivt" som man påstår att den är.
Citera
2021-11-12, 17:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag tycker vi ska kalla det för Wuhanviruset, om inte annat så bara för att reta kineserna. Hade de varit mer öppna med att utreda saken så kan vi kalla det något annat.

Ja nu har vi fått lite övning i alla fall så kommer ett nytt elakt virus så är vi förberedda. Sen har jag inga förhoppningar om att FHM reder ut saken, man får rå sig själv helt enkelt.
Någon gång förra året hörde jag begreppet "Kung Flu". Det tycker jag fortfarande är det bästa namnet.
Citera
2021-11-12, 17:43
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Om du kliver in i min bil och vägrar använda bilbälte så åker du ut ur bilen, dels så slipper jag böter och dels så slipper du slå ihjäl dig vid en olycka. Om du vill åka i min bil så frågar jag om du är vaccinerad, om inte så blir det ingen bilfärd för dig. Om du vill åka i min bil och är vaccinerad men vägrar bilbälte så får du använda appostlahästarna. Capish?
Din bil, dina regler. Men det betyder inte att en arbetsgivare bör avskeda folk bara för att de inte tagit vaccinet.

Citat:
Om man inte blivit smittad så är det väl högst osannolikt att man skulle smitta någon? Konstig fråga.
Om man efter 20+ månader inte exponerats för smitta så säger det något om hur man umgås med folk. Förmodligen tillräckligt distanserat och säkert för att riskerna för smittöverföring ska vara små.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-11-12 kl. 17:48.
Citera
2021-11-12, 17:46
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ja så borde det varit. Man kan ställa sig frågan om det är FHM som styr Sverige eller riksdagen?

FHM verkar vara ett svart hål, läcker ut lite information i taget, ofta felaktig sådan, allt är senfärdigt för dåligt och totalt förvirrande. Det hade varit oerhört spännande att vara en fluga på väggen och få höra hur man resonerar.

Det uppfattades som senfärdigt o förvirrat men fohm följde ju sin plan. Det ingår då att styra beteendet via kommunikation för att gå dit man vill. Tänker man så så var deras agerande fullt logiskt. Dock lyckades ju inte fohm med sin strategi att dra av plåstret snabbt.
Citera
2021-11-12, 17:48
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Men om en ovaccinerad får så milda symptom att han/hon nästan inte märker sjukdomen, borde inte det i så fall vara samma sak?

Många får ju lungpåverkan utan att må dåligt så inte helt enkelt. Typiskt för covid att röntgen visar inflammation i lungor medan folk känner sig hyffsat friska.
Citera
2021-11-12, 17:57
Bannlyst
Nu skriver Aftonbladet om Dalarna igen där politikerna vill avskeda folk som inte vaccinerar sig. Det verkar inte finnas en enda klok person där uppe. Det där kallas tvångsvaccinering. Är inte förenligt med svensk demokrati.
Citera
2021-11-12, 18:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Är det verkligen typiskt för convid? Tror inte det .

Att du tror något betyder ingenting för du har noll koll.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/covid-19-how-do-we-explain-happy-hypoxemia
Citera
2021-11-12, 18:35
Medlem
Citat:
Att du tror något betyder ingenting för du har noll koll.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/covid-19-how-do-we-explain-happy-hypoxemia
Med texten i den den länken så bevisar du att du verkligen har noll koll. L,äste du ens texten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in