2021-11-12, 15:55
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Som Polis kanske du bara initialt begär ut utstämplingstider ?

O låt säga att Engström stämplar ut 23:20 så hade hans utstämplingstid varit 23:21..

Hade inte Borgström kollat så hade väl 23:21 stått o polisen hade kanske dragit i ett annat spår som PKK .
Det du skriver här är alltså att det vore bättre för en GM-SE att inte kolla upp tiden, då hade inte RB kollat eftersom polisen kanske bara hade begärt utstämplingstiden?
Citera
2021-11-12, 15:55
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
För att ge honom alibi såklart. Varför skulle han annars skjuta fram på tiden han fått?

Av samma anledning (försök till alibi) säger han att han förväxlats med mördaren på olika sätt.

Varför skulle han vilja ha alibi?

Han kom ut för sent och blev sedd på mordplatsen efter skotten! Han hade inget vapen och inget motiv.

Om han varit mördaren så hade han vetat om att stämpeluret inte skulle ge honom alibi, speciellt inte som att han (lögnaktigt) påstod att han gick direkt ut på Sveavägen utan att prata med väktarna (för att kunna förstärka sitt livs ”roll”).

Den sista uppgiften lämnade han i förhör åratal innan Ålandskvinnan träffade honom (samtidigt som han var på Skandia) och hans ”funkis” till dotter (som han aldrig haft) och hans alldeles för voluminösa fru.

Det var synd att KP hade skygglappar på sig, annars hade han säkert pratat med dessa salta kisar:

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/vittnena-det-var-inte-stig-engstrom-som-skot-olof-palme?client=safari
Citera
2021-11-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Så du utgår från att han var en galning som mördade OP och sedan tolkar du hans beteende utefter det?

Jag rekommenderar dig att göra tvärtom.

Ja det är ANTAR att han var en galning.
Citera
2021-11-12, 16:02
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Ja det är ANTAR att han var en galning.
Och det antar du för att du tror att han är GM? Dina antaganden påverkar dina tolkningar av hans agerande. Det kallas tunnelseende.
Citera
2021-11-12, 16:03
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Jag hade ringt polisen först, inte till min arbetsgivare en lördag för att ljuga om att polisen måste veta min exakta utstämplingstid, på minuten. Detta innan jag ens pratat med polisen. Detta för att sedan dessutom skjuta fram tiden en minut, eller två, eller fyra...

Första polisförhöret görs ändå 10 dagar efter, dvs efter semestern.

Om man verkligen var ett vittne så har man väl inget att dölja. Man måste inte veta sin utstämplingstid på minuten innan man pratar med polisen. Om ens signalement påminner om mördarens så skulle det säkert oroa vem som helst, men då hade man istället velat klarlägga för polisen vad man själv gjort i detalj inte kommit med uppenbara lögner...som ingen kan bekräfta. Tex att man sprang efter poliser eller inte fick lämna vittnesmål till polisen. Inte klampat runt som en elefant. Det är skandal att ingen hörde SE direkt efter att han sade att han förväxlats med mördaren.

”….inte fick lämna vittnesmål till polisen.”

Detta intygar flera på platsen, att polisen viftade bort vittnen, och det är starkt av SE att gissa sig till det om han är gärningsman.

Att polisen sprang iväg utan signalement påstår SE också.

Bra gissat det med.

Du får läsa på.
Citera
2021-11-12, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen

Han kom ut för sent och blev sedd på mordplatsen efter skotten! Han hade inget vapen och inget motiv.

Om han varit mördaren så hade han vetat om att stämpeluret inte skulle ge honom alibi, speciellt inte som att han (lögnaktigt) påstod att han gick direkt ut på Sveavägen utan att prata med väktarna (för att kunna förstärka sitt livs ”roll”).

Den sista uppgiften lämnade han i förhör åratal innan Ålandskvinnan träffade honom (samtidigt som han var på Skandia) och hans ”funkis” till dotter (som han aldrig haft) och hans alldeles för voluminösa fru.

Det var synd att KP hade skygglappar på sig, annars hade han säkert pratat med dessa salta kisar:

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/vittnena-det-var-inte-stig-engstrom-som-skot-olof-palme?client=safari

Varför skulle han veta att stämpeluret inte skulle ge honom alibi? vad grundar du det på? Alla mördare tänker inte som du tycker att dom ska tänka.
Ja dessa två vittnen påstår att SE kom efter mordet. Men hade han tid att springa runt o komma till mordplatsen ?
Citera
2021-11-12, 16:04
Medlem
Citat:

Antingen för att han verkligen är GM
(är själv tveksam men har väldigt svårt att förstå hans agerande)

Eller för att han inser att han verkligen kan hq förväxlats med GM (det säger han ju själv) men då förstår jag som sagt inte varför han kommer med uppenbara lögner.

Jag vet att ni menar att han ville göra sig märkvärdig och jo, det kan jag hålla med om att han var den personlighetstypen

Men om man är rädd att man förväxlats med mördaren så borde man ju vara noga med att tala sanning om vad man gjort även om man nu kommit en minut för sent eller suttit och tryckt inne på Bohemia...?

