2021-11-12, 15:22
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja klimatdebatten är en bra jämförelse där folk sväljer msm:s narrativ rakt av. Men vad gäller vaccin tycker jag mig hittills inte höra några vettiga argument från motståndarsidan.
Orkar inte sitta och leta upp länkar nu men visst finns det om man är öppen för att lyssna.
- Många läkare som påvisat att deras patienters röda blodkroppar blir dåliga
- Läkare som varnar för accelererad cancer och att de hittar 20-40x fler nu i screeningar
- Läkare som varnar för att demens verkar accelerera

Sen finns det ju redan nu 319st misstänka dödsfall från vaccinet bara i Sverige och över 7000 allvarliga biverkningsrapporter.

Det i kombination med att de flesta läkare och forskare som varnar eller är skeptiska säger att vaccinen troligtvis är farlig på lång sikt och att de allvarligare biverkningarna inte märks ännu (hur mycket kan de 319 inte öka då ?).

Det sammantaget gör i alla fall att jag väntar och rekommenderar de jag känner som inte är i riskgrupp att vänta. Däremot har jag sagt åt mina gamla föräldrar att försöka få en 3e dos så fort det går (i kombination med att de knaprar D-vitamin och zink)

Nu när det dessutom inte bör råda några tvivel om att vaccinerade smittar lika mycket (om inte mer) så känner jag inget som helst moraliskt ansvar att ta vaccinet (har dessutom haft covid 2ggr)
Citera
2021-11-12, 15:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det enda som verkar ha effekt är naturlig immunitet, det ser bra ut för Sverige nu. Men det kan ändras, vi kanske får en våg till.

Men du bekräftade vad jag skrev, vaccinen har inte påverkat smittspridning. Vilken mutation det handlar om är irrelevant, vaccinen funkade inte på Gamma heller.

Bred naturlig immunitet är enda vägen ut, naturligt immuna har 99% skydd och det finns inte ett enda dokumenterat fall där någon fått återinfektion och sedan smittat någon annan. Därför har jag hela tiden sett det som positivt med den massiva smittspridning vi haft i Sverige, varje smittad är ytterligare en som inte kan bli sjuk eller smitta någon annan. Det tar stopp efter infektion, och det håller i sig. Däremot vaccinerade har ett övergående svagt skydd som innebär att de kommer bli smittade, fast senare. Det betyder att vaccinen förlänger pandemin. Utan restriktioner och vaccin så hade detta varit över nu, till ett pris givetvis.

Om det visar sig att vaccinen och viruset ger original antigenic sin, så kan inte vaccinerade få stark naturlig immunitet. Då kommer detta bli en ”pandemic of the vaccinated” som aldrig tar slut. De enda som då inte kan bli immuna på riktigt är de som vaccinerats med mRNA. Kanske är därför som Pfizer kommer med sin proteashämmare nu.

An individual’s first exposure to influenza virus biases their responses to subsequent exposures and vaccinations — a phenomenon called original antigenic sin — and researchers want to know if this occurs with SARS-CoV-2.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02795-x

Att påstå att vaccinen inte fungerar när studier visar att de gör det blir ju personligt tyckande från din sida. Jag kan inte heller se att jag bekräftat det. Vaccinen fungerar bra, även mot smittspridning. Att de inte fungerar bland skolbarnen där smittan nu sprids är ju för att de inte är vaccinerade.

Din artikel visar ju att hybridimmunitet är det absolut bästa, dvs infektion och vaccin.

Att återsmittade inte kan sprida smitta stämmer inte:
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00071-6

Citat:
The data suggest that repeat infections are rare — they occurred in fewer than 1% of about 6,600 participants who had already been ill with COVID-19. But the researchers also found that people who become reinfected can carry high levels of the virus in their nose and throat, even when they do not show symptoms. Such viral loads have been associated with a high risk of transmitting the virus to others, said Hopkins.

Antigenic sin är något man tittar på, vad det ger återstår att se. Det känns som ni griper efter vartenda halmstrå ni kan för att få vaccinen att låta farliga.
Citera
2021-11-12, 15:28
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tror inte man kan hänga ut kineserna ensamma då Eco health alliance varit involverade i forskningen också. Så mer ett problem inom vaccinindustrin.

Tänk om ett virus med 20 procent dödlighet hade läckt ?

Nä, sån forskning är för farlig tycker jag

Om man tittar på åren innan Covid-19 kom ser man att influensa-säsongerna startar runt oktober månads början och slutar i mitten av maj månad, och man ser samma sak nu med Covid-19 som följer samma mönster. Därför undrar man hur i helvete FHM då skriver ner risken precis när influensaperioden för 2021 börjar.

https://www.ecdc.europa.eu/en/seasonal-influenza/season-2017-18

Om man sen tittar på det där med D-vitaminer och jämför tidsaxeln, så var årets sista D-vitamin dag med solen den 15 augusti, plussa på 1-2 mån till vilket är halveringsperioden för D3 nivåer i kroppen och vi landar precis i starten av influensa säsongen...tillfällighet eller....
Och det var runt 70% av de avlidna som hade usla d-vitamin nivåer.....tillfällighet eller.....
Och ser man sen på vårt immunförsvar så är D3 den viktigaste komponenten för ett bra immunförsvar, här kommer då frågan som ingen vill svara på, kan det vara så att när vaccinet ges, blir dess effekt då beroende på hur mycket d-vitamin man har i kroppen.

