2021-11-11, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

■ Inte konstigt att SD lyckades få ut Lena.

■ Han gjorde väl som han brukade = knackade på köksfönstret eller fönsterblecket.

■ Abundant gallimatias, ditt sätt att försöka gömma undan H*nna Davidss*n bakom St*fan Davidss*n, det är flagrant.

■ Det är bara för dig att inse fakta att någon var St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, sedan beträffande hur många personer som var involverade i mordet på L*na Wesstr*m är mycket svårt att få grepp om.

■ L*na Wesstr*m är död.

■ Då, och vid det aktuella tillfället svarade St*fan Davidss*n, att det var mot❗hans vilja, försöka att fortsättningsvis ha det i åtanke, det vill säga att det finns en orsak till det som sägs, utan orsak skulle det aldrig blivit sagt.

■ H*nna Davidss*n önskade och hoppades på att hennes rival L*na Wesstr*m skulle vara död, även där och vid det aktuella tillfället fanns en orsak till det som hoppade ut genom H*nna Davidss*n:s mun, försök att även fortsättningsvis ha det i åtanke.

Mvh/JM.
Citera
2021-11-11, 17:02
Medlem
Citat:

Tillägg;
■ Jag betvivlar dock inte att hon har en psykiatrisk diagnos.

■ Oavsett om H*nna Davidss*n har haft eller har❗en psykiatrisk diagnos så kommer den diagnosen aldrig att kunna försvara anstiftan eller medhjälp till mord på L*na Wesstr*m om nu framtiden kommer att utvisa sålunda.

■ Jag har tidigare sagt vilket jag itererar, att endast framtiden får och kan utvisa, och det är den som vi får följa med.

■ Alla har sin fulla rätt att tro på att mordfallet L*na Wesstr*m 2018 är ett avslutat kapitel på grund av att St*fan Davidss*n den 28 Maj 2021 dömdes till 18 års fängelse av Göta Hovrätt och strax därefter tog sitt liv.

Mvh/JM.
Citera
2021-11-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Oavsett om H*nna Davidss*n har haft eller har❗en psykiatrisk diagnos så kommer den diagnosen aldrig att kunna försvara anstiftan eller medhjälp till mord på L*na Wesstr*m om nu framtiden kommer att utvisa sålunda.

■ Jag har tidigare sagt vilket jag itererar, att endast framtiden får och kan utvisa, och det är den som vi får följa med.

■ Alla har sin fulla rätt att tro på att mordfallet L*na Wesstr*m 2018 är ett avslutat kapitel på grund av att St*fan Davidss*n den 28 Maj 2021 dömdes till 18 års fängelse av Göta Hovrätt och strax därefter tog sitt liv.

Mvh/JM.

1) Självklart inte.

2) Ja, såklart!

3) Enligt mig borde HDs eventuella inblandning i mordet på Lena tas upp igen. De misstankar åklagare och polis hade från början, tycker jag vore på sin plats att se över. Så att allt utretts och att frågetecknen i stället blir utropstecken. Men kan tänka mig att detta blev för tungt för åklagarna att jobba med.

# Sen hoppas jag att någon åklagare eller kanske en juriststuderande i sin slutuppsats tar sig an detta mordfall på ett djupare plan. Tror att det blev för tufft att fånga in även en medhjälpare, eller iaf en som vet hur det låg till. Medhjälpare, anstiftare eller en som dolde spåren efter mordet.

OM DET FINNS EN SÅDAN.

Eller att SD var själv i både planering och det aktiva i att ta Lenas liv.

Tillägg: Det var likadant med Möllers man AP:s död, som var väldigt mysko.
Senast redigerad av zilvereko 2021-11-11 kl. 18:01.
Citera
2021-11-11, 18:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag kan till viss del se henne som ett offer alldeles i början, så att säga. Men inte sen hon tillfrisknade från sin psykos.
Ja, det är en annan tidsspegel. 2015 börjar hon återfå kraft och sätta gränser. Hon har varit medveten om otrohet länge så i mars 2017 är det inte nån kioskvältare. Hon behöver dock överbevisa SD med fakta men det ska döljas utåt sett.
Så det är en hel del år med trolig ackumulerad vrede och inte lär det bli bättre av att han fortsätter.
Trots dyrbara löften rör det sig om fortsatta kränkningar och sen kommer JS in i bilden i slutet på året - och resten är som en copy cat där SD förefaller få smaka på sin egen medicin.
Citera
2021-11-11, 22:15
Medlem
Inte hängt här på länge länge, men tittar in då och då och ser att det fortsatt skrivs frekvent.