Sen hånar han polisen och de andra vittnena när det är han själv som framställer sig som en pajas i utredningen och klampar runt som en elefant. Kanske för han tänker "jag vet ändå bättre än dem...."?
Citera
2021-11-12, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det du skriver här är alltså att det vore bättre för en GM-SE att inte kolla upp tiden, då hade inte RB kollat eftersom polisen kanske bara hade begärt utstämplingstiden?

Nej jag menar att som GM så tjänar Engström på att kolla upp det om han VET att klockan går för fort.....samt att han har panik på morgonen då han tror att signalementet är på honom !

Ska försöka förklara hur jag menar...

Låt säg att jag slutar 23:00 på mitt jobb o stämplar ut men klockan går för fort med 3min ...

Utanför mitt jobb så kör jag på en person o smiter därifrån o person dör !!

Läser i tidningen att larmet var 23:04 på olyckan ...

Jag minns inte exakt när jag stämplade men tänker att om jag kollar med jobbet så kan det ge mig alibi omifall...

Jag ringer mitt jobb o frågar när jag stämplade ut...Dom svarar 23:05...(eg 23:02)

Nu vet jag att det var jag som körde bilen o hann....Men tiden ger mig ändå lite utrymme att testa om det går att få alibi...

Nu fattar jag att tekniskt undersökning av bilen skulle fälla mig men det är så jag tänker att Engström ville med samtalet o att veta vad han kan säga o inte säga !
Citera
2021-11-12, 16:11
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

Eller för att han inser att han verkligen kan hq förväxlats med GM (det säger han ju själv) men då förstår jag som sagt inte varför han kommer med uppenbara lögner.

Jag vet att ni menar att han ville göra sig märkvärdig och jo, det kan jag hålla med om att han var den personlighetstypen

Men om man är rädd att man förväxlats med mördaren så borde man ju vara noga med att tala sanning om vad man gjort även om man nu kommit en minut för sent eller suttit och tryckt inne på Bohemia...?

Sen hånar han polisen och de andra vittnena när det är han själv som framställer sig som en pajas i utredningen och klampar runt som en elefant. Kanske för han tänker "jag vet ändå bättre än dem...."?
Han hånar inte polisen eller de andra vittnena. Du kanske minns att Hans Holmér brukade prata om att lägga pussel. När SE inte fick vara med på rekonstruktionen tyckte han, med rätta (oavsett om han var GM eller inte) att de tog bort en pusselbit. Hur hånade han vittnen menar du?
Citera
2021-11-12, 16:14
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Nej jag menar att som GM så tjänar Engström på att kolla upp det om han VET att klockan går för fort.....samt att han har panik på morgonen då han tror att signalementet är på honom !

Ska försöka förklara hur jag menar...

Låt säg att jag slutar 23:00 på mitt jobb o stämplar ut men klockan går för fort med 3min ...

Utanför mitt jobb så kör jag på en person o smiter därifrån o person dör !!

Läser i tidningen att larmet var 23:04 på olyckan ...

Jag minns inte exakt när jag stämplade men tänker att om jag kollar med jobbet så kan det ge mig alibi omifall...

Jag ringer mitt jobb o frågar när jag stämplade ut...Dom svarar 23:05...(eg 23:02)

Nu vet jag att det var jag som körde bilen o hann....Men tiden ger mig ändå lite utrymme att testa om det går att få alibi...

Nu fattar jag att tekniskt undersökning av bilen skulle fälla mig men det är så jag tänker att Engström ville med samtalet o att veta vad han kan säga o inte säga !
Så du tycker inte det verkar som att SE är väldigt angelägen om att tiden ska bli rätt? RB gör ju en noggrann koll på SE:s begäran. Om han tänkte som du föreslår hade han inte velat att RB kollat noga.
Citera
2021-11-12, 16:15
Bannlyst
Citat:
Är du full redan?

Hörru grabben, hur går det, släng upp vart vittnet IM (i vilket förhör) berättar om SE i stället för att tramsa och vara otrevlig mot oliktänkande i tråden. Så svårt är det väl inte? Släng gärna upp vart JA med bestämdhet pekar ut SE på platsen också. Eller gissar du bara? Eller blandar du ihop precis alla korten alldeles? För du sitter väl inte i tråden merparten av dygnet, och medvetet sprider falsk information? För vad skulle du vinna på det?

Som sagt, i vilket förhör berättar IM att han ser SE? Kom igen nu, eller ta semester.
Citera
2021-11-12, 16:15
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:

Den glada grafikern kom för sent till mordplatsen för att ha något att tillföra och Holmér lät honom inte vara med på rekonstruktionen.

En jävla tur om han var gärningsman, va?

Risken var ju annat stor att en eller flera av de som såg mordet bara skulle peka på honom och säga:

- Det var han som mördade Palme.

Men SE blev arg och ledsen. Han kontaktade en vän på rapport och gnällde på polisen i ett inslag.

Vågat av en statsministermördare!

Märkligt nog så var det inget vittne som kände igen honom som den iskalle mördaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in