Alltså, blir en vaxxad med uselt D3 förråd lika bra skyddad som en vaxxad med normalt D3 förråd.
Jag tror det är här som den felande länken med genombrotts-infektioner hos vaxxade föreligger.

EDIT: Här är konfirmationen, vaccinets effekt är helt beroende på vitamin D nivåer hos personen !!
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8282476/
Senast redigerad av vinland 2021-11-12 kl. 15:39.
Citera
2021-11-12, 15:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Fort Detrick har fuckat upp flera ggr, rekordet var visst när virus for ut med avloppsvatten och landade på en åker intill....

Så om du var där i perioden augusti till oktober 2019, var det perioden dom städade upp efter en "dödlig bakterie", finns en del artiklar i ämnet men man har också städat, solklar skillnad mellan google och Duckduckgo.

Vi har också en tråd om Wuhan-olympiaden hösten 2019 här på fb där det började hända mysko saker, och vi har i den tråden en hel personalgrupp på Sahlgrenska som blev assjuka i oktober-nov 2019 innan ens paniken bröt ut i Italien tidigt 2020

Du har inte funderat på att ta ett test för att se om du haft Covid-19 ?

Jag gjorde ett antikroppstest i Juni 2020 eller om det var Juli, hade inga antikroppar mot covid19. Jag var sjuk i en vecka isch over there.
Citera
2021-11-12, 15:31
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Att det minskar smittspridningen.
Om man inte blivit smittad på 20+ månader, hur sannolikt är det då att man smittar någon? Att man inte smittats bevisar ju snudd på att man lever ett icke smittspridande liv. Om man å andra har sidan exponeras för smitta under de dryga 20 månader som pandemin varar, då har man sannolikt tillräcklig immunitet (inte nödvändigtvis i form av mätbara antikroppar) för att inte smitta värre än en vaccinerad.

Så hur ska du ha det? Tror du en ovaccinerad har en icke smittspridande livsstil eller ett visst mått av naturlig immunitet? Och i vilket av dessa fall skulle en ovaccinerad vara större potentiell smittspridare än en vaccinerad som tror sig vara odödlig på grund av det nästintill overksamma vaccinet?
Citera
2021-11-12, 15:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tror inte man kan hänga ut kineserna ensamma då Eco health alliance varit involverade i forskningen också. Så mer ett problem inom vaccinindustrin.

Tänk om ett virus med 20 procent dödlighet hade läckt ?

Nä, sån forskning är för farlig tycker jag

Jag tycker vi ska kalla det för Wuhanviruset, om inte annat så bara för att reta kineserna. Hade de varit mer öppna med att utreda saken så kan vi kalla det något annat.

Ja nu har vi fått lite övning i alla fall så kommer ett nytt elakt virus så är vi förberedda. Sen har jag inga förhoppningar om att FHM reder ut saken, man får rå sig själv helt enkelt.
Citera
2021-11-12, 15:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Orkar inte sitta och leta upp länkar nu men visst finns det om man är öppen för att lyssna.
- Många läkare som påvisat att deras patienters röda blodkroppar blir dåliga
- Läkare som varnar för accelererad cancer och att de hittar 20-40x fler nu i screeningar
- Läkare som varnar för att demens verkar accelerera

Sen finns det ju redan nu 319st misstänka dödsfall från vaccinet bara i Sverige och över 7000 allvarliga biverkningsrapporter.

Det i kombination med att de flesta läkare och forskare som varnar eller är skeptiska säger att vaccinen troligtvis är farlig på lång sikt och att de allvarligare biverkningarna inte märks ännu (hur mycket kan de 319 inte öka då ?).

Det sammantaget gör i alla fall att jag väntar och rekommenderar de jag känner som inte är i riskgrupp att vänta. Däremot har jag sagt åt mina gamla föräldrar att försöka få en 3e dos så fort det går (i kombination med att de knaprar D-vitamin och zink)

Nu när det dessutom inte bör råda några tvivel om att vaccinerade smittar lika mycket (om inte mer) så känner jag inget som helst moraliskt ansvar att ta vaccinet (har dessutom haft covid 2ggr)

Skrämselpropaganda finns det gott om, jag kan säkert leta fram en läkare som påstår att man får diesel i blodet av viruset. Men varför ska jag göra det när det inte är sant?

319 som avlidit av vaccinet är hemskt enligt dig (7 200 000 vaxxade), men 15000 som avlidit av viruset (1 182 000 smittade) not so much? Lägg därtill 70 000 som vårdats på sjukhus plus alla dem som dras med långvariga besvär.

