2021-11-12, 15:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Folk kräktes, kunde inte stå benen.

Till och med poliser grät.

Sluta skriv om sånt du inte vet någonting om så är du hygglig.
Nu blandar du väl ihop det med reaktionerna efter åklagarens pressträff i juni 2020:
https://www.youtube.com/watch?v=4DEIQ0WlWDk
Citera
2021-11-12, 15:37
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Så genom att ta reda på tiden blir den för polisen rätt? Om det är han eller polisen som tar reda på det spelar väl ingen roll? Eller menar du att om SE inte frågat hade han öppnat för polisen att fråga och då skulle RB kolla mer noggrant? Och SE förstod inte att polisen skulle fråga ändå, om de ville veta? De hade ju bara SE:s ord att gå på och tiden fanns svart på vitt. Nej, det är verkligen en konstruerad teori.

SE ville troligen hjälpa polisen att fastställa tiden för mordet. Han ville ha en större roll.

Han visste ungefär hur lång tid som gått från utstämplingen tills han hörde andra skottet.
Citera
2021-11-12, 15:40
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
SE ville troligen hjälpa polisen att fastställa tiden för mordet. Han ville ha en större roll.

Han visste ungefär hur lång tid som gått från utstämplingen tills han hörde andra skottet.
Jag tror att han hade dålig koll på hur länge han pratat med väktarna och vilken tid han stämplat ut. Han kom för sent men visste inte hur mycket och det måste han veta för att kunna anpassa sin story.
Citera
2021-11-12, 15:42
Medlem
Citat:
Kan någon förklara varför SE skulle vara angelägen om utstämplingstiden om han var GM? Kan man ens tänka sig någon logisk orsak.

Det är däremot helt naturligt att han är angelägen om tiden om han kommer "för sent" till mordplatsen. Han vet ju inte då hur mycket försenad han är. När han ska dra sina valser för polisen behöver han ha koll på det, så han inte säger för mycket (eller för lite, vilken sorg det skulle innebära).

För att ge honom alibi såklart. Varför skulle han annars skjuta fram på tiden han fått?

Av samma anledning (försök till alibi) säger han att han förväxlats med mördaren på olika sätt.
Citera
2021-11-12, 15:45
Medlem
Citat:
Så genom att ta reda på tiden blir den för polisen rätt? Om det är han eller polisen som tar reda på det spelar väl ingen roll? Eller menar du att om SE inte frågat hade han öppnat för polisen att fråga och då skulle RB kolla mer noggrant? Och SE förstod inte att polisen skulle fråga ändå, om de ville veta? De hade ju bara SE:s ord att gå på och tiden fanns svart på vitt. Nej, det är verkligen en konstruerad teori.

Så om du varit GM o vetat att en tid som går 1min fel inte ens försökt få den tiden att ge dig alibi?

På morgonen så hade ju troligen Engström panik o hörde att signalement var ute på just honom..

Jag tror du tänker för logiskt efter 34år..

Jag tycker inte det är konstigt alls att om Engström visste att den gick någon minut fel ville se om utstämplingstiden kunde ge honom alibi initialt..

Varför tycker du det är så konstigt?
Citera
2021-11-12, 15:45
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
För att ge honom alibi såklart. Varför skulle han annars skjuta fram på tiden han fått?

Av samma anledning (försök till alibi) säger han att han förväxlats med mördaren på olika sätt.
Vi tar en sak i taget. Hur skulle en stämpelklocka kunna ge honom alibi om han hann utföra mordet? Är det själva aktiviteten att kolla upp tiden som kan ge honom alibi?
Citera
2021-11-12, 15:48
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Så om du varit GM o vetat att en tid som går 1min fel inte ens försökt få den tiden att ge dig alibi?

På morgonen så hade ju troligen Engström panik o hörde att signalement var ute på just honom..

Jag tror du tänker för logiskt efter 34år..

Jag tycker inte det är konstigt alls att om Engström visste att den gick någon minut fel ville se om utstämplingstiden kunde ge honom alibi initialt..

Varför tycker du det är så konstigt?
Varför jag tycker att det är konstigt? Därför att han (som GM) vet att han hann utföra mordet.
Citera
2021-11-12, 15:48
Medlem
Citat:
Hur skulle han kunna få alibi av en stämpelklocka om han hunnit utföra mordet?

Det är ju det jag menar. Att veta vad en galning tänker är omöjligt. Han kanske tänkte så
Citera
2021-11-12, 15:50
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det är ju det jag menar. Att veta vad en galning tänker är omöjligt. Han kanske tänkte så
Så du utgår från att han var en galning som mördade OP och sedan tolkar du hans beteende utefter det?

Jag rekommenderar dig att göra tvärtom.
Citera
2021-11-12, 15:51
Medlem
Citat:

Som Polis kanske du bara initialt begär ut utstämplingstider ?

O låt säga att Engström stämplar ut 23:20 så hade hans utstämplingstid varit 23:21..

Hade inte Borgström kollat så hade väl 23:21 stått o polisen hade kanske dragit i ett annat spår som PKK .
Citera
2021-11-12, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vad är det han ordnar upp innan han pratar med polisen? Inte tiden.

Om du hade blivit vittne till palmemordet, hade du då bara struntat i allt och åkt på semester?

Jag hade ringt polisen först, inte till min arbetsgivare en lördag för att ljuga om att polisen måste veta min exakta utstämplingstid, på minuten. Detta innan jag ens pratat med polisen. Detta för att sedan dessutom skjuta fram tiden en minut, eller två, eller fyra...

Första polisförhöret görs ändå 10 dagar efter, dvs efter semestern.

Om man verkligen var ett vittne så har man väl inget att dölja. Man måste inte veta sin utstämplingstid på minuten innan man pratar med polisen. Om ens signalement påminner om mördarens så skulle det säkert oroa vem som helst, men då hade man istället velat klarlägga för polisen vad man själv gjort i detalj inte kommit med uppenbara lögner...som ingen kan bekräfta. Tex att man sprang efter poliser eller inte fick lämna vittnesmål till polisen. Inte klampat runt som en elefant. Det är skandal att ingen hörde SE direkt efter att han sade att han förväxlats med mördaren.
Senast redigerad av Zebrima 2021-11-12 kl. 15:54.
Citera
2021-11-12, 15:52
Medlem
Citat:
Varför jag tycker att det är konstigt? Därför att han (som GM) vet att han hann utföra mordet.

Ja han vet...

Men inte polisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in