Är det någon som vill svara på om något nytt har uppkommit eller är det fortsatt samma repliker som florerar utan att i egentlig mening komma någon vart? (Hoppas att ni förstår hur jag menar, vill inte låta dryg men tänker att de flesta bör känna igen att det oftast är så den här tråden sett ut det senaste och en tid tillbaka.)

För er som känner igen mitt nick så vet ni sannolikt mycket väl att just jag anser att det finns mer att utreda, men ibland känns det som att själva tråden mest går i stå utan ny relevant data att fundera kring.
Senast redigerad av Zymbal 2021-11-11 kl. 22:22.
Citera
2021-11-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Inte hängt här på länge länge, men tittar in då och då och ser att det fortsatt skrivs frekvent.

Är det någon som vill svara på om något nytt har uppkommit eller är det fortsatt samma repliker som florerar utan att i egentlig mening komma någon vart? (Hoppas att ni förstår hur jag menar, vill inte låta dryg men tänker att de flesta bör känna igen att det oftast är så den här tråden sett ut det senaste och en tid tillbaka.)

För er som känner igen mitt nick så vet ni sannolikt mycket väl att just jag anser att det finns mer att utreda, men ibland känns det som att själva tråden mest går i stå utan ny relevant data att fundera kring.

Det råder nån slags status que, men det puttrar ändå i grytorna lite här och där fortfarande . Just av den anledningen att det är flera i tråden som anser (inser?) att det finns mer som inte har kommit fram. Fallet är inte färdigt utrett ännu.
Citera
2021-11-12, 13:11
Medlem
Citat:

1) Självklart inte.

2) Ja, såklart!

3) Enligt mig borde HDs eventuella inblandning i mordet på Lena tas upp igen. De misstankar åklagare och polis hade från början, tycker jag vore på sin plats att se över. Så att allt utretts och att frågetecknen i stället blir utropstecken. Men kan tänka mig att detta blev för tungt för åklagarna att jobba med.

# Sen hoppas jag att någon åklagare eller kanske en juriststuderande i sin slutuppsats tar sig an detta mordfall på ett djupare plan. Tror att det blev för tufft att fånga in även en medhjälpare, eller iaf en som vet hur det låg till. Medhjälpare, anstiftare eller en som dolde spåren efter mordet.

OM DET FINNS EN SÅDAN.

Eller att SD var själv i både planering och det aktiva i att ta Lenas liv.

Beträffande Johanna Möller så vill jag inte diskutera om henne i L*na Wesstr*m-tråden, detta sagt med anledning av att det är OffTopic och, för att inget mordfall är det andra likt ... och nu med återgång gällande mordet på L*na Wesstr*m 2018.

■ Jag undrar @Zilvereko, tror du, att det kan ha gått till på ett sådant sätt som jag nedan sett har beskrivit ?

■ H*nna Davidss*n vaknade upp en tidig Fredagsmorgon den 25 Maj 2018, pigg som en vårlärka efter nattens djupa sömn och trollska drömmar i Geocaching-burkarnas stora land.

■ Lika fort hon hade vaknat och därefter satt sig upp på sängen slog hon näven i sängkanten och utbrast för sig själv.

■ - Nä hä❗nu är det faktiskt på tiden att göra en grundlig storstädning i St*fan Davidss*n:s hus för att få bort alla L*na Wesstr*m:s besudlingar i alla skrymslen och vrår från Måndagsnatten den 14 Maj 2018.

■ H*nna Davidss*n tänkte för sig själv där hon då satt på sin säng i morgonljusets underbara stund, att storstädningen måste göras med det snaraste så att inte polisens kriminaltekniker hittar några spår i St*fan Davidss*n:s hus efter L*na Wesstr*m för då är risken mycket stor att St*fan Davidss*n hamnar i häktet och det får bara inte ske (tänkte H*nna Davidss*n) för då rasar hela min värld samman.