Så det är ok att dina föräldrar vaccinerar sig, även med booster, men du rekommenderar andra att vänta, märkligt dubbel standard?

Hur fan lyckas man dra på sig covid19 2 ggr? Hur var det nu med den berömda och fantastiska naturliga immuniteten? Man funderar ju på hur många du hunnit smitta under dina två rundor?

Editerad.
Senast redigerad av revodneb 2021-11-12 kl. 16:08.
Citera
2021-11-12, 15:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Om man inte blivit smittad på 20+ månader, hur sannolikt är det då att man smittar någon? Att man inte smittats bevisar ju snudd på att man lever ett icke smittspridande liv. Om man å andra har sidan exponeras för smitta under de dryga 20 månader som pandemin varar, då har man sannolikt tillräcklig immunitet (inte nödvändigtvis i form av mätbara antikroppar) för att inte smitta värre än en vaccinerad.

Så hur ska du ha det? Tror du en ovaccinerad har en icke smittspridande livsstil eller ett visst mått av naturlig immunitet? Och i vilket av dessa fall skulle en ovaccinerad vara större potentiell smittspridare än en vaccinerad som tror sig vara odödlig på grund av det nästintill overksamma vaccinet?

Om man inte blivit smittad så är det väl högst osannolikt att man skulle smitta någon? Konstig fråga.

Det är inte lönt att svara på dina frågor då du avslutar med "det nästintill overksamma vaccinet" - du har redan bestämt dig för att det inte fungerar, gott så, även om vetenskapen säger något annat.
Citera
2021-11-12, 15:50
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Skrämselpropaganda finns det gott om, jag kan säkert leta fram en läkare som påstår att man får diesel i blodet av viruset. Men varför ska jag göra det när det?

319 som avlidit av vaccinet är hemskt enligt dig (7 200 000 vaxxade), men 15000 som avlidit av viruset (1 182 000 smittade) not so much? Lägg därtill 70 000 som vårdats på sjukhus plus alla dem som dras med långvariga besvär.

Så det är ok att dina föräldrar vaccinerar sig, även med booster, men du rekommenderar andra att vänta, märkligt dubbel standard?

Hur fan lyckas man dra på sig covid19 2 ggr? Hur var det nu med den berömda och fantastiska naturliga immuniteten? Man funderar ju på hur många du hunnit smitta under dina två rundor?

Det pekar mera nu på att vaccinets effekt är helt beroende på vilka D3-nivåer vi har i vårt blod, alltså något som vi själva kan göra något åt, och detta borde ju Pfizer ha snappat redan i sina tester, så varför får vi resultaten först nu..?

Citera
2021-11-12, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Så vaccinerna funkar inte kan ju hela världen konstatera nu med denna ökning. Trodde färre skulle bli smittade när så många tagit bluffsprutorna

Att de funkar relativt dåligt eller kort tid mot smittspridning var väntat. Desto bättre mot allvarlig sjukdom.
Citera
2021-11-12, 15:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Finns ingen grundlagskyddad rättighet att vägra bilbälte (annat än att undvika färdmedel där detta krävs), däremot finns grundlagskyddad rättighet att vägra kroppsliga ingrepp. Dessutom är bilbälte reversibelt, man spänner fast och spänner loss sig själv, men ett vaccin är inte temporärt på samma sätt, man har ingen egen kontroll att ta av sig vaccinet efter några minuter eller timmar. Det är dessutom sällsynt att folk riskerar bli sjuka av bilbälte. Vad vaccinet gör i kroppen har man däremot ingen större koll på.

Har dessutom aldrig hört talas om sjukvårdspersonal som vägrar bilbälte och riskerar avsked av den anledningen.

Så hur kan du jämställa bilbälte med vaccin? Kroppens integritet bör respekteras, ett nej är ett nej. Är det svårt att ta in?

Om du kliver in i min bil och vägrar använda bilbälte så åker du ut ur bilen, dels så slipper jag böter och dels så slipper du slå ihjäl dig vid en olycka. Om du vill åka i min bil så frågar jag om du är vaccinerad, om inte så blir det ingen bilfärd för dig. Om du vill åka i min bil och är vaccinerad men vägrar bilbälte så får du använda appostlahästarna. Capish?
Citera
2021-11-12, 16:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Det pekar mera nu på att vaccinets effekt är helt beroende på vilka D3-nivåer vi har i vårt blod, alltså något som vi själva kan göra något åt, och detta borde ju Pfizer ha snappat redan i sina tester, så varför får vi resultaten först nu..?

Bra fråga. Men vi har ju vetat länge att D-vitamin är vitalt för att immunförsvaret ska sparka igång på ett optimalt sätt. Vi har också vetat från början att det är pensionärer och BAME som råkar mest illa ut då de ofta har D-vitaminbrist på våra breddgrader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in