■ H*nna Davidss*n vaknade upp ur sin djupaste nattsömn full av energi och glädje och blev en initiativtagare till en grundlig rengöring av hela St*fan Davidss*n:s hus.

■ H*nna Davidss*n kontaktade Páter SOA per telefonledes som genast samtyckte med sin dotter om att en storstädning var absolut nödvändig inom det snaraste för att sålunda undanröja spåren i St*fan Davidss*n:s hus efter Måndagsnattens händelser.

■ Páter SOA utnämnde sig själv till sotarmästare och skorstensfejare, därefter kontaktade både H*nna Davidss*n och Páter SOA sina olika vänner och bekanta för att sålunda samla ihop en liten nätt städpatrull som sedan skulle rengöra i alla skrymslen och vrår i St*fan Davidss*n:s hus.

■ Så småningom anlände hela städpatrullen till Bet*svägen och det blev toksotning av skorstenen från topp till tå och golvbrunnen tokskurades med högsta energi och kraft, pelletsbrännaren tömdes på sitt allra sista korn och därefter sken hela St*fan Davidss*n:s hus likt en glittrande guldtacka under solens strålar.

■ Stackars polisens kriminaltekniker, inte ett enda spår av L*na Wesstr*m fanns kvar i St*fan Davidss*n:s hus efter städpatrullens storstädning .......... trodde dom ja❗

■ Problemet var bara det, att lilla H*nna Davidss*n hade helt och hållet glömt bort att tokskura St*fan Davidss*n:s tvättmaskin ... ja, som sagt var ..."Alla kan ju begå ett misstag" sa Páter SOA
och slog sig för pannan

■ H*nna Davidss*n trodde att hon var slug och listig när hon tänkte för sig själv ... att om någon skulle komma på mig att jag var en initiativtagare till storstädningen i St*fan Davidss*n:s hus så kan jag ju alltid skylla på mina barn och att det var mina barn som tog initiativet till storstädningen ... ja, det är tur att man har barn, tänkte H*nna Davidss*n slugt och listigt för sig själv.

Fråga till @Zilvereko, tror du att det kan ha gått till på ett sådant sätt under Fredagen den 25 Maj 2018 ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-11-12 kl. 13:15.
Citera
2021-11-12, 13:50
Medlem
Citat:
1) Självklart inte.

2) Ja, såklart!

# Sen hoppas jag att någon åklagare eller kanske en juriststuderande i sin slutuppsats tar sig an detta mordfall på ett djupare plan. Tror att det blev för tufft att fånga in även en medhjälpare, eller iaf en som vet hur det låg till.

■ 1: ) Medhjälpare, anstiftare eller en som dolde spåren efter mordet.

■ 2: ) OM DET FINNS EN SÅDAN.

■ 3: ) Eller att SD var själv i både planering och det aktiva i att ta Lenas liv.

■ 1: ) H*nna Davidss*n som anstiftare till mordet på L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 är enligt mig mycket troligt.

■ H*nna Davidss*n som medhjälpare till mordet på L*na Wesstr*m, i detta fallet är jag övertygad om att hon var St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen.

■ H*nna Davidss*n som spårundanröjare efter mordet på L*na Wesstr*m, enligt mig, med ett absolut ja❗... dels på grund av storstädningen som hon själv tog initiativet till mitt under en då pågående mordutredning samt vad jag vet och känner till utanför själva förundersökningsprotokollet inkluderat fotograferingen som ägde rum under Måndagskvällen då vattentornet fotograferades klockan 22:00:06 och trappinspektionen som St*fan Davidss*n utförde hos sin kamrat JG.

■ 2: ) Enligt mig, ja❗det fanns en sådan person.

■ 3: ) Enligt mig, absolut svar nej❗St*fan Davidss*n kan inte ha planlagt mordet på L*na Wesstr*m helt på egen hand och med en av flera anledningar var, att L*na Wesstr*m bringades om livet mot❗St*fan Davidss*n:s vilja.

■ Det fanns, och enligt mig, inte någon möjlighet för St*fan Davidss*n, att helt på egen hand ha klarat ut av mordet på L*na Wesstr*m utan behjälplighet.

■ Se över hela det beskrivna händelseförloppet och omständigheterna under Måndagskvällen och dygnsväxlingen till Tisdagen den 15 Maj 2018 sålunda bör du kunna förstå, att det hela skull ha varit för mycket, för en enda person.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-11-12 kl. 13:56.
Citera
2021-11-12, 14:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) H*nna Davidss*n som anstiftare till mordet på L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 är enligt mig mycket troligt.

■ H*nna Davidss*n som medhjälpare till mordet på L*na Wesstr*m, i detta fallet är jag övertygad om att hon var St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen.

■ H*nna Davidss*n som spårundanröjare efter mordet på L*na Wesstr*m, enligt mig, med ett absolut ja❗... dels på grund av storstädningen som hon själv tog initiativet till mitt under en då pågående mordutredning samt vad jag vet och känner till utanför själva förundersökningsprotokollet inkluderat fotograferingen som ägde rum under Måndagskvällen då vattentornet fotograferades klockan 22:00:06 och trappinspektionen som St*fan Davidss*n utförde hos sin kamrat JG.

■ 2: ) Enligt mig, ja❗det fanns en sådan person.

■ 3: ) Enligt mig, absolut svar nej❗St*fan Davidss*n kan inte ha planlagt mordet på L*na Wesstr*m helt på egen hand och med en av flera anledningar var, att L*na Wesstr*m bringades om livet mot❗St*fan Davidss*n:s vilja.

■ Det fanns, och enligt mig, inte någon möjlighet för St*fan Davidss*n, att helt på egen hand ha klarat ut av mordet på L*na Wesstr*m utan behjälplighet.

■ Se över hela det beskrivna händelseförloppet och omständigheterna under Måndagskvällen och dygnsväxlingen till Tisdagen den 15 Maj 2018 sålunda bör du kunna förstå, att det hela skull ha varit för mycket, för en enda person.

Mvh/JM.

Citat:
L*na Wesstr*m bringades om livet mot❗St*fan Davidss*n:s vilja.

Hon "tvingade" honom att mörda henne eftersom hon inte lämnade HD i fred. Tror jag att han menade.

Citat:
inkluderat fotograferingen som ägde rum under Måndagskvällen då vattentornet fotograferades klockan 22:00:06 och trappinspektionen som St*fan Davidss*n utförde hos sin kamrat JG.

Vad har trappinspektionen med HD att göra?
Varför kan inte SD ha fotat vattentornet själv?

Citat:
Det fanns, och enligt mig, inte någon möjlighet för St*fan Davidss*n, att helt på egen hand ha klarat ut av mordet på L*na Wesstr*m utan behjälplighet.

Det är klart att han kunde. LW väntade på honom. "Tvingade" dit honom med en logg-remsa (hot om att ge sig på HD). De gick ut för att prata för att inte väcka sonen. LW vägrade låta HD vara i fred och han dödade henne "mot sin vilja". Eftersom han till sist tvingades välja mellan HD och LW. Och LW inte fattade när han sa att han valde HD och inte fattade när han hela tiden visade att han valde HD. Han var tydlig med att han inte ville ha henne till något mer än älskarinna.

Det är inte HDs fel att SD och LW är döda. De döda varandra, kan man faktiskt tänka. Deras relation är anledningen till att de båda är döda.

Ett varnande exempel för alla.
Citera
2021-11-12, 14:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon "tvingade" honom att mörda henne eftersom hon inte lämnade HD i fred. Tror jag att han menade.

Vad har trappinspektionen med HD att göra?
Varför kan inte SD ha fotat vattentornet själv?

Det är klart att han kunde. LW väntade på honom. "Tvingade" dit honom med en logg-remsa (hot om att ge sig på HD). De gick ut för att prata för att inte väcka sonen. LW vägrade låta HD vara i fred och han dödade henne "mot sin vilja". Eftersom han till sist tvingades välja mellan HD och LW. Och LW inte fattade när han sa att han valde HD och inte fattade när han hela tiden visade att han valde HD. Han var tydlig med att han inte ville ha henne till något mer än älskarinna.

Det är inte HDs fel att SD och LW är döda. De döda varandra, kan man faktiskt tänka. Deras relation är anledningen till att de båda är döda.

Ett varnande exempel för alla.
Att LW är mördad är SDs fel. Han slog ihjäl henne och dömdes för mord.

Om det sen är "HDs fel" är just vad det funderas kring, dvs inblandning i mordet.
Hennes egocentrering, kapacitet att ljuga och kyla sticker ut.

Följande visar endast hur otroligt skevt du resonerar:
" De döda varandra, kan man faktiskt tänka."

SD mördade LW och begick självmord och den som har skuld i båda händelserna är SD själv.
Inte LW.
Citera
2021-11-12, 17:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att LW är mördad är SDs fel. Han slog ihjäl henne och dömdes för mord.

Om det sen är "HDs fel" är just vad det funderas kring, dvs inblandning i mordet.
Hennes egocentrering, kapacitet att ljuga och kyla sticker ut.

Följande visar endast hur otroligt skevt du resonerar:
" De döda varandra, kan man faktiskt tänka."

SD mördade LW och begick självmord och den som har skuld i båda händelserna är SD själv.
Inte LW.

Du bestämmer inte vad som är skevt.

Att förnedra sig så mycket genom att vara älskarinna åt en gift man i sex år när man dessutom är pastor och var vigselförättare åt det gifta paret är väl så skevt det kan bli, enligt mig.

Citat:
Deras relation är anledningen till att de båda är döda.
Citera
2021-11-12, 17:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
HDs skilsmässa är en kritisk faktor och det är väl likaväl hon som inte lämnar SD ifred?

HD oroas att han tystnar efter skilsmässan och inte vill prata med henne.
Hon får övertala honom att åka med till USA, han vill inte och krånglar ända in i sista minuten och skyller på Esta.
Önskar HD lycka till på natten efter ett misslyckat försök att få med LW ut i skogen.

Den som är fortsatt bekymrad att han ska välja att gå till LW är HD.
Vilket är rätt kocko om hon nu valt skilsmässa och själv ljuger om sin sidekick som hon ligger med frekvent.
Det är lika kocko att ta ut skilsmässa och kärleksbomba SD innan mordet:

24 april 2018
"Min älskade,
(..) Jag hoppas och tror att "min" S med all kärlek och omtanke som finns i dig kommer fram igen.
Den som får mitt hjärta att slå lite fortare. Den som jag vill dela mitt liv med kommer fram. Kram" (Ab 165)

28 april har hon krav på SD:
"Försöker att inte tänka och bry mig om henne. Det är enda sättet att komma vidare.
S måste göra det samma.
Om han vill komma vidare." (ab 165)

30 april ältar hon om SD gått till LW:

"J svarar:
"Om S går till L, kan du inte påverka. Försök att inte lägga energi på det". J menade med sitt meddelande att det här är fakta och att Hanna skulle försöka släppa det"(..) Hanna svarar, "som du säger jag ska inte lägga energi, tur att
tankarna inte fastnat och börjat mala".
(Ab 150)

Citat:
LW väntade på honom. "Tvingade" dit honom med en logg-remsa (hot om att ge sig på HD).
Hon tvingade honom inte öht. Han kunde både ha avstått att åka dit och i högsta grad låtit bli att mörda henne. Det är ingen lösning på problem.

HD tar loggar hon inte deltagit i.

Det ses hur hon tävlar för att ligga före "Taggis" då hon for ner från samma nivå som JG och SD.
Skulle tippa att få en helt avbruten svit vore illa för HD - som är den enda som har fortsatt pågående.
SD fick sin svit avbruten 2016 då de var ett team.
Hade loggremsan med SD:s FTF från 2015 förstört sviten för HD?
Att ha en oavbruten svit i Örebro kan förefalla banalt men troligen inte om den bryts via hatobjekt LW.

Här vill jag påstå att SD och HD är samma skrot och korn, statistik och GC har stigit dem år huvudet och det är hög risk att det är ett motiv till mordet - via ett gräl som HD startat upp drygt en månad innan mordet.

När hon fått LWs loggar raderade så tycks hon se det som ett omen att dottern träffat LW som pratat om henne och hur hon var som barn:
"ibland känns det som om världen vill annorlunda."

Det värsta som skulle kunna hända är om SD valde LW.
I förhör är hon skenhelig och har återigen barnens bästa som argument och framställer sig som storsinnad om SD väljer att fortsätta med LW.
LW som styvmor till hennes barn?

Hon loggar om två myster och låtsas inte bry sig om resten. De väntar hon med att ta tills LW mördats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in